beantwoord

Prijs keuzedagen 60+

• 17 augustus 2015
  • 19 reacties
  • 435 Bekeken

Reputatie 3
Ik heb bij mijn abonnement 24,50 euro betaald voor 7 keuzedagen. Nog altijd is op Mijn NS niet terug te vinden hoeveel keuzedagen ik nog heb en wat de geldigheidsduur is. Heb dit al eerder in dit forum gevraagd maar nooit antwoord gekregen. Nu valt nog iets op: klik ik in 'Mijn producten' op het vraagtekentje achter 'keuzedagen' dan verschijnt de volgende tekst:

Bent u 60 jaar of ouder? Dan kunt u kiezen voor Keuzedagen. Met uw 7 Keuzedagen reist u 2e klas voor slechts € 2 per dag met de trein door Nederland of 1e klas voor € 6 per dag. Meer informatie vindt u op ns.nl/voordeel.

Twee euro per dag??? Dat is volgen mij in totaal 14 euro en geen 24,50. Hoe zit dit??
icon

Beste antwoord door Sivan NS 25 augustus 2015, 15:28

De pagina is inmiddels aangepast! Nogmaals dank voor het signaal!
Bekijk origineel

19 reacties

Badge +3
De tekst bij het vraagteken is verouderd. De Keuzedagen zijn vorig jaar april in prijs verhoogd.
Ik heb bij mijn abonnement 24,50 euro betaald voor 7 keuzedagen. Nog altijd is op Mijn NS niet terug te vinden hoeveel keuzedagen ik nog heb en wat de geldigheidsduur is. Heb dit al eerder in dit forum gevraagd maar nooit antwoord gekregen. Nu valt nog iets op: klik ik in 'Mijn producten' op het vraagtekentje achter 'keuzedagen' dan verschijnt de volgende tekst:

Bent u 60 jaar of ouder? Dan kunt u kiezen voor Keuzedagen. Met uw 7 Keuzedagen reist u 2e klas voor slechts € 2 per dag met de trein door Nederland of 1e klas voor € 6 per dag. Meer informatie vindt u op ns.nl/voordeel.

Twee euro per dag??? Dat is volgen mij in totaal 14 euro en geen 24,50. Hoe zit dit??

Ik ben benieuwd, wanneer de NS deze tekst op de selfservice pagina gaat aanpassen.
Tot die tijd kun je het verschil (€24,50 - €14) terugvragen bij NS Klantenservice ;)

De link naar ns.nl/voordeel leidt overigens naar de niet meer bestaande pagina
http://www.ns.nl/reizigers/producten/producten/voordeelurenabonnement

Reputatie 1
Badge
Het is uw eigen verantwoordelijkheid en daar heeft NS wel in voorzien: VOOR het nwe contractjaar ingaat-of zoals NS betaamt, iets later, heeft U brief of mail gehad met daarin precies de periodes-dan is het gewoon een kwestie van afvinken.
Verder kunt U het in principe wel in uw reishistorie nazoeken-daar staat per dag bij welke kaartsoort U heeft gebruikt-die kaart is in principe opm met korting te reizien, al menen veel senioren andersom.
Akls U dat allemaal duizelt en U heeft nog het oude type VDU-dan heeft U het aanbod gekregen om ouderwets kaartjes te kopen @1,50/dag extra, met als voordeel dat ze alle 7 het hele jaar door gebruikt kunnen worden. net als vroeger met de papieren kaartjes.
Reputatie 3
[quote=srt]Het is uw eigen verantwoordelijkheid en daar heeft NS wel in voorzien: VOOR het nwe contractjaar ingaat-of zoals NS betaamt, iets later, heeft U brief of mail gehad met daarin precies de periodes-dan is het gewoon een kwestie van afvinken.

Wat een heerlijk betuttelende reactie...Toch maar even feitelijk reageren: in de eerste plaats heb die brief of mail helemaal niet ontvangen, anders was ik zelf wel op het idee gekomen om simpelweg te gaan afvinken.. In de tweede plaats heb ik ook nooit een aanbod gehad om ouderwets kaartjes @1,50/dag extra te kopen.
@Michiel, wederom doe je een uitspraak over een werkwijze, en wel een die geen beleid is.

Ik heb intern gevraagd of deze informatie geactualiseerd kan worden. Goed signaal Floris! Als het goed is heb je een brief ontvangen voorafgaand de verlenging. Mogelijk heb je die niet ontvangen, maar deze wordt wel altijd door NS verstuurd. Desalniettemin kan ik me voorstellen dat deze foutieve informatie tot verwarring heeft geleid. Excuses daarvoor!
@Michiel, wederom doe je een uitspraak over een werkwijze, en wel een die geen beleid is.

@Sivan NS, ik heb het niet over het beleid dat de NS voert, maar over de wet.
Wanneer een aanbieder een product of dienst tegen een (redelijke) prijs adverteert,
dan moet de leverancier op verzoek van de de klant het teveel berekende bedrag teruggeven.

"Voor het vermelden van prijzen van aanbiedingen binnen de reisbranche gelden speciale regels. Prijzen moeten duidelijk en transparant vermeld worden, zodat een consument de prijzen van aanbieders goed met elkaar kan vergelijken.

De aanbieding moet voor een consument ook echt te boeken zijn
De reis moet te boeken zijn voor de aangeboden prijs."

Bron: Toezichthouder wil duidelijker prijzen in de reisbranche
Zou je een volgende keer dan willen verwijzen naar wat je bedoelt? Wanneer jij "Tot die tijd kun je het verschil (€24,50 - €14) terugvragen bij NS Klantenservice." schrijft, kan men denken dat dit onze werkwijze is, hetgeen niet juist is.

De prijs wordt duidelijk vermeld in de verlengbrief. Omdat ik vind dat ook MijnNS actueel moet zijn, heb ik dit meteen doorgezet.
Zou je een volgende keer dan willen verwijzen naar wat je bedoelt? Wanneer jij "Tot die tijd kun je het verschil (€24,50 - €14) terugvragen bij NS Klantenservice." schrijft, kan men denken dat dit onze werkwijze is, hetgeen niet juist is.
Als ik thuis op de kassabon ontdek, dat ik teveel heb betaald in de supermarkt, dan ga ik terug of ik bel de klantenservice van deze supermarkt met het verzoek om het teveel betaalde bedrag terug te storten.

Wanneer je als NS klant verkeerde prijsinformatie krijgt, dan heb je als klant het recht om het verschil in prijs terug te vragen. Of de NS Klantenservice daarin mee wilt gaan, is van een heel andere orde. Daar speelt dan het vraagstuk van coulance en/of klanttevredenheid in mee.
Denk bijvoorbeeld aan de (laagste) prijsgarantie van Jumbo. Zodra een klant geld daar terug vraagt, is dat een (relatief goedkoop) signaal om de prijs z.s.m. aan te passen 😉
Reputatie 3
@Sivan NS, ik heb geen 'verlengbrief' gekregen, simpelweg omdat ik dit jaar voor het eerst keuzedagen heb. Uiteraard wist ik dat de prijs € 24,50 was, want dat heb ik van tevoren moeten betalen. Maar als je dan later leest dat het 14 euro zou zijn, sta je vreemd te kijken.
Waar Michiel op doelt is dat een aanbieder van wat voor product dan ook, dat product moet leveren tegen de geadverteerde prijs, vooropgesteld dat het een prijs is waarvan je als consument mag aannemen dat het een redelijke prijs is. Of het een werkwijze van de NS is om al dan niet geld terug te geven, is in dit verband niet relevant. Ook de NS dient zich aan de wet te houden. Maar maak je geen zorgen: ik zal dat tientje niet terug eisen. Ik wacht wel af wat de NS over heeft voor het opmerkzaam maken op deze fout op Mijn NS...
Hoi Floris,

Zou jij mij een privébericht willen sturen met daarin je persoonsgegevens? Dan kijk ik even of en zo ja welke communicatie naar jou is verstuurd. Misschien is daar iets misgegaan.

Het product is geleverd tegen de juiste prijs (dit beaam je zelf), maar ik ben het absoluut met je eens dat MijnNS aangepast moet worden.
@Sivan NS, ik heb geen 'verlengbrief' gekregen, simpelweg omdat ik dit jaar voor het eerst keuzedagen heb. Uiteraard wist ik dat de prijs € 24,50 was, want dat heb ik van tevoren moeten betalen. Maar als je dan later leest dat het 14 euro zou zijn, sta je vreemd te kijken.
Waar Michiel op doelt is dat een aanbieder van wat voor product dan ook, dat product moet leveren tegen de geadverteerde prijs, vooropgesteld dat het een prijs is waarvan je als consument mag aannemen dat het een redelijke prijs is. Of het een werkwijze van de NS is om al dan niet geld terug te geven, is in dit verband niet relevant. Ook de NS dient zich aan de wet te houden. Maar maak je geen zorgen: ik zal dat tientje niet terug eisen. Ik wacht wel af wat de NS over heeft voor het opmerkzaam maken op deze fout op Mijn NS...

Floris1954, dank voor deze heldere weergave 😉
Ik heb even met Floris meegekeken.

Hij heeft inderdaad pas dit jaar Keuzedagen besteld. Dit betekent dat hij pas bij de volgende verlenging van het abonnement een verlengbrief ontvangt met daarin vermelding van de totaalprijs. Na de bestelling van de Keuzedagen heeft hij een bevestiging gehad, en tijdens de bestelling is de prijs genoemd, waarmee hij akkoord is gegaan. Gelukkig gaf hij dit zelf ook al aan: die prijs is door ons genoemd.

Nogmaals dank voor je signaal Floris, hopelijk wordt het snel aangepast!

Nogmaals dank voor je signaal Floris, hopelijk wordt het snel aangepast!

Ik ben benieuwd, hoeveel tijd hiermee gemoeid is 😉
Voorlopig staat deze informatie er nog steeds:

@Michiel, ik heb dit twee uur geleden doorgezet. Een klein beetje geduld graag.
Reputatie 3
Tsja, Michiel was wel erg ongeduldig! Maar inmiddels zijn we bijna een dag verder en is er nog niets veranderd...
Omdat dit gaat om context (en geen platte tekst), is er meer voor nodig dan alleen een tekst wijzigen. Daarom duurt dit wat langer dan een dag.
Reputatie 3
Duurt wat langer dan een dag... Tsja, inmiddels zijn we sinds de mededeling van Sivan twee dagen en zes uur verder en is er nog niets gebeurd. Dat is inderdaad wel iets langer dan een dag. Ben benieuwd hoeveel 'wat langer dan een dag' in werkelijkheid is bij de NS. Opent ook weer interessante nieuwe mogelijkheden: 'uw trein heeft wat meer dan vijf minuten vertraging.'
De pagina is inmiddels aangepast! Nogmaals dank voor het signaal!
Reputatie 3
Ok, graag gedaan!

Reageer