beantwoord

Ov vakantie

• 16 oktober 2017
  • 21 reacties
  • 892 Bekeken

Moet ik mijn ov student in de herfstvakantie op week of weekend hebben staan want ga op vakantie en wil dan met de trein gewoon in Nederland
icon

Beste antwoord door Chiel NS 16 oktober 2017, 20:00

Om verwarring te voorkomen even een recap:

De geldigheid van een Studentenabonnement verandert niet in de herfstvakantie.

Tussen maandag 4:00 en zaterdag 4:00 reis je gratis met het studentenweekabonnement.
Tussen vrijdag 12:00 en maandag 4:00 reis je gratis met studentenweekendabonnement.

Elke uitzondering op de normale regeling kan je vinden op deze website. Staat jouw periode hier niet bij? Dan reis je zoals je normaal met je SOV reist.
Bekijk origineel

21 reacties

Met een studentenabonnement voor in het weekend mag je gratis tijdens de herfstvakantie reizen. Een overzicht met welk studenten abonnement je wanneer vrij mag reizen kan je hier vinden.
Okee heel erg bedankt
Dus als ik hem aan komende vrijdag omzet kan ik in de herfstvakantie reizen ? Begrijp ik dat zo goed
Reputatie 7
Badge +3
@Erryt NS
Sinds wanneer mag je met een weekendabonnement in de hele herfstvakantie vrij reizen?
Badge +3
De geldigheid van het studentenreisproduct is in de herfstvakantie hetzelfde als in de andere weken buiten de zomervakantie: met het weekabonnement mag van maandag 4.00 uur tot zaterdag 4.00 uur gratis gereisd worden en daarbuiten met korting, en met het weekendabonnement mag van vrijdag 12.00 uur tot maandag 4.00 uur gratis gereisd worden en daarbuiten met korting, behalve op dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag, want dan moet tussen 4.00 uur en 9.00 uur vol tarief betaald worden. Zie deze pagina.

Wisselen van abonnement mag per kalenderjaar maximaal 2 keer, en niet 2 keer binnen twee maanden. Even wisselen van week naar weekend en na de herfstvakantie weer terug is dus niet toegestaan. Zie deze pagina.
@tochjo moet ik hem in de herfstvakantie gewoon op weekabbonoment laten staan of wel op weekend
Reputatie 7
Badge +3
Als je de weekendkaart omwisselt naar een weekkaart kun je pas op zijn vroegst over twee maanden weer terugwisselen naar een weekendkaart. Of dat wel/niet verstandig is kan je alleen zelf beoordelen dat hangt af hoe je hem de komende twee maanden gebruikt. Als je idee is om alleen voor de herfstvakantie te wisselen dan kan dat dus niet.
Badge +3
Als je normaal doordeweeks vrij reist is dat ook in de herfstvakantie zo. Je hoeft dus niets om te zetten.

Het gemarkeerde antwoord is dus onjuist en dat van Tochjo is correct, want met een weekend SRP gelden ook gewoon de normale tijden (dus geen uitzonderigen zoals het weekabonnement dat van 16 juli tot 16 augustus niet geldig was voor vrij reizen).
Kan de een na medewerker dit ook zeggen? :):)
Ik snap het namelijk niet meer
Badge +3
Kan de een na medewerker dit ook zeggen? :):)
De tweede link die Tochjo gaf wijst naar alle info die je nodig hebt, dus NS kan hooguit bevestigen dat die info wel zal kloppen.

Niet NS maar DUO gaat over het SRP (en ov-chipkaart doet de support voor ze). Je kunt ze van 7:30-21:00 bellen op 0900-0980 als je aan onze reacties twijfelt, maar die zullen hetzelfde vertellen dus bespaar je de moeite.

Of stel je vraag via Twitter aan @SRP_online of @ovchipkaart maar die laatste zijn na 17:00 weg en morgen pas weer aanwezig.
Reputatie 7
Badge +3
@Lub38
Het is ook heel onduidelijk wat je nu precies wil.
Ik wil in de herfstvakantie weg met de trein moet ik dan week of weekend abonnement
Badge +3
Dat ligt er aan wanneer je wilt reizen (het moment van inchecken telt):

Als dit is tussen maandag 4:00 en zaterdag 4:00 dan reis je gratis met week.
Als dit is tussen vrijdag 12:00 en maandag 4:00 dan reis je gratis met weekend.

Buiten die tijden krijg je 40% korting.
Op internet staat heel wat anders
http://www.ov-chipkaartgeldig.nl/studenten-ov-vakantie
Reputatie 7
Badge +3
http://www.ov-chipkaartgeldig.nl/studenten-ov-vakantie
Dat verhaal gaat over de zomervakantie van 16 juli 4.00 uur tot 16 augustus 4.00 uur. In de herstvakantie gelden zowel voor de week- als de weekendkaart de normale tijden ook al omdat niet alle regio's in dezelfde week herfstvakantie hebben.
Okee eindelijk snap ik het dankuwel
Badge +3
Klopt, alleen in de zomervakantie was een week-SRP niet geldig voor vrij reizen inderdaad, en kreeg je 40% korting.
Om verwarring te voorkomen even een recap:

De geldigheid van een Studentenabonnement verandert niet in de herfstvakantie.

Tussen maandag 4:00 en zaterdag 4:00 reis je gratis met het studentenweekabonnement.
Tussen vrijdag 12:00 en maandag 4:00 reis je gratis met studentenweekendabonnement.

Elke uitzondering op de normale regeling kan je vinden op deze website. Staat jouw periode hier niet bij? Dan reis je zoals je normaal met je SOV reist.
Okee super bedankt

Reageer