Ben gisteren met mijn keuzedag (dalurenkaart + keuzedagen 65+) van Vught naar Dordrecht gereisd. Ik heb de trein van 9.00 naar Den Bosch genomen. Helaas ben ik per abuis 5 minuten te vroeg ingecheckt. Normaal gesproken accepteerde het apparaat mijn pasje pas om 8.55, maar nu al om 8.49, wat ik al vreemd vond. Nu ben ik in het verleden namelijk al vaker met dezelfde trein gegaan en altijd op mijn keuzedag, zonder problemen. In mijn account blijkt dat de NS Euro 14,80 voor de reis heeft afgeschreven vanwege de te vroege inchecktijd, terwijl ik toch echt pas om 9.00 met de trein ben vertrokken.
Toch maar gelijk de klantenservice gebeld, maar helaas, pindakaas, eigen schuld dikke bult! U hebt zelf te vroeg ingecheckt! Op mijn verzoek hebben zij wel mijn klacht genoteerd maar ik krijg geen terugkoppeling en weet dus niet of ik mijn geld terugkrijg. Vreemde gang van zaken en bijzonder klant onvriendelijk. In dit geval zou denken dat de NS een beetje coulance in acht zou nemen. Ik denk er over om mijn abonnement maar op te zeggen…..
Beste antwoord door Stijn NS
Goedmeiddag v.schmittgen en welkom bij de NS Community!
Het is voor ons niet mogelijk om te controleren welke trein je ook daadwerkelijk genomen hebt. We kunnen daarbij enkel uitgaan van het tijdstip waarop je hebt ingecheckt. Mijn collega zal daar ook van uitgegaan zijn en heeft gebaseerd daarop je verzoek afgewezen. Ik zal ook niets meer voor je kunnen betekenen.