beantwoord

pasfoto verouderd !

• 17 september 2015
  • 8 reacties
  • 530 Bekeken

Van NS kregen zowel mijn man als ik het verzoek goed te keuren dat de pasfoto weer wordt gebruikt voor de volgende pas. Nu vind ik dat de pasfoto van zowel mijn man als van mij zodanig verouderd zijn (de foto's zijn denk ik vijftien jaar oud of zo iets) dat het mij logisch lijkt die eens te vervangen. Ik begrijp uit alle vragen dat dat niet gebruikelijk is, dat het niet via het uploaden van een foto op de website kan en dat ik als klant extra moet betalen als de pasfoto moet worden vervangen. Kunt u mij uitleggen hoe dit zit?
icon

Beste antwoord door Bart NS 17 september 2015, 19:19

Hallo Jepadam, In dit topic vind je meer informatie over het bericht dat gaat over je pasfoto. In verreweg de meeste gevallen zal je OV-chipkaart nog enkele jaren geldig zijn. Als je na verloop van je huidige OV-chipkaart een nieuwe pasfoto wilt gebruiken, kun je via deze link geen toestemming geven om de pasfoto in de toekomst nogmaals te gebruiken. Op die manier kun je te zijner tijd een nieuwe kaart met nieuwe pasfoto bestellen.
Bekijk origineel

8 reacties

Hallo Jepadam, In dit topic vind je meer informatie over het bericht dat gaat over je pasfoto. In verreweg de meeste gevallen zal je OV-chipkaart nog enkele jaren geldig zijn. Als je na verloop van je huidige OV-chipkaart een nieuwe pasfoto wilt gebruiken, kun je via deze link geen toestemming geven om de pasfoto in de toekomst nogmaals te gebruiken. Op die manier kun je te zijner tijd een nieuwe kaart met nieuwe pasfoto bestellen.
Reputatie 6
U dient dan tzt wel zelf een nieuwe chipkaart aan te vragen bij TLS systems, hetgeen u Eur 7,50 kost. Tot op heden is er nog geen harde toezegging van NS dat deze onnodige extra kosten voor abonnementhouders van NS vergoed worden.
Reputatie 6
Badge
Dus kies je gewoon voor het gebruik van je oude pasfoto. Als NS dat actief aanbiedt, kan een conducteur daar ook geen probleem van maken. Er zou natuurlijk een optie moeten komen, dat je een nieuwe kun uploaden en kunt koppelen aan je bijna te verlopen kaart.

Wat heeft een pasfoto dan voor nut als deze 15 jaar oud kan zijn, zou NS zich kunnen afvragen.
Inderdaad Raymond, en dan gewoon kunnen beheren en een 'verse' foto uploaden via Mijn NS!
Inderdaad Raymond, en dan gewoon kunnen beheren en een 'verse' foto uploaden via Mijn NS!

Ook ik vind het vreemd dat mijn pasfoto al meer dan 10 jaar wordt gebruikt voor mijn OV chipkaart.
Ik zou het liefst zien dat NS na verloop van tijd een retourenvelop zou sturen t.b.v. een recente pasfoto.
In ieder geval zou de procedure kosteloos en klantvriendelijk moeten zijn.
Als het goed is kunt u vanaf volgend jaar mei zelf uw pasfoto uploaden via Mijn NS.
Hallo Bart, ik heb dezelfde vraag - dank voor je antwoord! Alleen werkt de link niet meer... Heb jij een update voor mij? Vriendelijke groet, Marieke
Tegenwoordig krijgt men, als de foto ouder is dan 5 jaar, een e-mail met het verzoek een nieuwe pasfoto te uploaden. Heb je in het verleden eens toestemming gegeven dat NS je foto mocht bewaren dan zal deze toestemming nog steeds geregistreerd staan. Wil je toch liever niet dat je oude foto weer wordt gebruikt voor het vernieuwen van de kaart kan onze Klantenservice deze toestemming uit het systeem verwijderen. Contact opnemen gaat het makkelijkste via Facebook, Twitter, Chat of telefonisch via 030-7515155 (lokaal tarief). Je krijgt dan ongeveer 8 tot 12 weken voordat je kaart afloopt per e-mail het verzoek een nieuwe pasfoto in te sturen (dit kan alleen online). Let er dus uiteraard wel op dat wij in het bezit zijn van het juiste e-mailadres 😉.

Reageer