beantwoord

Overstappen naar flex

• 28 augustus 2019
  • 4 reacties
  • 217 Bekeken

Mijn vrouw wil overstappen naar flex,dit bleek online niet te kunnen omdat ze geen contracthouder was. Ondanks dat ze het huidige abonnement zelf heeft afgesloten en ik nooit met de trein reis, ik heb niet eens zo'n OV chipkaart, blijk ik de contracthouder te zijn. Destijds heeft ze wel mijn rekeningnummer opgegeven, wat toen nog een e/o rekening was. Er bleken meerdere email adressen aan haar account gekoppeld te zijn, die van haar zelf en ons (mijn) algemene email adres. Ik ben vandaag ruim 6 uur bezig geweest, waarvan ik 5 keer de klantenservice heb gebeld, steeds kreeg ik een andere oplossing, maar nog steeds kan ze niet overstappen omdat ze geen contracthouder is. Ons gezamenlijke email adres is inmiddels losgekoppeld van haar account en verwijderd, dit zou haar contracthouder maken volgens de klantenservice, niet dus. Haar huidige abonnement is opgezegd en ze is speciaal naar het station gefietst om via de automaat de opzegging te bevestigen. Niet geholpen. Weer gebeld, voor zover mijn gegevens kon ik "geholpen" worden, wat betreft de gegevens van mijn vrouw niet. Ze was niet thuis en in het kader van de privacy konden ze me niet verder helpen. Ik snap dat deels, aan de andere kant heb ik alle gegevens, bovendien ben ik blijkbaar nog steeds (ongewild) contracthouder. Later weer terug gebeld, mijn vrouw was inmiddels thuis, ze hoefde alleen haar naam te noemen, achteraf had ik ook mijn dochter kunnen laten zeggen dat ze mijn vrouw was. Ik ken mijn vrouw al meer dan 30 jaar, weinig privacy meer. Eerst moest ik mijn winkelmandje leeg maken, maar ik kon op de hele website geen winkelmandje bekennen. Daarna bleek het abonnement van de OV fiets die ze blijkbaar heeft het probleem. Werd doorverbonden naar iemand die dat mocht verwijderen en dat ook deed. Het probleem was hier niet mee opgelost, want nog steeds krijg ik de melding dat de besteller niet de contracthouder is. Het idee is dat het systeem van de NS na een wijziging geüpdate moet worden voordat wijzigingen aangepast zijn. Bij de meeste websites duurt dit enkele minuten als het niet real time is, maar bij de NS is dit na 6,5 uur nog steeds niet het geval. Een andere optie om een nieuw email adres aan te maken werkte ook niet. Buiten dat het onhandig is om een email aan te maken alleen voor de NS, zegt de site bij het invoeren van je gegevens dat die al bekend zijn bij de NS. Binnen een paar minuten geregeld zegt de NS, vanmiddag om 14:30 uur begonnen en nu is het 23:30 uur geweest. Maandag moet ze weer gaan werken en een oplossing lijkt ver weg. Bovendien heb ik wel wat beter te doen dan hier mee bezig te zijn, ik reis zelf niet eens met de trein. Ook zo iets, ik ben contracthouder, maar zie nergens een contract op de site van de NS, nergens zijn persoonlijke gegevens van mij in te zien, laat staan dat ik ze kan wijzigen. Als ik inlog met mijn email adres dan zie ik ook de gegevens van mijn vrouw en niet die van mij. De NS weet ze op een of andere manier wel, want als ik ze voor de zoveelste keer door geef dan kloppen ze. Ik heb overigens nooit persoonlijk toestemming gegeven om een contract af te sluiten, in andere topics lees ik dat dat moet. Mijn vrouw heeft dit geheel zelfstandig geregeld en destijds mijn rekeningnummer ingevoerd, ik ben hier niet aan te pas gekomen, heb zowel mondeling als schriftelijk geen toestemming hoeven geven. Een lang verhaal, maar het was ook een lange dag en het is nog niet voorbij, want een oplossing lijkt niet in zicht. O ja, ik heb ook nog een poging gedaan om te chatten met de NS, je moet geduld hebben voor het antwoord stond er al, die van mij was op een gegeven moment op en ik sta nog wel bekend om mijn rust en geduld. Beste NS, hoe gaat dit opgelost worden?
icon

Beste antwoord door Laura NS 29 augustus 2019, 10:47

Hoi Hansbe66 en welkom op onze NS Community! Wat een ontzettend nare ervaring. Ik zou hier zelf ook een beetje moedeloos van worden, moet ik toegeven. Ik zie een hoop wat niet klopt. Zodra je namelijk ooit contractant bent van een abonnement, verandert dat niet meer. Ook niet met het verwijderen van een mijn NS account. Dat vind ik erg raar. Je wordt trouwens contractant als je vrouw jouw gegevens invult als contracthouder en die van haar als kaarthouder. Kan het zijn dat je vrouw heeft gedacht, omdat het jouw rekeningnummer was, dat ze de gegevens als rekeninghouder moest invullen? De oplossing zou inderdaad moeten zijn om alle NS abonnementen van die kaart te verwijderen, zodat mevrouw zelf daarna het NS Flex abonnement aan kan vragen. Het kan voorkomen dat er wat tijd in het verwerken hiervan gaat zitten. Normaliter is het 1 uur, maar door vertraging in het systeem kan dit ook langer duren. Erg vervelend dat het zo'n rompslomp is geworden.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3
De IT is een reizigers-helpen-reizigerscommunity. Wij zijn niet van de NS.

Heeft uw vrouw al geprobeerd een nieuw account te maken en/of Flex op een nieuwe kaart aangevraagd?
Hoi Hansbe66 en welkom op onze NS Community! Wat een ontzettend nare ervaring. Ik zou hier zelf ook een beetje moedeloos van worden, moet ik toegeven. Ik zie een hoop wat niet klopt. Zodra je namelijk ooit contractant bent van een abonnement, verandert dat niet meer. Ook niet met het verwijderen van een mijn NS account. Dat vind ik erg raar. Je wordt trouwens contractant als je vrouw jouw gegevens invult als contracthouder en die van haar als kaarthouder. Kan het zijn dat je vrouw heeft gedacht, omdat het jouw rekeningnummer was, dat ze de gegevens als rekeninghouder moest invullen? De oplossing zou inderdaad moeten zijn om alle NS abonnementen van die kaart te verwijderen, zodat mevrouw zelf daarna het NS Flex abonnement aan kan vragen. Het kan voorkomen dat er wat tijd in het verwerken hiervan gaat zitten. Normaliter is het 1 uur, maar door vertraging in het systeem kan dit ook langer duren. Erg vervelend dat het zo'n rompslomp is geworden.
Gisteren om 17 uur het abonnement verwijderd, vandaag om 11:30 uur nog niet verwerkt. Tenminste ze kan nog steeds geen Flex aanvragen. Ik ga maar weer eens bellen, zucht....
Hoi Hansbe66. Erg jammer hoe het gaat! Mocht je er telefonisch nog niet uitkomen, kun je mij dan een privébericht sturen?

Reageer