beantwoord

Prijs keuzedagen per 2021

• 1 juli 2020
  • 9 reacties
  • 301 Bekeken

Verandert er iets aan de prijs van de keuzedag kaartjes als ze per 2021 ipv twee maanden een jaar geldig zijn? Nu kosten ze per 7 24,50.

Ik heb met pijn en moeite een paar jaar terug mijn keuzedagen om kunnen ruilen voor 7 dagvoordeelurenkaartjes die een jaar geldig zijn.

Die 7 kaartjes kosten 35 euro. 

Ik ben benieuwd of de oude Keuzekaartjes nu ook 35 euro gaan kosten of dat ik weer 24,50 mag gaan betalen.

icon

Beste antwoord door Mark NS 2 juli 2020, 10:38

Er zal vermoedelijk een inflatiecorrectie plaatsvinden waardoor de prijs, schat ik, € 0,50 tot € 1,50 omhoog kan gaan voor de digitale Keuzedagen, zoals de afgelopen jaren ook het geval was, maar de exacte prijzen in 2021 zijn in veel gevallen nog niet bekend. Ook is nog niet bekend wat er met de prijs voor papieren Keuzedagen zal gebeuren. 

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

7 Keuzedagen kosten in 2020 €26 Wat ze in 2021 is onduidelijk. Het jaar geldig zijnvvanaf 2021 is omdat ze dan in de middagspits niet meer geldig zijn.

Er zal vermoedelijk een inflatiecorrectie plaatsvinden waardoor de prijs, schat ik, € 0,50 tot € 1,50 omhoog kan gaan voor de digitale Keuzedagen, zoals de afgelopen jaren ook het geval was, maar de exacte prijzen in 2021 zijn in veel gevallen nog niet bekend. Ook is nog niet bekend wat er met de prijs voor papieren Keuzedagen zal gebeuren. 

Reputatie 7
Badge +4

Als alle keuzedagen jaarkeuzedagen worden, en dat is de opzet, hebben de papieren keuzedagen geen zin meer. Ze waren er alleen voor het VDU en dat houdt ook op te bestaan.

Badge +3

Als alle keuzedagen jaarkeuzedagen worden, en dat is de opzet, hebben de papieren keuzedagen geen zin meer.

De papieren Keuzedagen zijn er gekomen omdat veel ouderen het laden van een digitale Keuzedag op hun OV-chipkaart te lastig vonden. Dat ze straks allemaal een jaar geldig zijn, betekent niet dat de behoefte aan papieren Keuzedagen verdwenen is.

Badge +3

Plus dat het (op dit moment) reguliere dagkaartjes zijn, waar je eventueel nog iemand anders blij mee kunt maken.

Reputatie 7
Badge +4

Houders van een VDU krijgen nog zeven papieren keuzedagen, geldig tot eind 2021.

Citaat: ‘Vanaf nu krijgt u uw Keuzedagen, als onderdeel van uw abonnement, jaarlijks op deze manier per post’.

Deze kaarten worden alleen aan houders van een VDU verstrekt, en dat zijn dus ook de enigen die  er formeel mee mogen reizen.  Conducteurs weten dat. Dat is in een eerdere discussie al gebleken, Loes nam er ook aan deel meen ik, en er kan op gecontroleerd worden. Een saillant detail is de geldigheid in de middagspits.

Het zijn ook geen dagkaarten voor iedereen, al zal er wel eens wat mee gerommeld worden. Maar als iets kan, betekent dat niet dat het mag.

Badge +3

Die discussie herinner ik me natuurlijk, maar als er gewoon Dagkaart Voordeeluren (of per 2021 Daluren) op staat en geen naam of referentie naar iets dat op een keuzedag wijst zie ik het probleem niet. Exact dezelfde kaartjes worden immers ook aan niet-VDU houders verstrekt. Maar goed, da’s off topic verder.

Reputatie 7
Badge +4

Ze worden alleen aan VDU-houders verstrekt. Je kunt dus alleen als VDU-houder een dergelijke kaart hebben. Een jonge blom heeft geen VDU met Keuzedagen. Ze is geen 60 plus en dat zal opvallen.

Reputatie 7
Badge +3

Als alle keuzedagen jaarkeuzedagen worden, en dat is de opzet, hebben de papieren keuzedagen geen zin meer. Ze waren er alleen voor het VDU en dat houdt ook op te bestaan.

VDU houdt niet op met bestaan, de regels worden vanaf 2021 alleen hetzelfde als die van Dal Voordeel.

Reageer