beantwoord

Overstappen 'NS Flex dalvoordeel' -> 'NS Weekend Vrij' niet gelukt

• 14 januari 2020
  • 3 reacties
  • 169 Bekeken

Ik heb een ‘NS Flex’ abonnement en daarbij gekozen voor dalvoordeel. Nu wil ik graag wisselen naar weekend vrij, terwijl ik buiten de spits door de week natuurlijk ook met korting wil reizen.

NS biedt twee verschillende abonnementen onder de naam ‘weekend vrij’:

1. NS Flex weekend vrij, 31e pm, zonder extra kortingen door de week.
  2. NS Weekend Vrij, 34e pm, 40% korting buiten de spits door de week.

Graag zou ik van ‘NS Flex daluren korting’ wisselen naar ‘NS Weekend Vrij’ (2). Dit lijkt gemakkelijk te kunnen via https://www.ns.nl/abonnementen/weekend-vrij.html, echter krijg ik de melding “U kunt het product niet combineren met de andere producten op uw OV-chipkaart.”

Oke, geen probleem. Ik log in en bij https://www.ns.nl/mijnns#/nsflex-producten selecteer ik Wijzig abonnement. Nu kies ik “NS Flex zonder abonnement”, gelukt! Er staat nu de melding: “U heeft zojuist uw NS Flex product gewijzigd. Wij zijn nu druk bezig de wijziging te verwerken. Dit duurt maximaal een uur.”

Na 24 uur wachten is de situatie onveranderd, wat ertoe heeft geleid dat ik nu niet meer kan reizen met korting. Als dit voor het weekend niet is opgelost, kost me dat 40 euro extra.

Graag zou ik weten hoe ik Weekend Vrij (1) of (2) kan activeren.

icon

Beste antwoord door Robert B 14 januari 2020, 17:54

Welkom bij de NS Community!

Je zat op de foute pagina, want https://www.ns.nl/abonnementen/weekend-vrij.html is voor de klassieke versie (op saldo). Die kan je niet combineren want je hebt Flex (op rekening).

Via je Mijn NS Startpagina kan je een Flex abonnement aanpassen, en dat is dus helaas maar al te goed gelukt. Bij Flex Basis (zonder abonnement) reist je nog steeds op rekening, dus Flex maar dan zonder kortings- of vrij reizenabonnement..

Tussen twee opvolgende wijzigingen moet minimaal een maand zitten, dus zelf aanpassen gaat voorlopig niet. Neem contact op met de Klantenservice om dit te corrigeren, en geef aan dat je de versie met doordeweekse dalurenkorting wilt.

Met Flex heb je eigenlijk nooit meer iets bij een automaat te zoeken, dus bevestigingen ophalen is niet nodig.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2

Meen dat je bij een wijziging het reisproduct moet ‘ophalen’ bij de NS kaartautomaat op treinstations. Vervolgens staat het reisproduct geladen op je OV Chipkaart.  Er vanuit gaande dat het product wel is klaar gezet voor je.

Als het reisproduct nog niet is klaargezet raad ik direct contact aan met de NS Klantenservice. Zeker als het om 40 euro gaat ;) Dit kan via: FacebookTwitterChat of telefonisch op het nummer: 030 751 51 55.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Je zat op de foute pagina, want https://www.ns.nl/abonnementen/weekend-vrij.html is voor de klassieke versie (op saldo). Die kan je niet combineren want je hebt Flex (op rekening).

Via je Mijn NS Startpagina kan je een Flex abonnement aanpassen, en dat is dus helaas maar al te goed gelukt. Bij Flex Basis (zonder abonnement) reist je nog steeds op rekening, dus Flex maar dan zonder kortings- of vrij reizenabonnement..

Tussen twee opvolgende wijzigingen moet minimaal een maand zitten, dus zelf aanpassen gaat voorlopig niet. Neem contact op met de Klantenservice om dit te corrigeren, en geef aan dat je de versie met doordeweekse dalurenkorting wilt.

Met Flex heb je eigenlijk nooit meer iets bij een automaat te zoeken, dus bevestigingen ophalen is niet nodig.

Reputatie 5
Badge

Een NS Flex product hoeft niet opgehaald te worden. Het lijkt erop dat u een klassiek Weekend Vrij abonnement aan wilde schaffen? (Dus niet via de weg waarmee u NS Flex naar geen abonnement heeft gezet) Dat werkt inderdaad niet. Bij het selecteren van het Weekend Vrij abonnement bij NS Flex krijgt u de optie om er korting in de daluren toe te voegen. Ik zou even de klantenservice contacteren om te kijken of ze wat voor u kunnen betekenen. De contactgegevens staan boven dit bericht.

Reageer