Overstappen van NS Flex (Dalvoordeel) naar NS Basis (Dalvoordeel) | NS Community
beantwoord

Overstappen van NS Flex (Dalvoordeel) naar NS Basis (Dalvoordeel)

  • 21 July 2022
  • 8 reacties
  • 268 Bekeken

Ik wil overstappen van NS Flex (Dalvoordeel) naar NS Basis (Dalvoordeel) - dus op saldo. Alles gaat goed als ik wil overstappen via MijnNS, behalve op het punt wanneer ik de ingangsdatum voor het nieuwe abonnement moet invoeren, waarna ik de melding “U kunt het product niet combineren met de andere producten op uw OV-chipkaart” krijg. Ik heb inmiddels al mijn NS Flex abonnement opgezegd, maar dat verandert nog niks.

 

Iemand tips?

icon

Beste antwoord door Daniel 21 July 2022, 06:20

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Heb je de opzegging van Flex ook al opgehaald bij een automaat? Flex zal fysiek van je kaart af moeten zijn voor je er een product op saldo op kunt zetten.

Ik wil overstappen van NS Flex (Dalvoordeel) naar NS Basis (Dalvoordeel) - dus op saldo. Alles gaat goed als ik wil overstappen via MijnNS, behalve op het punt wanneer ik de ingangsdatum voor het nieuwe abonnement moet invoeren, waarna ik de melding “U kunt het product niet combineren met de andere producten op uw OV-chipkaart” krijg. Ik heb inmiddels al mijn NS Flex abonnement opgezegd, maar dat verandert nog niks.

 

Iemand tips?

Abonnementen binnen Flex wijzigen kan via MijnNS, maar Flex volledig beëindigen kan alleen via de Klantenservice. Vervolgens moet u dan Flex bij de kaartautomaat van uw chipkaart halen.

Daarna kunt u een nieuw Dal Voordeel abonnement op saldo bestellen dat u dan ook weer via de kaartautomaat op uw chipkaart moet zetten.

Badge +3

Flex volledig beëindigen kan alleen via de Klantenservice.

Dat is niet meer het geval:
 

 

Reputatie 7
Badge +3

Heb je Flex helemaal opgezegd of omgezet naar Flex basis? Opzeggen kan alleen via de klantenservice, dat kun je niet online doen. Als je opgezegd hebt via de klantenservice, dan moet je nog langs een automaat om Flex van jouw kaart te halen. Is Flex er af dan kun je Dal voordeel op saldo op jouw kaart aanvragen. Je moet dan weer langs een automaat om het nieuwe abonnement op de kaart te zetten.

Flex en op saldo kunnen niet op dezelfde kaart.

Je kunt ook Flex naar basis zetten en op een nieuwe kaart Dal voordeel op saldo zetten. Je hoeft dan niet langs een automaat. 

edit: Je kunt tegenwoordig ook online opzeggen. Je moet daarna nog wel langs een kaartautomaat.

Reputatie 7
Badge +3

@Tochjo wat gebeurt als je doorklikt op mijn abonnement opzeggen? Krijg je dan niet meer de melding dat je contact op moet nemen met de klantenservice? 

Badge +3

Nee. Zie dit bericht en de rest van dat topic.

Reputatie 7
Badge +3

Nee. Zie dit bericht en de rest van dat topic.

Dankjewel, weer wat geleerd.

@Tochjo 

Alweer verbaasd, ik heb kennelijk wat gemist.

Met steeds al die veranderende regels en procedures wordt het er allemaal wel niet duidelijker op. Keep it simple zou ik zeggen, iets met bomen en bossen.

Reageer