beantwoord

OV-Kaart nog niet ontvangen

Ik heb 15 juli een NS Ov-chipkaart besteld met een Dal voordeel abonnement. Deze zal 22 juli ingaan maar tot op heden heb ik de Ov-chipkaart niet ontvangen. Ik heb de NS-klantenservice gebeld, deze gaven aan TLS te bellen, TLS Klantenservice geeft aan geen bericht te hebben ontvangen van de NS voor een nieuwe kaart nadat er op postcode en huisnummer is gecontroleerd en gaven aan de NS Klantenservice te bellen, die ik dan weer heb gebeld, ze gaven aan geduld te hebben, er wordt aangegeven binnen 3 werkdag ik de kaart zou moeten ontvangen, de andere zegt binnen 5 werkdagen en wederom gebeld wordt er gezegd binnen 10 werkdagen. Niemand kan de status inzien, zelf zie ik al een week de status: "In behandeling" staan. Mocht de kaart niet zijn ontvangen moet ik de bonnetjes en kaarten opsturen naar een NS Postbus nummer om het verschil terug te vragen. Waarom moet het zolang duren en waarom wordt er geen duidelijkheid geboden? Omslachtige oplossingen zijn zijn ook niet echt handig.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 22 juli 2016, 14:36

Hoi Moose. Ik zie dat je vandaag al met mijn collega hebt gesproken, die je een tegemoetkoming heeft aangeboden tot je de kaart ontvangt. De kaart is nog in productie. Ik hoop dat je hem snel alsnog ontvangt! Intern zijn we bezig met kijken of er iets misgaat bij TLS. Bedankt dus voor je signaal.
Bekijk origineel

14 reacties

Wat spijtig dit te lezen. Dit is niet hoe wij het voor ogen hebben. We duiken er morgen in en dan kom ik of een collega met een terugkoppeling.
Wat spijtig dit te lezen. Dit is niet hoe wij het voor ogen hebben. We duiken er morgen in en dan kom ik of een collega met een terugkoppeling.

Ik zit precies met hetzelfde probleem. 15 juli heb ik een NS Ov-chipkaart besteld met een Dal voordeel abonnement, vanaf morgen 22 juli moet het geldig zijn maar ik heb nog niks ontvangen. Morgen was ik van plan om met de trein te reizen en mijn korting te kunnen gebruiken.
Hoe kan ik het oplossen?
Jullie mogen mij allebei een privebericht sturen met daarin je naam, adres en het Bestelnummer van je abonnement. Ik zal dan morgen even kijken wat er aan de hand is.

Een privebericht stuur je door op mijn naam en 'Stuur bericht' te klikken.
Kan Tijdelijk reisrecht (indien ze beschikken over een (anonieme) ov-chipkaart en anders zal NS de kosten daarvan toch wel willen dragen?) geen optie zijn om de komende dagen te overbruggen? Dat lijkt me voor beide partijen efficiënter dan reizen tegen vol tarief en het verschil in ritprijs declareren.
Dat is een goede suggestie, Neen. Dat ligt er echter maar net aan. Is de kaart volgens onze gegevens al geproduceerd én verstuurd, dan zou dat moeten kunnen. Zien wij nog geen kaartnummer staan, dan kunnen wij geen Tijdelijk Reisrecht klaarzetten. Gelukkig wijst de praktijk uit dat wanneer wij zorgen voor een nieuwe kaart, deze kaart vrijwel altijd binnen drie dagen al ontvangen is door de klant.
Jullie mogen mij allebei een privebericht sturen met daarin je naam, adres en het Bestelnummer van je abonnement. Ik zal dan morgen even kijken wat er aan de hand is.

Een privebericht stuur je door op mijn naam en 'Stuur bericht' te klikken.

Besta Sivan,

Bedankt dat je mij wilt helpen, Ik heb de gegevens aan je doorgestuurd via een PB.

Vandaag 22 juli had ik de NS OV kaart moeten ontvangen, de postbode is net weg, helaas geen OV-kaart. 15 juli besteld en de status op mijn NS staat nog steeds op in behandeling.

Wederom gebeld met TLS, deze geven aan geen bericht van de NS te hebben ontvangen, zo ook NS klantenservice weer gebeld, ze geven aan wel degelijk een bericht te hebben gestuurd naar TLS en de kaartjes en bonnetjes uit de automaat op te sturen zodat ze het verschil terug kunnen boeken op mijn bankrekening, erg omslachtig dit.

Tevens is door de NS klantenservice aangegeven dat de NS zelf soms ook OV chipkaarten aanmaakt. Wordt er niet duidelijker op zo.
Hoi Moose. Ik zie dat je vandaag al met mijn collega hebt gesproken, die je een tegemoetkoming heeft aangeboden tot je de kaart ontvangt. De kaart is nog in productie. Ik hoop dat je hem snel alsnog ontvangt! Intern zijn we bezig met kijken of er iets misgaat bij TLS. Bedankt dus voor je signaal.

Hi Sivan,

Welke tegemoetkoming?
Bedoel je de bonnetjes en kaartjes te bewaren en deze op te sturen naar het NS postbus nummer en het verschil te mogen ontvangen om mijn bank?

Vindt het meer een last dan een tegemoetkoming mijn inziens, en daarbij de kosten voor het nummer van TLS 0900 35 cent per gesprek en de NS, zo ook kosten voor de postzegels naar het postbus nummer, envelop, kan mijn tijd beter gebruiken, erg omslachtig en hoofdpijn maar goed, als dat wordt gezien onder tegemoetkoming?

Excuses voor mijn reactie maar zo wordt het ervaren.
Hoi Moose. Dat bedoelde ik inderdaad. Reis je nu met een andere kaart, of met eenmalige chipkaarten? Dan mag je het ook via mij regelen. Als je mij een bericht stuurt zodra je de kaart hebt (óf als je de kaart volgende week vrijdag nog niet hebt), dan ga ik het voor je uitzoeken. Dan hoef je niet nogmaals te bellen of te schrijven naar ons.
Hoi Moose. Dat bedoelde ik inderdaad. Reis je nu met een andere kaart, of met eenmalige chipkaarten? Dan mag je het ook via mij regelen. Als je mij een bericht stuurt zodra je de kaart hebt (óf als je de kaart volgende week vrijdag nog niet hebt), dan ga ik het voor je uitzoeken. Dan hoef je niet nogmaals te bellen of te schrijven naar ons.

Hoi Sivan,

Wordt het abonnement dan ook voorruit gezet, ipv begindatum vandaag? Dat zou wel een tegemoetkoming kunnen zijn 🙂
Als dat zou kunnen had ik het meteen voor je geregeld, Moose.

Ik kan je ook een deel van de abonnementskosten teruggeven, maar dan uiteraard wel zonder dat ik de kaartjes dan vergoed. Anders heb je en-en. Laten we er, zodra je de kaart hebt, samen even naar kijken. Dan vinden we vast een geschikte oplossing.
Als dat zou kunnen had ik het meteen voor je geregeld, Moose.

Ik kan je ook een deel van de abonnementskosten teruggeven, maar dan uiteraard wel zonder dat ik de kaartjes dan vergoed. Anders heb je en-en. Laten we er, zodra je de kaart hebt, samen even naar kijken. Dan vinden we vast een geschikte oplossing.

Ok bedankt Sivan.
Ik wacht het gewoon af, meld me volgende week, of eerder als het is ontvangen.
Beste Sivan,

Ik heb gisteren 26 juli de NS OV Kaart ontvangen, echter is het abonnement Dal voordeel al 22 juli ingegaan.
Is het mogelijk dat hiervan de ingangsdatum kan worden aangepast?
Fijn, Moose!

Zoals eerder gezegd is dat niet mogelijk. Ik zal je zo een bericht sturen met verdere uitleg over de vergoeding van eventueel gemaakte reizen.

Reageer