beantwoord

OV met studenten abonnement kwijt/gestolen. Kaartjes declareren mogelijk?

• 21 juli 2019
  • 4 reacties
  • 198 Bekeken

Goedemiddag,

Ik ben in bezit van een ''Studenten-OV'', deze ov kaart ben ik tijdens de Nijmeegse Vierdaagse kwijt geraakt of is gestolen.

Omdat het zomerperiode is reis ik met 40% korting, maar omdat ik mijn OV kwijt was moest ik nu een kaartje open bij de automaat. Ook de komende dagen moet ik veel reizen. Nu hoorde ik dat het mogelijk is om iets hiervan te declareren? Ik heb al een nieuwe OV aangevraagd.

Hoe werkt dit?
icon

Beste antwoord door gekke_henkie 21 juli 2019, 13:06

@Dedaniel97,

Volgens mij kan je maar voor één dag(retour) een declaratie indienen.

Ik zou de link eens volgen: https://www.studentenreisproduct.nl/detail/tijdelijk-studentenreisproduct-aanvragen/.

Ik hoop dat je thuis nog een anonieme of tweede persoonlijke OV-kaart hebt liggen?
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Dat is inderdaad mogelijk, maar neem hiervoor eerst contact op met de klantenservice. Je kan dit pas laten declareren nadat de klantenservice hiervan op de hoogte is en dit goedgekeurd heeft. Er moet namelijk een aantekening van gemaakt worden.

De snelste manier om dit te doen is om een tweet te sturen naar NS of om te bellen naar 030 751 5155

Hopelijk komt het in orde. Een tip om zo goedkoop mogelijk uit te zijn: Reis je een retour? Dan kan het voordeliger zijn om dagretours te kopen in de spoordeelwinkel. In de spoordeelwinkel staan vaak dagretours voor ongeveer €20,- Doe dit wel in overleg met klantenservice, want het is aan hun om te regelen dat jij je gemaakte kosten terug krijgt.
@Dedaniel97,

Ik zou de link eens volgen: https://www.studentenreisproduct.nl/detail/tijdelijk-studentenreisproduct-aanvragen/.

Ik hoop dat je thuis nog een anonieme of tweede persoonlijke OV-kaart hebt liggen?
Reputatie 3
@Dedaniel97,

Dat ligt eraan wat de afspraak is met de klantenservice. Inderdaad is het ook goed om tijdelijk studentenov aan te vragen. Die was ik vergeten!
Badge +3
Bij een SRP gaat DUO niets vergoeden, en NS dus één kaartje via de 'vergeten abonnement' regeling. Kies daarvoor dus de duurste uit die je gekocht hebt! 😅

Het enige dat je kunt doen is een Tijdelijk SRP regelen op een (anonieme) ov-chipkaart, zie hier (stap 4 heb je al gedaan).

Reageer