Hallo,
Vandaag ontving ik een brief van de belastingdienst dat de NS geen openbaarvervoerverklaring voor mij heeft doorgegeven aan de belastingdienst voor 2019, terwijl ik toen een Traject-vrij jaarabonnement had.
Hoe kan ik daar alsnog aan komen?
Vriendelijke groet,
Elianne Visser
Beste antwoord door Laura NS
Ik had graag iets anders gecommuniceerd, echter is dit wat ik vanuit NS meekrijg en hier kan ik zelf helaas weinig in betekenen. Het is echt wat het is, ben ik bang. Als men het hier niet mee eens is kan er natuurlijk een beroep worden gedaan op de OV ombudsman.
“NS heeft in maart 2020 de bij haar bekende abonnements- en klantgegevens opgestuurd naar de Belastingdienst. Omdat de Belastingdienst belastingplichtigen identificeert op basis van het BurgerServiceNummer(BSN) en NS dit persoonsgegeven niet van u heeft, kan de Belastingdienst geen garantie geven dat alle aangeleverde gegevens ook aan alle betreffende belastingplichtigen gekoppeld kunnen worden. Bij uw gegevens is dat waarschijnlijk niet gelukt en daarom vraagt de Belastingdienst u nu alsnog om bewijs van gemaakte reiskosten.”