beantwoord

Overzicht keuze dagen klopt niet

• 25 februari 2015
  • 17 reacties
  • 328 Bekeken

Ik heb maanden geleden hier ook gepost over de keuze dagen inzien
Nu vandaag heb ik dan toch maar mijn ov gekoppeld aan mijn ns met de kaartsevice code die ik opgehaald heb bij de kaart automaat en heb ik en heb ik alle reisdagen van 2014 tot heden gecontroleerd, ik zag ook dat er een keuzedag klaarstond en daar zit nu de fout want volgens mijn overzicht heb ik 4 keer gereisd vanaf juni tot heden dus zou de keuzedag die klaar staat de 5de moeten zijn maar er staat dat het de 6de dag is
Ik vraag me af hoe dat kan .
De reis die ik binnen een jaar kan gebruiken heb ik nog niet gebruikt dus ik begrijp het niet.
Sorry als ik dit bericht verkeerd geplaats heb ,ik wist niet waar ik het moest doen
vriendelijke groeten Isaha
icon

Beste antwoord door Loes 26 februari 2015, 12:02

@isaha

De Keuzedagen zijn als volgt ingedeeld. Ik doe net of ze vanaf nu geldig zijn:

Keuzedag 1: 26-02-2015 - 25-02-2016
Keuzedag 2: 26-02-2015 - 25-04-2015
Keuzedag 3: 26-04-2015 - 25-06-2015
Keuzedag 4: 26-06-2015 - 25-08-2015
Keuzedag 5: 26-08-2015 - 25-10-2015
Keuzedag 6: 26-10-2015 - 25-12-2015
Keuzedag 7: 26-12-2015 - 25-02-2016

Als u via "ophalen keuzedag" de keuzedagen hebt opgehaald, zal de verschuiving plaatsvinden, want Keuzedag 1 komt pas om de hoek als eerst de dag is verbruikt die maar 2 maanden geldig is.
Ben ff benieuwd of dat idd ook het geval is geweest.
Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 1
Badge
Kan kloppen-al moet het wel worden nagekeken. In de zoveelste herziening van niet zo bekwame computermensen blijken eind 2014 in veel gevallen NIET de juiste keuzedagen te zijn klaargezet. De meeste mensen die dat betreft hebbendan de jaar-dag opgebruikt en komen dan een 2maandsdag tekort.
Ik heb maanden geleden hier ook gepost over de keuze dagen inzien
Nu vandaag heb ik dan toch maar mijn ov gekoppeld aan mijn ns met de kaartsevice code die ik opgehaald heb bij de kaart automaat en heb ik en heb ik alle reisdagen van 2014 tot heden gecontroleerd, ik zag ook dat er een keuzedag klaarstond en daar zit nu de fout want volgens mijn overzicht heb ik 4 keer gereisd vanaf juni tot heden dus zou de keuzedag die klaar staat de 5de moeten zijn maar er staat dat het de 6de dag is
Ik vraag me af hoe dat kan .
De reis die ik binnen een jaar kan gebruiken heb ik nog niet gebruikt dus ik begrijp het niet.
Sorry als ik dit bericht verkeerd geplaats heb ,ik wist niet waar ik het moest doen
vriendelijke groeten Isaha

Hallo isaha! Ik wil dit graag voor jou uitzoeken. Zou jij mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens en Ov-chipkaartnummer? Ik heb je topic verplaatst naar "Abonnementen".
@isaha

De Keuzedagen zijn als volgt ingedeeld. Ik doe net of ze vanaf nu geldig zijn:

Keuzedag 1: 26-02-2015 - 25-02-2016
Keuzedag 2: 26-02-2015 - 25-04-2015
Keuzedag 3: 26-04-2015 - 25-06-2015
Keuzedag 4: 26-06-2015 - 25-08-2015
Keuzedag 5: 26-08-2015 - 25-10-2015
Keuzedag 6: 26-10-2015 - 25-12-2015
Keuzedag 7: 26-12-2015 - 25-02-2016

Als u via "ophalen keuzedag" de keuzedagen hebt opgehaald, zal de verschuiving plaatsvinden, want Keuzedag 1 komt pas om de hoek als eerst de dag is verbruikt die maar 2 maanden geldig is.
Ben ff benieuwd of dat idd ook het geval is geweest.
Ja zover begrijp ik het wel maar ik heb tot vandaag 4 keuzedagen gebruikt en nu staat keuzedag 6 klaar dus dat moet dan 5 zijn en niet 6 volgens mij ik heb er toch maar 4 gebruikt ..ik ben nu ff de weg kwijt
Het gaat mij om de keuze dagen die in juni 2014 ingingen tot juni 2015 in die periode heb ik 4 keuzedagen verbruikt zoals ik eerder schreef....
vrgr Isabel
Even ter aanvulling ik kreeg ook een berichtje dat eind vorig jaar er iets verkeerd is gegaan door onkundige computer medewerkers en er daar door diegene 1 dag mist. nou ik denk dat het bij dan ook zo is.... misschien moet ik maar bellen want vorige keer ben ik weken aan het berichten sturen geweest eer het was opgelost en heb daar geen zin in.
Badge
Beste isaha, ik snap dat het verwarrend kan zijn - al die nummers van de keuzedagen. Zoals Janou al aangeeft kun je haar een privéberichtje sturen, dan kijkt zij alles voor je na. 🙂
Ja zover begrijp ik het wel maar ik heb tot vandaag 4 keuzedagen gebruikt en nu staat keuzedag 6 klaar dus dat moet dan 5 zijn en niet 6 volgens mij ik heb er toch maar 4 gebruikt ..ik ben nu ff de weg kwijt
Het gaat mij om de keuze dagen die in juni 2014 ingingen tot juni 2015 in die periode heb ik 4 keuzedagen verbruikt zoals ik eerder schreef....
vrgr Isabel

Uit de reactie van Loes begrijp ik dat keuzedag 1 altijd de keuzedag voor het gehele jaar is, deze hebt u nog niet gebruikt.
De vier keuzedagen die u hebt gebruikt zijn dus keuzedag 2 t/m 5, vandaar dat keuzedag 6 voor u klaar staat.
Nadat u keuzedag 6 hebt opgehaald, zal keuzedag 1 klaar staan.
klopt keuze dag die een jaar geldig is heb ik nog niet gebruikt en ik begrijp nu dat als ik er 4 gebruikt heb dat 2 t/m 5 is en dat dan 6 klaar staat ...... als ik die zaterdag gebruik word dat mijn 5de gebruikte..... als daarna dan 1 klaarstaat heb ik er toch maar 6 gekregen ipv 7 ?of ben ik nou helemaal gek..... phew! wat ingewikkeld is het geworden.
bedankt voor u reactie
vrgr Isabel
Nee hoor Isabel. Het klinkt heel maf, mee eens, maar Keuzedag 1 wordt pas opgenomen in een periode dat u al gereist heeft met een andere keuzedag.
Dus 2 t/m 5 zijn verbruikt, keuzedag 1, 6 en 7 niet. Dus u heeft er gewoon 7 gekregen.
Toch zou ik nog een privebrichtje aan Janou te sturen om het bevestigd te krijgen.
Beste isaha, ik snap dat het verwarrend kan zijn - al die nummers van de keuzedagen. Zoals Janou al aangeeft kun je haar een privéberichtje sturen, dan kijkt zij alles voor je na. :)

Bedankt voor je berichtje... ik heb janou al een prive bericht gestuurt en bericht terug maar hellaas ben ik er nog niet uit
Keuzedagen staan pas klaar op het moment dat ze geldig zijn, op dit moment is keuzedag 7 dus nog niet aan de orde.
Nadat u keuzedag 6 hebt gebruikt, staat keuzedag 1 klaar. Als u er echter voor kiest om deze (nog) niet op te halen, dan zal vanaf april keuzedag 7 als eerste klaarstaan, zodat u altijd eerst de keuzedag met de kortste geldigheidsduur ophaalt. Het is inderdaad tamelijk ingewikkeld geworden.
Nee hoor Isabel. Het klinkt heel maf, mee eens, maar Keuzedag 1 wordt pas opgenomen in een periode dat u al gereist heeft met een andere keuzedag.
Dus 2 t/m 5 zijn verbruikt, keuzedag 1, 6 en 7 niet. Dus u heeft er gewoon 7 gekregen.
Toch zou ik nog een privebrichtje aan Janou te sturen om het bevestigd te krijgen.

Bedankt voor u bericht als het zo is als u beschrijft dan begin ik het te snappen maar zou het inderdaad fijn vinden om dat bevestigd te krijgen
Vrgr Isabel
Ik verwacht dat Janou dat gaat doen. Ik hoop dat hetgeen ik gepost heb inderdaad klopt.
Ik heb helaas niets meer vernomen van Janou.
Zou het toch graag bevestigd zien. maanden geleden ook mijn gegevens verstrekt en heb daarna niets meer gehoord, en nu wel van anderen maar niet van Janou.
Ik weet niet of ze nu dienst heeft, maar idd, terugkoppeling op korte termijn zou wel erg fijn zijn.
Ja ik dacht ik houd het ff warm vandaar mijn reactie ha ha.
Fijn weekend
Heb nog steeds niets gehoord van Janou had haar gevraagd om een bevestiging of het idd zo is als wordt gezegd

Reageer