beantwoord

Passend abonnement gezocht

• 5 december 2019
  • 5 reacties
  • 109 Bekeken

Vanaf januari ga ik reizen met de trein. 3 keer per week van Weert naar Eindhoven en terug.

De ene keer net voor 9 uur en de andere keer er net na. De ene keer rond 4 uur terug of er net na.

Welk abonnement kan ik het beste nemen?

icon

Beste antwoord door Danny NS 5 december 2019, 17:17

Hoi Gaby75 en welkom bij de NS Community en alvast welkom in de trein!

Ik zit nog te twijfelen. Ik vermoed dat reizen op saldo of een Dal Voordeel abonnement de beste keus voor jou is. Je weet nog niet hoe vaak in spits jouw reis zal plaatsvinden begrijp ik?

Bekijk origineel

5 reacties

Hoi Gaby75 en welkom bij de NS Community en alvast welkom in de trein!

Ik zit nog te twijfelen. Ik vermoed dat reizen op saldo of een Dal Voordeel abonnement de beste keus voor jou is. Je weet nog niet hoe vaak in spits jouw reis zal plaatsvinden begrijp ik?

voor mij is het net andersom. van Geldrop naar Weert rond 2 uur in de middag 3-4 keer per week.

dus ben benieuwd.

heb ook de tarieven bekeken van 2020 en zie dan 20% en 40% korting staan maar bij de abonnementen info zie ik niet welke % waar bij horen.

Reputatie 7
Badge +4

@Gaby75

Vuistregel is dat een trajectkaart bij reizen in de spits uit kan bij vier dagen per week op dat traject reizen.  

U noemt het dus: Als u ook kunt reizen met inchecken net na 08.55 en/of net voor 16.05 wordt het verhaal heel anders en kunt u met Dalvrij veel geld besparen. Los van het feit dat u daarmee elke gratis reist bij inchecken buiten de spits. Zo vaak en zo ver u wilt.

Vijf voor negen is er net voor en vijf over vier is er ook net na, ;-)

Reputatie 7
Badge +3

Een Dal Voordeel abonnement geeft 40% korting in de daluren en weekends.

Een Altijd Voordeel geeft naast de 40% korting in de daluren ook 20% korting tijdens de spits.

Reputatie 5

Voor dat altijd voordeel valt dat voordeel al heel snel weg op vrij korte stukjes die jullie noemen als je een paar daagjes vrij of ziek bent.

Start met FLEX dalvoordeel (kost 5 eur/mnd) en bekijk hoe vaak je door net na 8.55 of nog net voor 16.05 in te checken-dat is het enige wat bepaalt- dat voordeel ook echt kan behalen. Op tijden dat dat niet lukt betaal je gewoon de volle mep. Je kan hopelijk zelf rekenen en zo bekijken hoe vaak je IN de spits tegen dan 20% korting moet reizen om de meerkosten/mnd van  Altijd Voordeel er uit te krijgen-dan heb je nog geen winst en vandaar dus mijn beginstelling. EN lees je heel goed in hoe dat FLEX precies werkt om geen onaangename verrassingen te krijgen-NS vertelt meestal enkel de mooie dingen en vergeet de nadelen.

Reageer