beantwoord

OV-studenten kaart reizen met 40% korting

• 25 augustus 2017
  • 4 reacties
  • 5055 Bekeken

hallo,
Ik ga in het weekend reizen naar mijn eindbestemming. Enkele reis 2e klas is normaal 23,70, met 40% is dit 14,20.

Hoe kan ik deze korting gebruiken of bestellen?
Hoeveel moet er op mijn OV studentenkaart staan?
Ik heb nog van de NS post gekregen genaamd ''Treinpakkers'' hierin zat een kaartje dat ik gratis kan upgraden naar de 1e klas. Kan ik dit ook gebruiken? Hierop staat dat ik het op 1 hele zaterdag of zondag mag gebruiken en in combinatie met een geldig 2e klasvervoersbewijs.

:?:?:?:?:?:?:?:?
icon

Beste antwoord door Thom 25 augustus 2017, 22:38

Je moet €14,70 kunnen afrekenen, dus je moet er zeker geld bij zetten als er nog elf euro op staat. Je mag overigens vier euro rood staan, je kunt je reis nog afrekenen. Dan kun je niet meer inchecken vanwege je roodstand. Als je weer wilt reizen moet je dat rood staan eerst weer ongedaan maken. Een reis moet je nu eenmaal betalen, dus ik zou er inderdaad een tientje bijzetten of zo.

Op ov-chipkaart kun je automatisch opladen aanvragen, dan hoef je je er nooit meer druk om te maken of er wel genoeg geld op je kaart staat.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als je studenten-ov geldig is dan wordt de korting bij het uitchecken automatisch berekend, daar hoef je niets voor te doen. Je mag je je studentenkaart gebruiken in combinatie met de eerste klas upgrade. Weet je zeker dat je studenten-ov nu al geldig is en niet per 1 september?

Je moet met je saldo de reis bij het uitchecken kunnen betalen en er moet minstens 10 euro op gezet worden. Kijk dus vooraf wat je reis kost.
Bedankt voor je reactie Thom!

Mijn studenten ov is al sinds 2014 geldig omdat ik toen al in aanmerking kwam :)

Ik heb nu iets van 11€ erop staan. De reis zelf kost 23.70€ en met 40% is dat 14.20€.
Zou ik er nu 10€ extra erbij zetten voor het geval dat? Of zou dit niet nodig zijn...:?
Reputatie 7
Badge +4
Je moet €14,70 kunnen afrekenen, dus je moet er zeker geld bij zetten als er nog elf euro op staat. Je mag overigens vier euro rood staan, je kunt je reis nog afrekenen. Dan kun je niet meer inchecken vanwege je roodstand. Als je weer wilt reizen moet je dat rood staan eerst weer ongedaan maken. Een reis moet je nu eenmaal betalen, dus ik zou er inderdaad een tientje bijzetten of zo.

Op ov-chipkaart kun je automatisch opladen aanvragen, dan hoef je je er nooit meer druk om te maken of er wel genoeg geld op je kaart staat.
Je moet 14,70 kunnen afrekenen, dus je moet er zeker geld bij zetten als er nog elf euro op staat. Je mag overigens vier euro rood staan, je kunt nog afrekenen. Dan kun je niet meer inchecken vanwege je roodstand. Als je rood staat moet je dat eerst weer ongedaan maken. Een reis moet je nu eenmaal betalen, dus ik zou er inderdaad een tientje bijzetten of zo.

Heel erg bedankt!! 🙂 ga er gelijk 10tje opzetten ;):P:)

Reageer