overgang van 2e klas naar 1e klas voor een traject Vrij 2e klas

• 24 september 2014
  • 4 reacties
  • 334 Bekeken

Ik heb een traject vrij abonnement 2e klas van Breda naar Rotterdam. ik moet geregeld voor de zaak naar Amersfoort en mag dan vanaf Rotterdam 1e klas reizen. Hoe kan ik een opwaardering van 2e klas naar 1e klas krijgen voor alleen het traject Rotterdam - Amersfoort? Op de kaartautomaten heb ik alleen de knop wijziging klasse 2-1 gezien maar dat zijn dagkaarten van 25 euro (of 15 in daluren) maar dat is niet de bedoeling.
Losse papieren kaartjes kan wel maar dat houdt toch ook op?

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het kan helaas niet. Er is hier een hele discussie geweest maar het kan niet. U bent op de dagkaarten aangewezen, helaas. U kunt niet voor een los traject bijkopen, een eersteklaskaartje Rotterdam-Amersfoort kan natuurlijk wel maar dat zal inderdaad niet uw bedoeling zijn. Overigens blijven papieren kaartjes met chip uit het automaat vooralsnog te koop. Een opwaardering naar een dagkaart is gezien de relatief grote afstand, retour naar ik aanneem, wel een denkbare optie als het voor uw werk is.
Beste Louissmit, met een Traject Vrij abonnement is het helaas niet mogelijk, de mogelijkheid die je hebt is een los kaartje (eenmalige OVchipkaart of Eticket) 1e klas koopt voor het stuk wat je wil reizen.

Vriendelijke groet, Robby
Tja beste Robby en Thom, het antwoord dat het niet kan is glashelder maar stelt mij natuurlijk niet tevreden. Het kan niet vind ik zo'n dooddoener. We zetten mensen op de maan en wat dichterbij bij huis: een samenreiskorting voor een traject kan wel. Het moet dus wel kunnen maar de mogelijkheid is (nog) niet ontwikkeld. Waarom niet? Zit daar een diepere filosofie achter? Is het gewoon vergeten? Moet ik het als verzoek aan de NS gaan insturen om dit wel mogelijk te maken?
Hartelijke groet

Louis
Beste Louissmit, met een Traject Vrij abonnement is het helaas niet mogelijk

Hallo Robby, waarom gebruik je het woord "helaas", dit is toch een bewuste keuze geweest van de NS?

Reageer