beantwoord

ov kaart geblokkeerd nieuwe besteld abbonement overzetten niet mogelijk

• 21 oktober 2019
  • 5 reacties
  • 100 Bekeken

Hallo,

Ik ben mijn portemonnee verloren. Vervolgens heb ik alle passen geblokkeerd. Ov en pinpassen etc. Vervolgens heb ik een vervangende kaart aangevraagd. Maar die bestelling kon ik niet afronden omdat ik geen pinpas had die werkte. Dus koos ik voor pas blokkeren. 
Toen mijn portemonnee vervolgens een paar dagen later in mijn brievenbus lag kon ik mijn pinpassen deblokkeren en een nieuwe kaart aanvragen. Maar helaas ik kon geen vervangende kaart opvragen voor een geblokkeerde kaart. 
Nu wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd. Ik heb mijn oude ov kaart terug met een abbo die niet op een nieuwe kaart gezet kan worden. En ik kan geen duplicaat aanvragen van een geblokkeerde kaart. En een geblokkeerde kaart kan niet gedeblokkeerd worden. 
Ik wil hier een oplossing voor. Ik maak nu dubbele kosten en er klopt iets niet in de volgorde van aanvragen. Hoe kan je van klanten verwachten iets te kunnen betalen wanneer portemonnee verloren/gestolen is. 

icon

Beste antwoord door Erryt NS 21 oktober 2019, 17:52

Hallo VikterOV en welkom bij de NS Community,

Ergens klopt hier iets niet. Als je OV-chipkaart met abonnement is geblokkeerd kan je het abonnement door oNS over laten zetten op een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart. Je kan het beste contact opnemen met onze klantenservice omdat te realiseren. Indien je dat al hebt gedaan dan mag je mij ook een privébericht sturen met jouw NAW-gegevens, geboortedatum en het nummer van je nieuwe OV-chipkaart. Hou er wel rekening mee dat ik niet alle dagen actief ben binnen de community en vandaar ook dat mijn eerste voorstel is om contact op te nemen met onze klantenservice.

Bekijk origineel

5 reacties

Hallo VikterOV en welkom bij de NS Community,

Ergens klopt hier iets niet. Als je OV-chipkaart met abonnement is geblokkeerd kan je het abonnement door oNS over laten zetten op een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart. Je kan het beste contact opnemen met onze klantenservice omdat te realiseren. Indien je dat al hebt gedaan dan mag je mij ook een privébericht sturen met jouw NAW-gegevens, geboortedatum en het nummer van je nieuwe OV-chipkaart. Hou er wel rekening mee dat ik niet alle dagen actief ben binnen de community en vandaar ook dat mijn eerste voorstel is om contact op te nemen met onze klantenservice.

Dit heb ik tot gedaan vandaar dat ik overal een bericht achter laat en probeer een nieuwe abonnement af te sluiten. Het gaat hier al mis. Ik heb geen nieuwe persoonlijke ov chipkaart en kan dit niet aanvragen omdat er geschreven staat dat ik financieel niet betrouwbaar zou zijn. 

Ik voel me alsof ik in een loep zit.

geen kop of staart.. en het ergste is dat ik echt een ns kaart nodig heb. 

Ik ben nog in Danyel in gesprek om dit probleem op te lossen.

Ik heb helaas al 10 dagen niets meer vernomen van Danyel. Ik heb het vermoeden dat het probleem is opgelost.

Voor de meelezers wil ik kwijt dat als je een betaling niet op tijd voldoet zullen wij jouw abonnement beëindigen. Indien dit een NS Flex abonnement betreft kan je daardoor een half jaar geen NS Flex aanschaffen. Dit komt door de kredietcheck die wij laten uitvoeren.

Reageer