Pauzeren NS Flex eigenlijk niet ineterssant? | NS Community
beantwoord

Pauzeren NS Flex eigenlijk niet ineterssant?

  • 20 May 2023
  • 7 reacties
  • 611 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Afgelopen week heb ik mijn NS Flex dalvoordeel abbo (op proef) opgezegd. Ik heb het niet gewijzigd in Basic. Weer terugzetten naar Flex dalvoordeel kost weer €10. Dan kan ik, is mijn gedachte, tzt net zo goed weer een nieuw NS Flex dalvoordeel abbo afsluiten. De resterende Flex-voordelen in Basic zijn nu ook weer niet zo groot.

>>Waarom €10 vragen voor opnieuw wijzigen?? 😳

icon

Beste antwoord door Momo 20 May 2023, 22:09

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De €10 administratiekosten betaal je alleen wanneer je als nieuwe klant Flex Basis of Flex Weekend Voordeel bestelt. Je betaalt dit niet als je eenmaal Flex hebt en wijzigt naar Flex Basis en dan weer terug naar Flex Dal Voordeel of een ander abonnement. 

Onder pauzeren wordt verstaan je betaalde abonnement tijdelijk naar Flex Basis te wijzigen en later weer terug naar je abonnement. Omdat je dan al Flex hebt en dit houdt, betaal je dus nooit meer de €10 kosten. Het voordeel van pauzeren is dus dat je tijdens een periode dat je even niet reist je abonnement uit zet (op Basis) en dan geen abonnementskosten heb. Je hoeft daarvoor niet naar een automaat, alles gaat online via je MijnNS account. 

Badge +3

Als je Flex in zijn geheel opzegt (van je kaart verwijdert) en later weer Flex Dal Voordeel wilt kost dat geen 10 euro, dat is alleen bij het bestellen van Flex Basis of Weekend Vrij op een kaart waar geen NS Flex op staat (ook al ben je bestaande klant en heb je al andere kaarten met Flex).

Merk trouwens dat OV-fiets geen belemmering meer is om Flex te bestellen, dat scheelt weer.

Dank voor de antwoorden. Uit de informatie op de website had ik een andere conclusie getrokken, terwijl ik best’ goedsnaps’ ben 😄 Misschien toch goed als jullie nog eens naar de tekst van de uitleg bij ‘pauzeren’ kijken óf het wel zo duidelijk is als jullie hierboven wél uitleggen 🙏🏼

Badge +3

Waar ik in mijn vorige reactie Weekend Vrij schreef bedoelde ik Weekend Voordeel (voor € 2,20 per maand). Daarbij betaal je wél die 10 euro inschrijfkosten, bij Dal Voordeel of een duurder abonnement niet.

Pauzeren of wisselen van een Flex abonnement (stel je hebt Weekend Vrij maar reist enkele weekenden niet) is inderdaad erg eenvoudig, je wisselt het naar Flex Basis en klaar. Zodra je weer gaat reizen zet je het (zonder extra kosten) weer aan.

Reputatie 7
Badge +3

Dank voor de antwoorden. Uit de informatie op de website had ik een andere conclusie getrokken, terwijl ik best’ goedsnaps’ ben 😄 Misschien toch goed als jullie nog eens naar de tekst van de uitleg bij ‘pauzeren’ kijken óf het wel zo duidelijk is als jullie hierboven wél uitleggen 🙏🏼

Welke pagina bedoel je precies? De enige pagina die ik vind over ‘pauzeren’ is https://www.ns.nl/klantenservice/opzeggen-of-annuleren/abonnement-opzeggen.html

En daar staat toch redelijk duidelijk:

Je kunt je abonnement ook tijdelijk stopzetten door te wijzigen naar Flex Basis.

Badge +3

Knullig dat op die pagina een link staat naar OV-chipkaart servicepunten die na de vernieuwing van de website van OV-chipkaart niet meer werkt. De juiste link is https://www.ov-chipkaart.nl/servicepuntenzoeker

Reputatie 7
Badge +3

Welke pagina bedoel je precies?

Dat vraag ik me ook af.

Wat wel verwarrend kan zijn is dat als je al Flex hebt en wilt wijzigen naar Flex Basis of Weekend Voordeel er standaard wordt aangegeven dat je bij een nieuw abonnement €10 administratiekosten betaalt. In een latere stap (bij betalen) zie je die €10 niet meer, alleen de prijs van het abonnement (€0 of €2,20) omdat je al Flex hebt en dus geen nieuwe Flex klant bent. Als je het niet weet denk je dus in eerste instantie dat je die €10 moet betalen. Maar dat is niet bij Flex Dal Voordeel, daar betaal je nooit die €10, ook niet als nieuwe klant.

 

Reageer