beantwoord

Overstap OV-Jaarkaart naar OV-Vrij

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Hallo,

Ik heb een brief ontvangen dat mijn OV-jaarkaart wordt stopgezet en dat ik zelf een nieuw abonnement moet afsluiten voor OV vrij, omdat er andere voorwaarden gelden. Dit is op zich geen probleem. Het enige wat ik mij afvraag en nergens duidelijk vermeld is: Geld voor dit nieuwe abonnement dat het pas na 1 jaar weer maandelijks opzegbaar is? Of hou ik de voordelen van mijn vorige OV-Jaarkaart abonnement?

Ik heb 3 jaar lang een OV-Jaarabonnement gehad, en dit jaar hoef ik het niet voor de volledige 12 maanden, maar alleen voor 10 maanden. Ik zou het ontzettend vervelend vinden als ik nu niet eerder op kan zeggen. Als ik nu een nieuw OV-vrij abonnement moet aansluiten, ben ik bang dat ik de maandelijkse opzegtermijn kwijt ben.

Is hier ergens meer informatie over te vinden, voordat ik een nieuw abonnement afsluit?

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Tochjo 17 september 2016, 13:31

In een ander topic dat hierover ging, schreef een moderator (medewerker van NS):

Het protocol bij Klantenservice is dusdanig dat klanten in de door jouw geschetste situatie áltijd in het eerste contractjaar mogen opzeggen. We kunnen dit niet aanpassen in de voorwaarden, maar hierbij dan zwart op wit de toezegging.
Na de overstap kunt u OV Vrij dus ook in het eerste jaar al maandelijks beëindigen, omdat u daarvoor al minstens een jaar een OV-jaarabonnement hebt gehad.
Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3
In een ander topic dat hierover ging, schreef een moderator (medewerker van NS):

Het protocol bij Klantenservice is dusdanig dat klanten in de door jouw geschetste situatie áltijd in het eerste contractjaar mogen opzeggen. We kunnen dit niet aanpassen in de voorwaarden, maar hierbij dan zwart op wit de toezegging.
Na de overstap kunt u OV Vrij dus ook in het eerste jaar al maandelijks beëindigen, omdat u daarvoor al minstens een jaar een OV-jaarabonnement hebt gehad.

Reageer