beantwoord

OV Vrij abonnement en Corona en wat doet NS

• 25 maart 2020
  • 5 reacties
  • 240 Bekeken

Mijn OV Vrij abonnement loopt gewoon door ondanks ik nu thuis zit, wat doet de NS behalve een NSflex aanbieden.

Ik gebruik het abonnement nu 4 maanden kan ik dan overstappen naar NS flex en als het hele corona over is kan ik dan direct weer gebruik maken van mijn OV Vrij abonnement.

Gaat de NS restitutie van elke maand dat ik geen gebruik maak van het OV want naar het werk hoef ik voorlopig niet, de scholen zullen ook na 6 April gesloten blijven

Mijn vraag: 

NS gaan jullie mijn maandelijkse abonnementskosten a 404,70 euro terug betalen

Heb namelijk niets aan een flex abonnement nu er toch niet gereisd kan worden van en naar mijn werk.

Oja. heb gebeld met klantenservice maar die zijn zeer slecht te verstaan, daar hameren ze, zet over op flex abonnement, als je dan door vraagt dan zeggen ze o maar nee dat kan niet wat dan wel kan komt meen bij klantenservice ook niet uit, en hoor je weer neem flex abonnement

icon

Beste antwoord door Jeroen 25 maart 2020, 14:42

Onderstaand is de tekst uit het centrale topic omtrent Corona maatregelen:

Veel abonnementen kunnen omgezet worden naar een NS Flex product, wat per direct kan worden gewijzigd. Bij een NS Flex zonder abonnement worden er alleen reiskosten en geen abonnementskosten in rekening gebracht, wat gebruikt kan worden om verdere abonnementskosten te voorkomen.

Deze mogelijkheid bestaat helaas niet voor maandabonnementen, deze kunnen niet omgezet worden. Op dit moment is er nog geen restitutie, in hoeverre dit nog gaat veranderen is onduidelijk.

Neem contact op met onze
Klantenservice bij voorkeur via Chat (optie rechtsboven op de contactpagina) of Sociale Media (Twitter/Facebook) om de mogelijkheden te bespreken.

Zodra u weer moet gaan reizen kunt u uw abonnement weer omzetten binnen flex en als u om wilt zetten naar een ander abonnement zal dat even in overleg met de klantenservice moeten gaan.

Bekijk origineel

5 reacties

Badge

Onderstaand is de tekst uit het centrale topic omtrent Corona maatregelen:

Veel abonnementen kunnen omgezet worden naar een NS Flex product, wat per direct kan worden gewijzigd. Bij een NS Flex zonder abonnement worden er alleen reiskosten en geen abonnementskosten in rekening gebracht, wat gebruikt kan worden om verdere abonnementskosten te voorkomen.

Deze mogelijkheid bestaat helaas niet voor maandabonnementen, deze kunnen niet omgezet worden. Op dit moment is er nog geen restitutie, in hoeverre dit nog gaat veranderen is onduidelijk.

Neem contact op met onze
Klantenservice bij voorkeur via Chat (optie rechtsboven op de contactpagina) of Sociale Media (Twitter/Facebook) om de mogelijkheden te bespreken.

Zodra u weer moet gaan reizen kunt u uw abonnement weer omzetten binnen flex en als u om wilt zetten naar een ander abonnement zal dat even in overleg met de klantenservice moeten gaan.

Reputatie 7
Badge +4

Als u NU een Flexkaart neemt zonder abonnement, stoppen uw kosten per direct. Het spaart dus flink geld uit. Ik zou het meteen doen. U kunt  nu immers in de praktijk niet reizen. Ga naar Mijn NS, en ga over naar Flex zonder abonnement. 

Ook klassiek Altijd Vrij vervalt per direct. Het levert fors op. U kunt na afloop weer overgaan naar uw oude abonnement. Het scheelt een paar honderd euro per maand en u regelt het in een paar minuten op MijnNS.

Er is geen terugbetaling van abonnementsgelden. U kunt ze wel op deze wijze voorkomen. U krijgt wel het restant van de huidige maand terug. Dan kan het in principe al om honderden euro’s gaan.

Als ik mijn abonnement wil wijzigen bij Abonnement aanpassen of uitbreiden kies ik Ander abonnement

+ toon abonnement dan komt er Klassewissel Altijd vrij maar geen FLEX te zien

Kkomt dit omdat mijn abonnement pas 4 maanden loopt en ik deze niet kan wijzigen

Reputatie 5
Badge

Ziet u in uw Mijn NS ook niet de knop ‘Direct bestellen’ in het vak met de titel ‘Stap nu over naar NS Flex’ om over te stappen? Heb even een foto gestolen van Momo uit een ander topic.

Lukt het wijzigen eventueel door op de ‘stap over op NS Flex’ knop te drukken op deze pagina?

Alle jaarabonnementen zijn binnen het eerste jaar om te zetten naar NS Flex.

Badge +3

Als die knop in Mijn NS er niet staat (of niet werkt) dan kan je gewoon Flex bestellen via ns.nl/abonnementen of ns.nl/flex

Je huidige abonnement wordt dan beëindigd, en reeds betaalde dagen van de lopende maand krijg je binnen een week terug. De melding over €10 administratiekosten kan je negeren, die zijn er niet als je al een bestaand abonnement hebt.

Vreemd dat de Klantenservice je daarmee niet wilde helpen.

Wellicht dat tegen de tijd dat je weer wilt gaan reizen er ook BTM Vrij mogelijk is binnen Flex, dan is het met een paar muisklikken geregeld.

Reageer