beantwoord

OV Voordeel abonnement

• 19 december 2014
  • 2 reacties
  • 287 Bekeken

Voor mijn stage moet ik een heel eind reizen met verschillende maatschappijen. Ik moet bijv. met arriva, ns en syntus of breng. Nu zag ik bij Arriva een abbonement staan van OV voordeel. dit is van NS maar ik snap er niet heel erg veel van. Op de site van NS staat dat het €11,- kost per maand en dat je dan met 20 % korting reist. Nu was mijn vraag: geldt dit voor alle maatschappijen en moet je elke keer opwaarderen?
icon

Beste antwoord door Tochjo 19 december 2014, 16:05

OV Voordeel is een abonnement voor reizen met bus, tram en metro. Voor 11 euro per maand krijg je op al je reizen met bus, tram en metro 20 procent korting.

OV Voordeel is alleen te verkrijgen in combinatie met Altijd Voordeel. Dit abonnement is alleen geldig in de trein. Je krijgt dan 20 procent korting bij inchecken in de spitsuren en 40 procent korting bij inchecken in de daluren. Het is geldig bij alle treinvervoerders, dus ook Arriva, Syntus en Breng. Het kost 25 euro (maandabonnement) of 20 euro (per maand bij een doorlopend abonnement van minstens één jaar). Maar let op: als je van vervoerder wisselt, moet je uit- en weer inchecken. Check je dan in in de spitsuren, dan reis je nog maar met 20 procent korting.

Je moet nog altijd saldo laden op je OV-chipkaart als je het product Altijd Voordeel gebruikt. De ritprijs die in rekening wordt gebracht is alleen lager.
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
OV Voordeel is een abonnement voor reizen met bus, tram en metro. Voor 11 euro per maand krijg je op al je reizen met bus, tram en metro 20 procent korting.

OV Voordeel is alleen te verkrijgen in combinatie met Altijd Voordeel. Dit abonnement is alleen geldig in de trein. Je krijgt dan 20 procent korting bij inchecken in de spitsuren en 40 procent korting bij inchecken in de daluren. Het is geldig bij alle treinvervoerders, dus ook Arriva, Syntus en Breng. Het kost 25 euro (maandabonnement) of 20 euro (per maand bij een doorlopend abonnement van minstens één jaar). Maar let op: als je van vervoerder wisselt, moet je uit- en weer inchecken. Check je dan in in de spitsuren, dan reis je nog maar met 20 procent korting.

Je moet nog altijd saldo laden op je OV-chipkaart als je het product Altijd Voordeel gebruikt. De ritprijs die in rekening wordt gebracht is alleen lager.
Welkom op het forum romymalou!

Tochjo heeft je al van antwoord voorzien, waarvoor dank! Ik heb zijn bijdrage als beste antwoord gemarkeerd. Mocht je nog andere vragen hebben, schroom dan niet om ze hier te stellen. :)

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Abonnementen. Daar komt je vraag het beste tot zijn recht.

Reageer