beantwoord

Ov kapot dus geen 40% korting

• 3 maart 2019
  • 6 reacties
  • 138 Bekeken

Hoi!
Vorige week is mijn OV (waar 40% korting in de daluren opstaat) kapot gegaan, dus ik heb kaartjes moeten kopen. Hier kon ik helaas geen 40% korting op krijgen. Is er een manier waardoor ik het geld, wat ik extra heb betaalt, terug te krijgen?
Groetjes!
icon

Beste antwoord door Momo 3 maart 2019, 23:19

Zie https://www.ns.nl/klantenservice/verloren-gestolen/tijdelijk-reisrecht.html

Is uw kaart defect of beschadigd?

Laat uw kaart bij de NS-balie controleren. De baliemedewerker legt dan uit hoe u weer kunt reizen. De NS-vervoerbewijzen die u koopt zolang u op uw vervangende kaart wacht, kunt u declareren.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U had tijdelijk reisrecht op een andere kaart kunnen zetten en dan was verder reizen tegen korting mogelijk geweest. Dit was u mogeljik niet bekend, maar wie weet is er bij Klantenservice een mouw aan te passen. U kunt nu het beste even contact opnemen met Klantenservice.

Er zijn geen losse kaartje verkrijgbaar met 40 procent korting. Ik raad u aan alsnog tijdelijk reisrecht aan te vragen. Ga met uw defecte naast een lege ov-chipkaart naar een loket. U kunt dan reizen met een andere kaart, of een persoonljke of een anonieme, en u krijgt vrij snel een nieuwe kaart toegestuurd waar uw abonnement weer op staat. De kosten zijn €11,50, dat is inclusief de nieuwe ov-chipkaart a €7,50.
U had tijdelijk reisrecht op een andere kaart kunnen zetten en dan was verder reizen tegen korting mogelijk geweest. Dit was u mogeljik niet bekend, maar wie weet is er bij Klantenservice een mouw aan te passen. U kunt nu het beste even contact opnemen met Klantenservice.

Er zijn geen losse kaartje verkrijgbaar met 40 procent korting. Ik raad u aan alsnog tijdelijk reisrecht aan te vragen. U kunt dan reizen met een andere kaart, of een persoonljke of een anonieme, en u krijgt vrij snel een nieuwe kaart toegestuurd waar uw abonnement weer op staat. De kosten zijn €11,50, dat is inclusief de nieuwe ov-chipkaart a €7,50.

Bedankt voor uw reactie! Ik heb die dag zelf nog een nieuwe OV aangevraagd, maar in de tussentijd heb ik wel moeten reizen. Helaas geen ander OV om te gebruiken, vandaar dat ik gewoon kaartjes heb gekocht..Ik zal wel het wel even vragen bij de klantenservice.
Reputatie 7
Badge +4
Ik verwacht dat het dan goed komt en u uw geld terug krijgt,
Reputatie 7
Badge +3

Laat uw kaart bij de NS-balie controleren. De baliemedewerker legt dan uit hoe u weer kunt reizen. De NS-vervoerbewijzen die u koopt zolang u op uw vervangende kaart wacht, kunt u declareren.

Bedankt! Ik verwacht dan wel dat het goedkomt:)
Badge +3
Klopt, dit geldt trouwens ook voor nieuw bestelde kaarten waar een NS abonnement op staat en die nog niet geleverd zijn op de ingangsdatum (bij NS Flex is dat altijd 7 dagen na de besteldatum).

Reageer