beantwoord

Overstap van Traject Vrij naar Dal Vrij

• 31 oktober 2018
  • 13 reacties
  • 361 Bekeken

Goedemiddag,

Momenteel heb ik een Traject Vrij abonnement voor traject Almere Centrum - Schiphol, deze loopt inmiddels langer dan een jaar.
Omdat ik flexibel ben in werktijden denk ik erover om over te stappen naar een Dal Vrij abonnement.
Hierover heb ik de volgende vragen en ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast excuses voor de vele vragen :-)

1. Mijn huidige abonnement loopt langer dan een jaar, indien ik overstap naar Dal Vrij, begint de telling dan opnieuw en kan ik Dal Vrij pas na een jaar opzeggen?
  2. Is het mogelijk om Dal Vrij weer om te zetten in een Traject Vrij als ik toch liever in de spits wil kunnen reizen? En begint de telling van een jaar weer opnieuw of is de startdatum van mijn Dal Vrij kaart dan geldig als 'startdatum' (ivm evt. opzeggen? ik werk als uitzendkracht)
  3. Klopt het dat je niet met korting reist in de spits?
  4. In 2019 wordt de BTW verhoogd, indien ik mijn abonnement om zet naar Dal Vrij, wordt dan naast de BTW verhoging, begin 2019 ook al direct de verhoging doorgevoerd die elk jaar plaats vindt bij een abonnement?
  5. Worden reizen die niet binnen mijn Dal Vrij vallen, gewoon aan het einde van de maand afgeschreven zoals dat nu het geval is bij mijn Traject Vrij abonnement?
  6. Wat is het verschil tussen Flex Dal Vrij en gewoon Dal Vrij?
Een hele waslijst maar ik vind het prettig de antwoorden op 'papier' te hebben en ik heb geen social media accounts.

Alvast hartelijk bedankt voor de hulp en kennis.
icon

Beste antwoord door Thom 31 oktober 2018, 12:32

1. Nee, de ingangsdatum van uw eerdere abonnement is bepalend. U kunt uw nieuwe abonnement per maand opzeggen, net als Dalvrij nu.