beantwoord

Overstap van 2e klasse naar 1e klasse voor weekendvrij abonnement voor mij en mijn vrouw

Om die overstap te realiseren heb ik dat kunnen doen, via MIjn NS. So far so good, toen ik echter die van mijn vrouw wilde aanpassen kon dat niet(we reizen samen begrijpt u...),dat kan pas een maand later want het NS systeem kan maar 1 wijziging tegelijk verwerken.....leven we in 2019 digitaal tijdperk of niet dacht ik?
Op 6 januari was mijn abonnement gewijzigd in 1e klas(bravo) maar toe die van mijn vrouw(bij-abbonement) aanwilde passen, ho maar , dat kan niet.Hoe dan wel, ? na enig vragen bij klantenservice moet mijn vrouw haar kaart opzeggen via de automaat en dan 6 februari kan ik voor haar 1e klas aanvragen..hopen dat dat goed gaat. Omdat het NS systeem maar 1 wijziging per keer aan kan(..) mag ik dus een maand 1e klas reizen en mijn vrouw 2e klas (het is toch een bij-abonnement meen ik,) zou dat niet klantvriendelijker kunnen allemaal??
icon

Beste antwoord door Miriam NS 9 januari 2019, 21:57

Hallo Danberg, welkom op onze Community!

Je kunt inderdaad kiezen voor de optie die onze Klantenservice geboden heeft. Als het goed is moet dat gewoon lukken. Daarnaast kun je ook kiezen voor de optie van Thom. Dat is even afwegen qua kosten ook denk. Mocht je verder nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Uw vrouw vraagt gewoon NSFlex met Weekendvrij voor de eerste klas aan. U kunt dan ook uw abonnement beter in NSFlex omzetten, want dat kent geen bijabonnementen. Wat nog wel in de weg kan zitten is dat een bijabonnement doorloopt, ook al is het hoofdabonnement vervallen. Het lijkt me echter dat een bijabonnement ook in Flex kan worden omgezet, ik ben echter niet 100 procent zeker. NS moet maar even uitsluitsel geven.

Ik zou het gewoon proberen, dan is het snel helder. Dat het niet goed is geprogrammeerd kan een kinderziekte van NSFlex zijn. Het product is nog niet helemaal uitontwikkeld.

Dan vervalt haar oude abonnement automatisch. Dit is een truc, maar wel legaal. Bij de aanvraag van NSFlex gelden de regels voor haar oude abonnement niet. Het kan heel snel ingaan.
bedankt is een idee! ben benieuwd wat dan de kosten zijn per maand....... maar zal het even nagaan
Reputatie 7
Badge +4
Uw vrouw zal als het lukt het volle bedrag moeten betalen. NSFlex kent geen bijabonnementen.
Hallo Danberg, welkom op onze Community!

Je kunt inderdaad kiezen voor de optie die onze Klantenservice geboden heeft. Als het goed is moet dat gewoon lukken. Daarnaast kun je ook kiezen voor de optie van Thom. Dat is even afwegen qua kosten ook denk. Mocht je verder nog vragen hebben dan hoor ik het graag.
Je vrouw kan ook een 2 - 1 upgrade van 5 euro per weekenddag kopen. Dat kan goedkoper zijn dan 38 euro (zonder korting door de week) of 41 euro (met korting door de week) te betalen voor Flex Weekend Vrij 1ste klas vanaf nu.

Een bijabonnement zou vanaf januari 2019 24 euro (2de) of 30 euro (1ste) kosten.

Reageer