beantwoord

overzetten van studenten abbonement

• 25 februari 2018
  • 6 reacties
  • 137 Bekeken

kan ik een gratis studenten abbonement overzetten op een anonieme ov kaart ?
zo ja, hoe?
icon

Beste antwoord door Thom 25 februari 2018, 20:05

Nee, een abonnement kan nooit op een anonieme ov-chipkaart. Ze zijn op naam en moeten altijd op een persoonlijke chipkaart staan. Anders zou iedereen er voor een groot deel vrij mee kunnen reizen, en dat is natuurlijk te gek voor woorden. Het is ook niet echt gratis, maar dat terzijde.
haha, dat snap ik dat t niet geheel gratis is. maar is het zelfs niet mogelijk als de anonieme op mijn naam staat in de computer? ik ben namelijk recent mijn OV kaart kwijt geraakt waar het abbo op staat en het duurt 3 dagen voor er een nieuwe binnen komt. maar in die 3 dagen moet ik helaas wel ver reizen voor school. en zijn er andere opties om wat voordeliger uit te komen? dankjewel voor je reactie !!!

Ja, dat had je even moeten aangeven. 😉 Je kunt wel met een anonieme kaart naar het loket gaan en daar tijdelijk reisrecht opzetten. Dan kun je meteen weer verder reizen. Als je vervangende kaart er is en je die activeert, is het reisrecht op je anonieme kaart weer vervallen.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Nee, een abonnement kan nooit op een anonieme ov-chipkaart. Ze zijn op naam en moeten altijd op een persoonlijke chipkaart staan. Anders zou iedereen er voor een groot deel vrij mee kunnen reizen, en dat is natuurlijk te gek voor woorden. Het is ook niet echt gratis, maar dat terzijde.
Zie wel de opmerking over tijdelijk reisrecht van Tochjo hieronder.
haha, dat snap ik dat t niet geheel gratis is. maar is het zelfs niet mogelijk als de anonieme op mijn naam staat in de computer? ik ben namelijk recent mijn OV kaart kwijt geraakt waar het abbo op staat en het duurt 3 dagen voor er een nieuwe binnen komt. maar in die 3 dagen moet ik helaas wel ver reizen voor school. en zijn er andere opties om wat voordeliger uit te komen? dankjewel voor je reactie !!!
Badge +3
Als de persoonlijke OV-chipkaart waarop het studentenreisproduct staat niet meer gebruikt kan worden, bijvoorbeeld wegens een defect of verlies, dan kan het studentenreisproduct wel tijdelijk op een anonieme OV-chipkaart gezet worden in afwachting van een vervangende persoonlijke OV-chipkaart. Zie deze pagina voor informatie daarover.
Reputatie 7
Badge +4

Ja, dat had je even moeten aangeven. 😉 Je kunt wel met een anonieme kaart naar het loket gaan en daar tijdelijk reisrecht opzetten. Dan kun je meteen weer verder reizen. Als je vervangende kaart er is en je die activeert, is het reisrecht op je anonieme kaart weer vervallen.
Reputatie 7
Badge

Als je je persoonlijke OV kwijt bent dan is het wel degelijk mogelijk om tijdelijk je studenten-ov op een anonieme kaart te zetten hoor. Als je dat doet dan is het precies 1 week geldig op je anonieme kaart. na die week gaat het reisproduct eraf. denk er wel om dat je die week wel af moet maken hoor. Ook als je al eerder een nieuwe persoonlijke kaart hebt binnen gekregen op de post. dan moet je eerst de week af maken met die anonieme kaart en daarna kan je die nieuwe kaart weer in gebruik nemen hoor.
Reputatie 4
De meeste servicebalies van NS zullen weigeren een Tijdelijk Studentenreisproduct op een anonieme kaart te zetten. De baliemedewerkers moeten naar dezelfde website gaan als de student zelf en privacygevoelige informatie als een BSN invullen. Daar kun je baliemedewerkers niet mee opzadelen. Het Studentenreisproduct is geen product van NS en het aanvragen van een Tijdelijk Studentenreisproduct is de eigen verantwoordelijkheid van de student. Aanvragen is ook nog eens zeer eenvoudig: https://services.studentenreisproduct.nl/tsrp/desktop/index.php

Reageer