overstap op een ns bus | NS Community
beantwoord

overstap op een ns bus

  • 23 February 2023
  • 3 reacties
  • 383 Bekeken

Goedendag, door werkzaamheden tussen Eindhoven en Weert mocht ik overstappen op een ns bus. Nu dacht ik dat je, mist je binnen een half uur zit; altijd een overstap hebt met in en uit checken. Alleen was dat bij de overstap op een ns bus niet het geval. Hoe kan dat?

icon

Beste antwoord door MoDe 23 February 2023, 09:33

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Heb je uitgecheckt in Eindhoven, ingecheckt bij de bus in Eindhoven, uitgecheckt bij de bus in Weert en ingecheckt op het station in Weert? Dan zou het, zoals MoDe al aangeeft, als één reis gezien moeten worden en zou je korting moeten blijven behouden.

Het wil wel eens gebeuren dat de tijd of de locatie op een mobiele incheckpaal niet goed staat, waardoor het systeem het niet meer snapt. Als dat zo is, zou je dat in je reishistorie op Mijn NS moeten kunnen terugvinden. Ben sowieso wel benieuwd wat daar staat, misschien kun je een screenshot posten?

Voor restitutie moet je zoals hierboven vermeld sowieso rechtstreeks contact opnemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of Twitter.

Reputatie 7
Badge +3

Bij een overstap van trein naar treinvervangende bus moet je in/uitchecken. Je houdt dan lange afstandskorting. Heb je ingecheckt in de daluren met een abonnement, dan zou je bij overstap binnen 35 minuten korting moeten houden als de reis in de spits wordt voortgezet. Bij op saldo abonnementen gaat de reis niet met korting verder in de spits als er een overstap is tussen verschillende vervoerders. Als de bussen ingezet zijn door dezelfde vervoerder waar je eerder hebt ingecheckt, neem dan contact op met de klantenservice om de gemiste korting gecompenseerd te krijgen.

Goedendag, door werkzaamheden tussen Eindhoven en Weert mocht ik overstappen op een ns bus. Nu dacht ik dat je, mist je binnen een half uur zit; altijd een overstap hebt met in en uit checken. Alleen was dat bij de overstap op een ns bus niet het geval. Hoe kan dat?

Waar het in dit soort gevallen vaak mis gaat is dat mensen in Eindhoven uitchecken, dan niet in- en uitchecken bij  de bus en dan in Weert wel weer inchecken voor de trein. Dan zit er tussen uitchecken en weer inchecken meer dan 35 minuten en is het geen overstap meer maar een nieuwe reis. Overigens is dat niet toegestaan omdat je dan niet betaalt voor de bus 

De andere optie is wat @mrfreeze noemt, mobiele paaltjes die verkeerd zijn ingesteld. In je transacties overzicht moet je kunnen zien wat er gebeurd is.

Reageer