beantwoord

overstap andere vervoerder bij dalvrij reizen

• 2 december 2014
  • 4 reacties
  • 358 Bekeken

Ik had vanochtend ingecheckt bij ariva en ben mijn reis begonnen om 6.20. (Gratis dalvrij). Door vertraging kwam ik pas om 6.37 aan in geldermalsen en moest dus inchecken met vol tarief bij de ns omdat ik in en uit moest checken van een andere vervoerder. Mijn vraag is waarom dit zo moet. Als ik mijn reis voor 6.30 begin zou ik mijn reis als een dalvrij reis af moeten kunnen maken. Waarom kan er hier geen rekening mee worden gehouden met overchecken naar een andere vervoerder?
icon

Beste antwoord door Thijs NS 2 december 2014, 12:24

Op dit moment wordt je tarief opnieuw berekend als je overstapt naar een andere vervoerder. De situatie die je vanochtend had kan dus voorkomen; als je na 6:30 overcheckt wordt het spitstarief gehanteerd. Ik begrijp natuurlijk dat dat voor jou onvoordelig kan zijn, bij eventuele heroverweging van deze regel zal jouw bericht zeker meegenomen worden.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Ik vind het ook raar. De reismogelijkheden met Dal Vrij kunnen beter vervoerderneutraal zijn, dus onafhankelijk van welke vervoerder een concessie heeft gewonnen.
Ik vind het raar dat het al zo lang mogelijk is geweest om in de spits met een dalproduct te reizen.
Ik vind het raar dat het al zo lang mogelijk is geweest om in de spits met een dalproduct te reizen.

Dat is het toch pas geworden toen na invoering van het in/uitchecken met de ov-chipkaart het moment van inchecken leidend werd in plaats van het moment van reizen?
Op dit moment wordt je tarief opnieuw berekend als je overstapt naar een andere vervoerder. De situatie die je vanochtend had kan dus voorkomen; als je na 6:30 overcheckt wordt het spitstarief gehanteerd. Ik begrijp natuurlijk dat dat voor jou onvoordelig kan zijn, bij eventuele heroverweging van deze regel zal jouw bericht zeker meegenomen worden.

Reageer