beantwoord

Per ongeluk twee keuzedagen opgeladen op mijn chipkaart

• 19 februari 2018
  • 6 reacties
  • 232 Bekeken

Ik moest voor een andere "ophalen bestelling" (een saldo-correctie) gebruik maken van het gele oplaadkastje in de supermarkt. Erg onduidelijk ! Na allerlei knoppen op het apparaat ingedrukt te hebben, is mij nu gebleken dat ik nu ook maar liefst twee keuzedagen op mijn chipkaart heb geladen. Te weten: de keuzedag van deze twee maanden, plus de keuzedag die geldig is gedurende het gehele jaar. Dat was natuurlijk allemaal niet de bedoeling. Volgende week kan ik wel één van die twee keuzedagen opgebruiken. (toevalligerwijs hoef ik voor die tijd niet per trein te reizen). Maar mijn vraag is nu: welke van deze twee keuzedagen gebruik ik dan ? Die van deze twee maanden of die die het hele jaar geldig is? En wat gebeurt er met de keuzedag die dan overblijft ? Verbruik ik die de eerstvolgende keer (dag) daarna als ik weer incheck? Ik hoop trouwens niet dat ik volgende week allebeide keuzedagen in één keer tegelijk verbruik.
icon

Beste antwoord door Rudi 19 februari 2018, 21:46

Je gebruikt de keuzedag met de kortste geldigheid het eerst. Maar de eerstvolgende dag waarop je daarna incheckt, wordt de tweede keuzedag gebruikt. Bij de ophaalautomaat in de supermarkt worden "bestellingen" in één keer opgehaald, bij de automaten op de stations kun je kiezen welke keuzedag je wilt laden; gebruik dus altijd de kaartverkoopautomaat op het station.
Je kunt het het beste contact opnemen met klantenservice om de tweede geladen keuzedag te laten herstellen.
Bekijk origineel

6 reacties

Hallo vijfeeneen!

Je kunt dan het beste contact opnemen met de klantenservice . Dit gaat het snelst per Twitter (@NS_online), chat, telefoon of Facebook. Vergeet hierbij niet om je voorletters, achternaam, geboortedatum, postcode, huisnummer en OV-chipkaartnummer mee te sturen, zodat ze direct jouw situatie erbij kunnen pakken.
Reputatie 5
Je gebruikt de keuzedag met de kortste geldigheid het eerst. Maar de eerstvolgende dag waarop je daarna incheckt, wordt de tweede keuzedag gebruikt. Bij de ophaalautomaat in de supermarkt worden "bestellingen" in één keer opgehaald, bij de automaten op de stations kun je kiezen welke keuzedag je wilt laden; gebruik dus altijd de kaartverkoopautomaat op het station.
Je kunt het het beste contact opnemen met klantenservice om de tweede geladen keuzedag te laten herstellen.
Reputatie 7
Badge +4
Ongevraagd advies: Haal keuzedagen nooit op bij de automaten in de winkelketens maar doe dat bij NS met 'Ophalen keuzedag'. Dat gaat niet mis. U krijgt dan automatisch de keuzedag, die het eerst moet worden gebruikt.
Bedankt voor dit ongevraagde advies. Maar ik haal mijn keuzedagen altijd al op bij de NS-automaat. Dat ik nu deze keer (voor het eerst in mijn leven) gebruik heb gemaakt van de automaat in de supermarkt had een ander doel. De firma "OV-chipkaart" had een onterechte afboeking op mijn kaart gecorrigeerd. En om dat correctie-bedrag ook weer op mijn chipkaart te krijgen, diende ik gebruik te maken van de functie "ophalen bestelling" van een supermarktautomaat. Dat werkte prima, het gecorrigeerde saldo is weer op mijn chipkaart gezet. Maar daarbij bleken - zonder dat ik dat wilde - bovendien ook nog eens mijn desbetreffende (klaarstaande) keuzedagen van de NS op mijn chipkaart gezet te zijn...
Gelukkig heeft de erg attente klantenservice van de NS mijn (dit) keuzedag-probleem vandaag afdoende en plezierig opgelost.
Ongevraagd advies: Haal keuzedagen nooit op bij de automaten in de winkelketens maar doe dat bij NS met 'Ophalen keuzedag'. Dat gaat niet mis. U krijgt dan automatisch de keuzedag, die het eerst moet worden gebruikt.[/quote]
Met dank aan de klantenservice van de NS is dit keuzedag-probleem vandaag snel en prettig opgelost.
Fijn om te lezen, vijfeeneen. Bedankt dat je dit komt melden.

Reageer