Overgang 2-de naar 1ste klas op OV Jaarkaart

• 12 augustus 2014
  • 4 reacties
  • 222 Bekeken

Het blijkt (bij navragen bij de balie) dat ik niet van klasse kan wisselen met met 2-de klas OV Jaarkaart. Voor deze kaart kan dat nog niet, was de reactie van jullie baliemedewerkster. Ik kan alleen dagkaarten kopen, maar voor kleinere afstanden is dat geen optie. In de spits is het ook geen optie. Dan wordt het veel te duur. Ik vind dat ik als vaste klant (al een jaar of 20 een OV Jaarkaart) op zijn minst dezelfde rechten moet hebben als elke andere treinreiziger en niet meer dan anderen moet hoeven te betalen. Mee eens? Dus: wat moet ik doen?

4 reacties

Reputatie 2
Tja, het is wachten op een antwoord van NS naar aanleiding van diverse klachten hierover via rover.nl

Incidenteel 1e klas reizen fors duurder

Zo op het oog na een maand nog geen reactie...
Zie ook: https://forum.ns.nl/abonnementen-2/klassewissel-altijd-vrij-voor-traject-onmogelijk-4798. De NS heeft het afgeschaft voor ons jaarabonnement houders, erg onterecht en klantvriendelijk.

Wat je kan doen is je klacht laten registreren bij Rover, Consumentenbond, OV-loket, en NS.
Reputatie 3
Badge
Voor deze kaart kan dat nog niet, was de reactie van jullie baliemedewerkster.

Nu weten we dat lang niet elke baliemedewerk(st)er op de hoogte is van wat er precies speelt, maar het woordje NOG in deze zin geeft wel enige hoop . . . 😉.
maar het woordje NOG in deze zin geeft wel enige hoop . . . ;-)

Omdat de medewerkers zelf ook vinden dat het gewoon moet kunnen, zij snappen ook niks van het huidige beleid.

Overigens is het product afgeschaft, omdat het "fraude gevoelig" zou zijn: dan kan men een product 2-1 van A–B kopen en tot C in de 1e klas blijven zitten.

Nu is het juist zo dat jaarabonnementhouders op elk gewenst moment zonder 2-1 product in de 1e klas kan gaan zitten, de logica ontbreekt dus volledig om voor deze groep het product af te schaffen.

Reageer