beantwoord

Prijs abonnenment teveel verhoogd

• 31 januari 2018
  • 6 reacties
  • 160 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Waarom is de prijs van mijn daluren abonnement verhoogd van 42 naar 44 euro per maand? Dit (4,67%) gaat ver boven de inflatie heen. Extra wrang omdat mijn pensioen eerder omlaag dan omhoog gaat! :-((
icon

Beste antwoord door Chiel NS 31 januari 2018, 15:21

Ik snap dat het niet prettig is als de prijs van een product omhoog gaan, vooral niet als de inkomsten niet stijgen.

Bij sommige abonnementen kiezen we er ook voor om het abonnement niet jaarlijks te verhogen, bij het Dal Vrij abonnement is dit ook het geval geweest. Dit was al twee jaar 99 euro. Ik denk dat de prijsstijging hoger uitpakt, omdat het voor twee (of meer) jaar doorgerekend is.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Uw berekening klopt wel per saldo, maar het heeft stellig met afronding te maken. Als u ziet wat Dalvrij normaal kost, heeft u het abonnement natuurljk nog steeds voor een bedrag, waar de meesten alleen maar kunnen dromen. De prijs/pretverhouding blijft heel mooi. Het is bijna onbeperkt reizen als je het goed aanpakt, en de spitsbeperking treft een gepensioneerde veel minder. Ik begrijp uw maatschappelijke onvrede, maar dat is wat anders. ;-)
Het is hier nu eenmaal geen politiek forum, maar eentje waarbij mensen terecht kunnen voor vragen over NS.
Reputatie 6
Badge +2
verhoogd van 42 naar 44 euro per maand? Dit (4,67%) (..)
4,76%
In enkele gevallen kunt u via de PGB of bij uw gemeente via een WMO loket om reiskostenvergoeding aanvragen als het een beetje zakelijk is zoals bijvoorbeeld bij dagbesteding. Maar dat kan ook per gemeente gaan verschillen. Ik doe zelf elders dagbesteding en mijn reiskosten worden gewoon vergoed.
Reputatie 7
Badge +4
Overigens is het tweede klas reguliere abonnement Dalvrij, ook met 3,03 procent verhoogd. NS hanteert een gemiddelde prijsverhoging. Sommige abonnementen zijn niet duurder geworden.
Ik snap dat het niet prettig is als de prijs van een product omhoog gaan, vooral niet als de inkomsten niet stijgen.

Bij sommige abonnementen kiezen we er ook voor om het abonnement niet jaarlijks te verhogen, bij het Dal Vrij abonnement is dit ook het geval geweest. Dit was al twee jaar 99 euro. Ik denk dat de prijsstijging hoger uitpakt, omdat het voor twee (of meer) jaar doorgerekend is.
Ik hoor ook van vele mensen dat mensen met een Wajong ietsje meer krijgen dan iemand die in de VUT zit. Maar het valt mij ook op dat het jammer genoeg niet inkomensafhankelijk is. Ik zal geen Dal Vrij kunnen gaan betalen omdat ik kennelijk wel € 102 per maand moet gaan betalen. Dat zal voor mij ook als Wajonger te kostbaar zijn. Maar ik denk ook dat voor vele mensen die een uitkering zal hebben vaak te kostbaar vinden om bijvoorbeeld een Dal Vrij te nemen. De maandelijkse lonen hangt meestal van af in welke schaal je zit en kan je het wel gaan betalen of niet? Toch is het voor de meeste ouderen best wel lastig ook omdat daarbovenop ook de zorgkosten dus de eigen risico het meest omhoog kunnen gaan. Het hangt er wel vanaf hoe gezond je bent en hoe vaak je naar de dokter moet. Maar ik denk dat de NS misschien beter de ouderen financieel toe kunnen staan om de mensen misschien beter helemaal niet zo'n duur abonnement mee aan te kunnen gaan smeren. Maar het kan wel een alternatief kunnen zijn voor ouderen om een Dal Voordeel of Altijd Voordeel te gaan nemen en dan er mee te kunnen vrij reizen als ze beter in thuis kunnen gaan voelen kunnen ze de tickets gewoon erbij bestellen. Misschien zal dat ook meer een vrije keuze in zijn ipv een Dal Vrij abonnement? Als je een Dal Vrij hebt wordt het anders zo'n must om elke dag te gaan om eruit te kunnen gaan halen. Dat is dus mijn insteek wat ik op vat.

Reageer