beantwoord

Prijs abonnement Dal Vrij, 2e klas

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
In januari dit jaar heb ik € 102 betaald voor mijn doorlopende abonnement.
In februari was dit ineens € 103 en in maart was dit ineens weer hoger: bijna € 105.
Terwijl ik eind 2018 een mail had ontvangen met daarin o.a. de volgende informatie:
"Voor uw doorlopende abonnement gelden met ingang van 27 december 2018 de volgende tarieven en voorwaarden:
Abonnement:
Dal Vrij, 2e klas
Betaalwijze:
Maandelijks via automatische incasso
Prijs abonnement:
€ 102,00 per maand
De 1e incasso van € 102,00 zal omstreeks 3 januari 2019 plaatsvinden. Daarna wordt elke maand een bedrag van € 102,00 omstreeks de 3e van de maand van rekeningnummer xxxxx afgeschreven."

Wat maakt de maandelijkse afschrijving nu steeds ietwat hoger?
Plus uitgaande van de ten onrechte te hoog in rekening gebrachte abonnementstarief: wanneer krijg ik het teveel betaalde geld terug? Of wordt bijvoorbeeld in de maand april minder in rekening gebracht?

Ik ben benieuwd naar de reactie van de NS!
icon

Beste antwoord door Erryt NS 11 maart 2019, 10:43

Hallo Mol45 en welkom bij de NS Community,

De prijzen zijn inderdaad omhoog gegaan. Momenteel kost een Dal Vrij abonnement 105 euro per maand. Waarom je in de voorgaande maanden minder moest betalen durf ik niet met zekerheid te zeggen aangezien dit wel de prijzen voor dit jaar zijn.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Het enige wat ik me voor kan stellen is dat de BTW verhoging is doorgerekend. Dan kom je op een bedrag van ongeveer 105 euro uit (vanaf 102 gerekend)
Reputatie 6
Bij mij idem: de maandbedragen van januari, februari en maart zijn wisselend. Eerst 132,65 euro, toen 130 en nu opnieuw 132,65 euro (1e klas). Ik heb dit nagevraagd en kreeg als kort antwoord dat de prijzen zijn gestegen sinds januari. Ja dat weet ik ook wel....
Hallo Mol45 en welkom bij de NS Community,

De prijzen zijn inderdaad omhoog gegaan. Momenteel kost een Dal Vrij abonnement 105 euro per maand. Waarom je in de voorgaande maanden minder moest betalen durf ik niet met zekerheid te zeggen aangezien dit wel de prijzen voor dit jaar zijn.
Reputatie 6
Badge +2
Rene74 schreef:

Bij mij idem: de maandbedragen van januari, februari en maart zijn wisselend. Eerst 132,65 euro, toen 130 en nu opnieuw 132,65 euro (1e klas).

201903 11 11:11
129*109/106=132,65, dat klopt, die 130 lijkt een vergissing in je voordeel. Misschien wordt dat nog gecorrigeerd.
Als je wilt dat we even met je meekijken Mol45, stuur mij dan even een privé bericht met je NAW-gegevens en geboortedatum. Je stuurt mij een privé bericht door te klikken op mijn naam en dan op 'Stuur bericht'.

Reageer