Hallo,
Wanneer ik voor 6.30 incheck bij een Arriva trein en om 7.00 uur uitcheck bij Arriva en gelijk daarna incheck bij NS en mijn reis voortzet tot 8.30 en dan uitcheck bij NS.
Geldt de 40% voordeel dan voor de hele reis ?
Hallo,
Wanneer ik voor 6.30 incheck bij een Arriva trein en om 7.00 uur uitcheck bij Arriva en gelijk daarna incheck bij NS en mijn reis voortzet tot 8.30 en dan uitcheck bij NS.
Geldt de 40% voordeel dan voor de hele reis ?
Als je, zoals de tags suggereren, NS Flex met kortingsabonnement hebt wel ja.
Zie voor meer informatie https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/veelgestelde-vragen-rit-naar-reis.html en dan met name het gedeelte:
Met andere NS-abonnementen worden abonnementen op saldo bedoeld, die met uitzondering van Dal Voordeel niet meer te koop zijn.
Het geldt natuurlijk ook andersom, als je met NS Flex om 8:45 incheckt bij Arriva, daar uitcheckt om 9:15 en gelijk weer incheckt bij NS blijf je tegen het spitstarief reizen en heb je dus voor de hele reis geen 40% korting. Er zijn wel manieren om voor het 2e deel van de reis die tijdens de daluren is wel de 40% korting te krijgen (extra OV-chipkaart of eerste deel met een e-ticket).
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.