beantwoord

Overstappen naar een 1ste klas daluren abonnement

Ik heb onlangs geprobeerd over te stappen van een 2de naar een 1ste klas daluren abonnement. Zelfs nog een keurige bevestiging gekregen maar bij het ophalen van het product gaf de automaat het volgende aan:
Er staat een bestelling klaar. en daarna ophalen product niet mogelijk.
het product is binnen de gestelde tijd opgehaald maar niemand kan hier schijnbaar iets aandoen.
Ook de telefonische hulp diensten niet.
Wat nu?

Als antwoord op Denice: ik had de tijd tot 6 mei dit stond in de bevestiging.
Ik heb 3 en 5 mei twee keer geprobeerd. De eerste keer bij een NS automaat op het station en de tweede en derde keer op 5 mei op advies van het KCC NS bij de automaat van Albert Hein . (hierbij kreeg ik ook nog 2x een bonnetje).Met de tekst "Verwerkt 0 van 1 bestelling waarvan: Bestelling niet verwerkt: Wijziging info: www.ov.chipkaart.nl" Ook heb ik op advies van het KCC het nogmaals geprobeerd op 7 mei na het verlopen van de datum. ook Toen kreeg ik zo'n zelfde bonnetje.
icon

Beste antwoord door Denice NS 10 mei 2017, 12:47

Hi blake7. Welkom op het NS Serviceforum!

Vervelend dat je de wijziging niet kon activeren. Was je wel op tijd met het ophalen van de bestelling? In de e-mail/brief die je hebt ontvangen met betrekking tot de wijziging staat een datum. De wijziging dient vóór de aangegeven datum opgehaald te worden. Op of na de aangegeven datum de wijziging ophalen is niet meer mogelijk. De wijziging is dan vervallen. Mocht je dit probleem hebben ervaren nog voor de uiterlijke ophaaldatum is verstreken wil ik je adviseren een andere automaat te proberen. Overigens is het zo dat wanneer je probeert je bestelling op te halen en dit om een of andere reden niet lukt, direct weer proberen niet mogelijk is. De bestelling is dan niet meer beschikbaar. Je dient dan ongeveer een halfuur te wachten voordat je het opnieuw kan proberen. Probeer het in eerste instantie even opnieuw of bij een andere automaat. Een bestelling ophalen kan, behalve bij een NS automaat, ook bij een ander OV-chippunt. Via de adresvinder kan je zien waar dat bij jou in de buurt kan. Mocht het wederom niet lukken dan horen we graag van je! Je kan ons dan het beste overigens even een bericht sturen via Twitter, Facebook of Live Chat. Via deze kanalen kunnen we je vrijwel direct helpen 🙂
Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 6
Badge
Moet je niet eerst het 2e klas abonnement opzeggen voordat je je 1e klas erop kan zetten?
Reputatie 7
Badge +4
De moderatoren hier zijn wel van Klantenservice, maar vaak wat meer door de wol geverfd. Het lijkt me het beste dat een moderator er even naar kijkt.

Vervelend dat je de wijziging niet kon activeren. Was je wel op tijd met het ophalen van de bestelling? In de e-mail/brief die je hebt ontvangen met betrekking tot de wijziging staat een datum. De wijziging dient vóór de aangegeven datum opgehaald te worden. Op of na de aangegeven datum de wijziging ophalen is niet meer mogelijk. De wijziging is dan vervallen. Mocht je dit probleem hebben ervaren nog voor de uiterlijke ophaaldatum is verstreken wil ik je adviseren een andere automaat te proberen. Overigens is het zo dat wanneer je probeert je bestelling op te halen en dit om een of andere reden niet lukt, direct weer proberen niet mogelijk is. De bestelling is dan niet meer beschikbaar. Je dient dan ongeveer een halfuur te wachten voordat je het opnieuw kan proberen. Probeer het in eerste instantie even opnieuw of bij een andere automaat. Een bestelling ophalen kan, behalve bij een NS automaat, ook bij een ander OV-chippunt. Via de adresvinder kan je zien waar dat bij jou in de buurt kan. Mocht het wederom niet lukken dan horen we graag van je! Je kan ons dan het beste overigens even een bericht sturen via Twitter, Facebook of Live Chat. Via deze kanalen kunnen we je vrijwel direct helpen 🙂
Ik heb 3 en 5 mei twee keer geprobeerd. De eerste keer bij een NS automaat op het station en de tweede en derde keer op 5 mei op advies van het KCC NS bij de automaat van Albert Hein . (hierbij kreeg ik ook nog 2x een bonnetje).Met de tekst "Verwerkt 0 van 1 bestelling waarvan: Bestelling niet verwerkt: Wijziging info: www.ov.chipkaart.nl" Ook heb ik op advies van het KCC het nogmaals geprobeerd op 7 mei na het verlopen van de datum. ook Toen kreeg ik zo'n zelfde bonnetje.

Vervelend dat je de wijziging niet kon activeren. Was je wel op tijd met het ophalen van de bestelling? In de e-mail/brief die je hebt ontvangen met betrekking tot de wijziging staat een datum. De wijziging dient vóór de aangegeven datum opgehaald te worden. Op of na de aangegeven datum de wijziging ophalen is niet meer mogelijk. De wijziging is dan vervallen. Mocht je dit probleem hebben ervaren nog voor de uiterlijke ophaaldatum is verstreken wil ik je adviseren een andere automaat te proberen. Overigens is het zo dat wanneer je probeert je bestelling op te halen en dit om een of andere reden niet lukt, direct weer proberen niet mogelijk is. De bestelling is dan niet meer beschikbaar. Je dient dan ongeveer een halfuur te wachten voordat je het opnieuw kan proberen. Probeer het in eerste instantie even opnieuw of bij een andere automaat. Een bestelling ophalen kan, behalve bij een NS automaat, ook bij een ander OV-chippunt. Via de adresvinder kan je zien waar dat bij jou in de buurt kan. Mocht het wederom niet lukken dan horen we graag van je! Je kan ons dan het beste overigens even een bericht sturen via Twitter, Facebook of Live Chat. Via deze kanalen kunnen we je vrijwel direct helpen :)

Reputatie 7
Wat vervelend voor je blake7. Probeer het anders gewoon even op een andere automaat. Mocht het dan weer niet lukken dan zou het misschien ook nog een idee kunnen zijn om naar een NS loket te gaan en het daar uit te leggen aan de medewerker, wie weet kunnen ze daar wel wat voor je betekenen.
Ook al geprobeerd op aanraden van een hoofdconducteur. Het loket stuurde mij door naar de NS waaronder dit forum en live chat maar deze laatste is constant te druk om te bereiken.
Ik krijg zojuist een melding dat ik een nieuw rank heb gekregen en dat ik de smaak al aardig te pakken heb.
Dit boeit me in het geheel niet! automatisch bericht neem ik aan.
Ik wil die kaart gewijzigd hebben nieuwe ranks interesseren me niet.
Hmm, dat is erg vreemd. Je hebt inmiddels ook weer een nieuwe wijziging aangevraagd die je wederom niet kan ophalen?

Ik kan dan maar één ding nog bedenken waardoor het niet lukt. Als je in het verleden een abonnement hebt gehad op dezelfde kaart en deze is beëindigd vanwege een betalingsachterstand dan is dat product toen geblokkeerd door ons. Die productblokkering maakt het voor een nieuwe abonnement aangevraagd op dezelfde kaart onmogelijk om hiervoor wijzigingen en/of opzeggingen op te halen bij de automaat. Indien dit inderdaad het geval is kan je via onze Klantenservice een zogeheten IT-melding laten aanmaken (de doorlooptijd kan echter wel oplopen tot enkele weken) of je huidige abonnement laten beëindigen en zelf met/op een nieuwe OV-chipkaart een 1e klas abonnement afsluiten via de webshop. Indien je nu nog wel een nieuwe wijziging hebt aangevraagd kunnen we nu nog geen opzegging verwerken. Hiervoor dien je dan te wachten tot het afhaaltermijn van de wijziging is verlopen (de datum staat wederom weer in de brief/e-mail die je krijgt).
Reputatie 7
Ook al geprobeerd op aanraden van een hooftconducteur. Het loket stuurde mij door naar de NS waaronder dit forum en live chat maar deze laatste is constant te druk om te bereiken.

Ooh jee, ik vind het wel echt super vervelend voor je hoor. Jammer dat het dan toch weer niet lukt. Had je er al wel voor betaalt en alles?
Ook al geprobeerd op aanraden van een hooftconducteur. Het loket stuurde mij door naar de NS waaronder dit forum en live chat maar deze laatste is constant te druk om te bereiken.

Ooh jee, ik vind het wel echt super vervelend voor je hoor. Jammer dat het dan toch weer niet lukt. Heb je er al wel voor betaalt en alles?

Je hoeft pas een aantal dagen achteraf te betalen het zou 4 mei moeten ingaan en ik had 27 april al betaald. 129 euro.
Het is zelfs vandaag nogmaals afgeschreven (zij het dat het nu om het oude bedrag ging 99,-)
Reputatie 7
Ik krijg zojuist een melding dat ik een nieuw rank heb gekregen en dat ik de smaak al aardig te pakken heb.
Dit boeit me in het geheel niet! automatisch bericht neem ik aan.
Ik wil die kaart gewijzigd hebben nieuwe ranks interesseren me niet.

Dat begrijp ik man. luister je had toch ook gebeld met een medewerker?.......hadden ze enig idee wat er aan de hand was? of wisten hun het ook niet?
Reputatie 7

Je hoeft pas een aantal dagen achteraf te betalen het zou 4 mei moeten ingaan en ik had 27 april al betaald. 129 euro.
Het is zelfs vandaag nogmaals afgeschreven (zij het dat het nu om het oude bedrag ging 99,-)

Super vervelend dat je het al betaalt hebt idd.

Is toevallig het abonnement wat je hiervoor had al een keer geblokkeerd geweest in het verleden?
Als reactie of DeniceMogelijk heb je daar een punt. Vorig jaar is de kaart geblokkeerd i.v.m. vermeende achterstanden. Maar dat was/is aangetoond door ons onjuist gebleken(via de ombudsman) en wij hebben daar ook een bevestigingsbrief gehad van de NS. Nadat ik de NS in gebreke had gesteld. Dit abonnement is uiteindelijk hersteld via IT (het kon eerst zogenaamd niet). Dat is natuurlijk flauwekul want elke verwerking kan hersteld worden in een systeem. wij hebben dit abonnement gecontinueerd en wilden het nu opwaarderen naar 1ste klas. En dit levert natuurlijk weer problemen op.
Reputatie 7
Mogelijk heb je daar een punt. Vorig jaar is de kaart geblokkeerd i.v.m. vermeende achterstanden. Maar dat was/is aangetoond door ons onjuist gebleken(via de ombudsman) en wij hebben daar ook een bevestigingsbrief gehad van de NS. Nadat ik de NS in gebreke had gesteld. Dit abonnement is uiteindelijk hersteld via IT (het kon eerst zogenaamd niet). Dat is natuurlijk flauwekul want elke verwerking kan hersteld worden in een systeem. wij hebben dit abonnement gecontinueerd en wilden het nu opwaarderen naar 1ste klas. En dit levert natuurlijk weer problemen op.

Als het goed is zou je dit heel makkelijk moeten kunnen regelen via de site http://www.ns.nl/klantenservice/inloggen. je hebt een account op Mijn NS toch?
Mogelijk heb je daar een punt. Vorig jaar is de kaart geblokkeerd i.v.m. vermeende achterstanden. Maar dat was/is aangetoond door ons onjuist gebleken(via de ombudsman) en wij hebben daar ook een bevestigingsbrief gehad van de NS. Nadat ik de NS in gebreke had gesteld. Dit abonnement is uiteindelijk hersteld via IT (het kon eerst zogenaamd niet). Dat is natuurlijk flauwekul want elke verwerking kan hersteld worden in een systeem. wij hebben dit abonnement gecontinueerd en wilden het nu opwaarderen naar 1ste klas. En dit levert natuurlijk weer problemen op.

Als het goed is zou je dit heel makkelijk moeten kunnen regelen via de site http://www.ns.nl/klantenservice/inloggen. je hebt een account op Mijn NS toch?

Ik heb via de site de kaart opgewaardeerd maar daar houdt het dan ook wel mee op wat daar kan.
De bevestiging die ik op 22 april kreeg was hier een uiting van maar vanaf dat moment ging alles mis.
Tot op heden nog steeds geen opwaardering kunnen ophalen aan de automaat.
Reputatie 7

Ik heb via de site de kaart opgewaardeerd maar daar houdt het dan ook wel mee op wat daar kan.
De bevestiging die ik op 22 april kreeg was hier een uiting van maar vanaf dat moment ging alles mis.
Tot op heden nog steeds geen opwaardering kunnen ophalen aan de automaat.

Wat je misschien zou kunnen doen is je oude kaart laten blokkeren en een nieuwe kaart aanvragen. En op de nieuwe kaart zet je dan je gewijzigde abonnement op. Leg daarbij dan ook uit waarom je een nieuwe
kaart hebt aangevraagd want dan krijg je het geld wat je hebt betaalt voor die nieuwe chipkaart (7.50 euro) misschien weer terug.

Dit is dus een idee he... maar of het een goed idee is durf ik zo niet met zekerheid te zeggen.

Wacht anders nu nog maar even op een moderator hier, die hebben hier namelijk wat meer verstand van dan ik.

Verder vind ik het wel echt super vervelend voor je hoor, en ik hoop echt dat het snel goed zal komen met je abonnement.
Hoi blake7,

Ik raad je aan om contact op te nemen met onze klantenservice en dan even te vragen aan mijn collega of hij/zij in jouw kaartgegevens wil kijken. Je kunt dan aangeven dat het activeren vermoedelijk niet lukt doordat er een productblokkade op je kaart staat door de vermeende betalingsachterstanden in het verleden. Mijn collega kan dit dan meteen voor je nagaan en je hiermee verder helpen.
Hoi Iris, jou idee van de klantenservice heb ik ook al geprobeerd en iedereen is van goede wil maar geen van allen lijkt er iets aan te kunnen doen. Het laatste contact ging over het plaatsen van een verzoek wederom bij IT.

Bovendien lijkt het er steeds meer op dat de NS haar problemen met betalingen (de logistiek hierachter) bij de cliënt deponeert i.p.v. naar haar systemen te kijken.
Waarschijnlijk is onze IT afdeling er dan wel al mee bezig. Zou je mij een privébericht willen sturen dan kijk ik voor je na of er al vorderingen zijn gemaakt. Een privébericht stuur je door op mijn naam en stuur bericht te klikken. In dat geval ontvang ik graag je NAW-gegevens, geboortedatum, e-mailadres en OV-Chipkaartnummer. Hou er wel rekening mee dat de reactiesnelheid op dit forum een stuk lager ligt.

Vervelend dat je de wijziging niet kon activeren. Was je wel op tijd met het ophalen van de bestelling? In de e-mail/brief die je hebt ontvangen met betrekking tot de wijziging staat een datum. De wijziging dient vóór de aangegeven datum opgehaald te worden. Op of na de aangegeven datum de wijziging ophalen is niet meer mogelijk. De wijziging is dan vervallen. Mocht je dit probleem hebben ervaren nog voor de uiterlijke ophaaldatum is verstreken wil ik je adviseren een andere automaat te proberen. Overigens is het zo dat wanneer je probeert je bestelling op te halen en dit om een of andere reden niet lukt, direct weer proberen niet mogelijk is. De bestelling is dan niet meer beschikbaar. Je dient dan ongeveer een halfuur te wachten voordat je het opnieuw kan proberen. Probeer het in eerste instantie even opnieuw of bij een andere automaat. Een bestelling ophalen kan, behalve bij een NS automaat, ook bij een ander OV-chippunt. Via de adresvinder kan je zien waar dat bij jou in de buurt kan. Mocht het wederom niet lukken dan horen we graag van je! Je kan ons dan het beste overigens even een bericht sturen via Twitter, Facebook of Live Chat. Via deze kanalen kunnen we je vrijwel direct helpen :)

Ik vind dit een badinerend en klantonvriendelijk antwoord. Zie een ander topic over kleuters.
Beste Denice,NS,

Ik word er echt moedeloos van, ik kon nu weer voor 4 juni de bestelling ophalen vanochtend geprobeerd en uitvoeren was weer niet mogelijk. Nu is er volgens een collega van jou sprake van een betalingsachterstand (Erryt?) van 182,- euro. Kul er is geen achterstand en nooit geweest ook.

Maar men stelt wel zomaar en word onmiddellijk voor waar aangenomen. Als je wil kan ik de betalingsbewijzen overleggen.

Ik keur het niet goed maar ik ga meer en meer begrip opbrengen voor mensen die minder diplomatiek reageren.

Kan iemand ook daadwerkelijk controleren of jullie IT afdeling hier mee bezig is?
Ik was bezig dit uit te zoeken, maar vanwege privéomstandigheden werd dit tijdelijk gestagneerd. Dit probleem is door blake7 in een ander topic aangekaart en momenteel zijn wij bezig dit uit te zoeken. Hopelijk zal er snel meer duidelijk zijn.
En heeft iemand al eens geïnformeerd of de IT afdeling er mee bezig is? Zoals boven te zien is was de topic 19 dagen geleden door mij aangemaakt. Van de NS via brieven inmiddels al twee keer bericht gehad dat het product klaar stond. Met eerder genoemde gevolgen.
Sivan NS

Woensdag 7 juni is het wonder geschiedt de kaart is daadwerkelijk opgewaardeerd.
Onze dank aan iedereen die dit mogelijk gemaakt heeft. Met name aan Sivan NS.
Hartelijk dank.

Reageer