beantwoord

Overvecht rijwielstalling

• 6 januari 2021
  • 8 reacties
  • 501 Bekeken

Ik stal altijd mijn fiets in de bewaakte stalling in Utrecht overvecht.

Nou moet ik mijn pasje langs een scanner houden en dan gaat de deur open

nou kwam ik laatst aan lopen gaat de deur automatisch open

zonder mijn pas te gebruiken.

Blijkt er dus een sensor te zitten die automatisch die deur open doet

Dus nu kan iedereen naar binnen.

Wat dus ook gebeurt gevolgen  hangjongeren die vernielingen aanbrengen 

aan fietsen en aan de stalling.

Ik hoop maar dat ze het gauw oplossen.

icon

Beste antwoord door Laura NS 25 januari 2021, 12:32

De stationsmanager is langsgeweest en heeft dit ook geconstateerd. Dit is volgens hem ook niet wenselijk, dus de sensor is uitgeschakeld voor nu.

Bekijk origineel

8 reacties

Hoi 230166pve, welkom op onze NS Community!

Hier kan ik zelf even zo gauw niks over terugvinden. Ik heb even een mail uitstaan over hoe en wat. Erg vervelend dat je hier hinder van ondervindt. Sinds wanneer is dit precies? En kun je de sensor beschrijven? Of eventueel een foto sturen. 

Badge +3

De sensor zit volgens mij in een fietsgoot, dus zonder fiets zou de deur niet open moeten gaan? Was al eens een topic over bij fietsen met dikke banden…

Maar goed, ook als je geen fiets bij je hebt kan je natuurlijk met elke ov-chipkaart de deur openen. Je zult in ieder geval ergens je kaart moeten scannen, toch?

En als door scannen van een kaart zonder detectie van een fiets je naar binnen en buiten mag dan zal dat hangjongeren al helemaal niet tegen houden, als verblijf de eerste 24 uur gratis is.

Volgens mij vanaf 22 december

Maar had veel vakantie en ben 4 januari weer begonnen

en toen zat de sensor er zeker omdat ik toen even goed gekeken heb.

De sensor zorgt ervoor dat de deur automatisch open gaat

alleen zit deze aan de buitenkant van het pand dus

iedereen kan zonder pas naar binnen lopen

wat niet de bedoeling is.

(vergelijk het dat je de sleutel in de voordeur laat zitten zodat iedereen binnen kan komen.

wat niet de bedoeling is)

mvg

Bedankt! Ik heb inmiddels antwoord van de afdeling en er wordt nog het e.e.a. uitgezocht. Ze komen erop terug, en ik dus ook!

Ik hoor dat de stationsmanager even onderzoek gaat doen! Ik wacht op een update daarvan.

Nog geen update van de stationsmanager.

De stationsmanager is langsgeweest en heeft dit ook geconstateerd. Dit is volgens hem ook niet wenselijk, dus de sensor is uitgeschakeld voor nu.

Hartelijk dank hiervoor

Ik ben er heel blij mee samen met mijn stallingsgenoten

Mvg Peter van Eeden

Reageer