beantwoord

Pauze tussen bachelor en master

• 17 augustus 2017
  • 2 reacties
  • 2560 Bekeken

Beste meneer/mevrouw,

Ik stop tijdelijk met studeren, en zal daarom mijn studentenreisproduct tijdelijk opzeggen.
TIjdens mijn master vanaf februari wil ik deze weer starten, aangezien ik dan weer recht heb op een studentenreisproduct.
Is dit mogelijk?

Zoja, wil ik deze tijd graag zo goedkoop mogelijk overbruggen.
Het is belangrijk voor mij om in september, oktober en november in de weekenden gratis te kunnen reizen.
Hierbij is het weekend abbonement (maandelijks opzegbaar) van 39 euro/maand dus het voordeligst.
Heb ik dan geen recht op de 50 euro korting, omdat dit alleen op jaar abbonementen geldt?

Ook vraag ik me af, voor een vriend, of dit abbonement ook besteld kan worden als iemand uit het buitenland tijdelijk in nederland studeert.

Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,

Kelly van Tol
icon

Beste antwoord door Tochjo 17 augustus 2017, 11:04

U kunt nu uw studiefinanciering, waaronder het studentenreisproduct valt, stopzetten na uw bachelor en vanaf februari opnieuw studiefinanciering aanvragen voor uw masteropleiding. U hebt dan ook weer recht op uw studentenreisproduct. Hoe dit precies in zijn werk gaat, kunt u het beste navragen bij DUO.

De 50 euro korting van het aanbod van NS geldt inderdaad alleen op doorlopende abonnementen met een minimale contractduur van een jaar. Let wel op: de maandabonnementen Weekend Vrij zijn alleen in augustus nog te bestellen en de ingangsdatum mag dan maximaal drie maanden in de toekomst liggen. U moet dus alle abonnementen voor de komende drie maanden deze maand nog bestellen.

Het studentenreisproduct is onderdeel van de studiefinanciering. Als uw vriend uit het buitenland voldoet aan de voorwaarden daarvoor, dan kan hij ook een studentenreisproduct krijgen. Anders moet hij zelf een abonnement aanschaffen voor de reguliere prijs.
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
U kunt nu uw studiefinanciering, waaronder het studentenreisproduct valt, stopzetten na uw bachelor en vanaf februari opnieuw studiefinanciering aanvragen voor uw masteropleiding. U hebt dan ook weer recht op uw studentenreisproduct. Hoe dit precies in zijn werk gaat, kunt u het beste navragen bij DUO.

De 50 euro korting van het aanbod van NS geldt inderdaad alleen op doorlopende abonnementen met een minimale contractduur van een jaar. Let wel op: de maandabonnementen Weekend Vrij zijn alleen in augustus nog te bestellen en de ingangsdatum mag dan maximaal drie maanden in de toekomst liggen. U moet dus alle abonnementen voor de komende drie maanden deze maand nog bestellen.

Het studentenreisproduct is onderdeel van de studiefinanciering. Als uw vriend uit het buitenland voldoet aan de voorwaarden daarvoor, dan kan hij ook een studentenreisproduct krijgen. Anders moet hij zelf een abonnement aanschaffen voor de reguliere prijs.
Dit beantwoordt mijn vraag volledig, heel erg bedankt!

Reageer