beantwoord

Overstap van Traject vrij naar NS flex (abonnement niet zichtbaar)

  • 16 October 2021
  • 3 reacties
  • 331 Bekeken

Goedenavond. Ik ben net bij een oplaadautomaat geweest om mijn NS flex abonnement op te halen en mijn Traject vrij abonnement te beëindigen. Nu zie ik bij "producten op kaart" geen abonnement meer staan op "reizen op saldo" na (zie foto). Duurt het even voordat het product zichtbaar is? Of wat gaat er precies mis? Ik heb weinig behoefte aan het maken van onnodige kosten wanneer ik maandag weer met de trein moet reizen. Ook is er deze maand twee keer het bedrag dat ik normaal voor mijn abonnement betaal afgeschreven. Hoe gaat dit verder? Kan ik het terug verwachten? Bedankt voor uw tijd.

 

icon

Beste antwoord door Tochjo 16 October 2021, 20:26

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Er gaat niets mis. Bij NS Flex staat alleen het product Reizen op Rekening op de kaart, en dat is duidelijk zichtbaar, dus dat is goed.

Het abonnement staat niet op de kaart zelf. Dat maakt het mogelijk om in de toekomst van abonnement te wisselen zonder dit bij de kaartautomaat te hoeven bevestigen. Zo staat ook de klasse niet op de kaart; dat maakt het mogelijk om nog tot een kwartier na inchecken van klasse te kunnen wisselen. In Mijn NS (de website, niet de app) kunt u zien welk abonnement actief is.

Als u maandag incheckt, dan zal het schermpje ook Reizen op Rekening Trein tonen, en niet Traject Vrij. Maar dat is dus zoals het hoort. U krijgt aan het eind van de maand een factuur waarop alle reizen binnen het afgekochte traject een ritprijs van 0,00 euro krijgen.

U zult het te veel vooruitbetaalde bedrag voor uw oude Traject Vrij-abonnement automatisch terugkrijgen op uw rekening.

Badge +3

En dat product Reizen op saldo NS kan je negeren want dat dat doet verder niets sinds 2018 of zo.

Reputatie 3

Hoi @Jamesdeursen. Ik moest hetzelfde doen en werd ook wat op het verkeerde been gezet. Check ook de producten op je OV kaart (dit kan in Mijn NS, maar zie ook https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ov-chip/kaartinformatie.htm.

Voor meer details en toelichting zie de staart van dit topic:

Mijn verwachting is, omdat je dit topic gisteren had geplaatst, dat nu de webinterfaces van Mijn NS en OV-chipkaart de goede info moeten laten zien.  

Reageer