beantwoord

ov-kaart

  • 23 June 2023
  • 5 reacties
  • 61 Bekeken

Er wordt jaarlijks wel een bedrag afgeschreven voor een dalkaart maar ik heb geen ov-kaart. Die is verlopen.

icon

Beste antwoord door Stijn NS 23 June 2023, 11:25

Bekijk origineel

5 reacties

Goedemorgen Heleenkd en welkom bij de NS Community.

De geldigheid van een OV-chipkaart staat los van het wel of niet hebben van een abonnement. Een OV-chipkaart die verloopt zorgt er niet automatisch voor dat een actief abonnement ook stopgezet wordt. Dat moet afzonderlijk aangevraagd worden.

Als jij in het verleden een abonnement hebt gehad en deze nooit hebt stopgezet, is het dus goed mogelijk dat je nog steeds een abonnement actief hebt, ook als is de bijbehorende OV-chipkaart inmiddels verlopen. Je kunt het beste contact op nemen met onze Klantenservice om de situatie te controleren. Dat kan telefonisch, via Social Media en chat. Op deze pagina vind je alle contactdetails daarvan.

Reputatie 7
Badge +3

Als TS beschikt over een verlopen kaart en betaalt voor een abonnement, dan is er iets mis gegaan met kaartnieuwing vanuit NS. Mag hopen dat NS coulant is mbt abonnementskosten.

Reputatie 7
Badge +3

Als de kaart al langere tijd verlopen is, heeft TS ook al een tijd niet gereisd en had het abonnement al eerder stop kunnen zetten of eerder contact op kunnen nemen met de klantenservice als de kaart al verlopen was. 

Reputatie 7
Badge

Maar je hebt toch een bericht gekregen dat hij verlengd kan worden? Op dat moment kan je toch opzeggen? 

Reputatie 7
Badge +3

Je krijgt inderdaad een week of 7 - 8 van tevoren bericht dat het doorlopende jaarabonnement verlengd wordt. Op de verlengdatum zelf komt er nog bericht dat het abonnement verlengd is en op je rekeningafschriften kun je zien dat het abonnementsbedrag is afgeschreven. Als de kaart verlopen is en je niet meer reist met de trein zijn dat 3 momenten waarop je actie kan ondernemen. Maar misschien is dit het eerste jaar dat de kaart verlopen is en niet meer gereisd wordt. Afgelopen jaar was er een probleem met het automatisch vernieuwen van bijna verlopen kaarten vanuit NS waardoor abonnementhouders het zelf moesten doen, dus het kan heel goed dat TS daardoor geen nieuwe kaart heeft ontvangen. 

Reageer