beantwoord

Prijs klopt niet

  • 8 April 2024
  • 11 reacties
  • 138 Bekeken

Sorry als dit al eerder gevraagd is. Ik probeer in de app een kaartje te bestellen met dal korting. Ik ben ingelogd en het NS flex abonnement is zichtbaar. Tarief met korting wordt keurig getoond maar als ik probeer het kaartje te bestellen geeft de app alleen opties “Regulier vol tarief” of NS PrijsTijd deal” en wordt daarmee de prijs hoger. Hoe kan ik een kaartje met dal korting in de app bestellen?

icon

Beste antwoord door mrfreeze 8 April 2024, 19:46

Bekijk origineel

11 reacties

Dat kan niet. U kunt inchecken met uw OV-chipkaart waarop uw abonnement staat en krijgt dan automatisch de korting.

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Koets001,

Als je zelf de abonnementhouder bent, is het niet toegestaan om losse tickets met korting voor jezelf te kopen. Je moet in- en uitchecken met je OV-chipkaart. Eventuele korting wordt dan automatisch toegepast.

De enige losse tickets met korting die te koop zijn, zijn die met zgn. Samenreiskorting. Maar die zijn voor medereizigers bedoeld, niet voor abonnementhouders.

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt geen kaartje met de dalkorting van je abonnement bestellen in de app. Om de korting van je abonnement te krijgen check je in en uit met de OV-chipkaart waarop dit abonnement staat. 

Hoe kan ik een kaartje met dal korting in de app bestellen?

Dat mag niet want met een eticket zonder inchecken kunt u sjoemelen met de daluren.

Als u eerder alleen hebt gereisd op een kaartje met samenreiskorting mag u blij zijn dat u toen geen boete hebt gekregen.

Dank allen voor het heldere antwoord. Dus NS PrijsTijd Deal tickets kan ik ook niet via de app bestellen?

Reputatie 7
Badge +3

PrijsTijd Deals bestel je vanuit de reisplanner, dit kan in de NS-app of op de website. 

Badge +3

Waarbij er niet altijd PrijsTijd Deals zijn, dat is alleen op bepaalde trajecten (maar niet tijdsgebonden zoals voorheen de Vroegboektickets!). Die mag je gewoon bestellen ongeacht of je een abonnement hebt. Hoe langer van tevoren, hoe meer korting (tot wel 60%).

En de PrijsTijd deal kan niet in combinatie met het dalurentarief worden aangekocht neem ik aan. Dus of Daluur tarief of PrijsTijd deal?

 

Badge +3

Correct.

Reputatie 7
Badge +3

En de PrijsTijd deal kan niet in combinatie met het dalurentarief worden aangekocht neem ik aan. Dus of Daluur tarief of PrijsTijd deal?

 

Nee, dat kan niet. Je krijgt geen extra korting via een abonnement op een prijstijddeal. Het is of reizen met je abonnement door in te checken met ov-chipkaart of een e-ticket prijstijddeal kopen. Dus of of.

Dank allen, is helemaal helder nu

Reageer