beantwoord

prijsverhoging

• 21 november 2020
  • 8 reacties
  • 225 Bekeken

Een maand of 2 geleden heb ik een flex abbonement afgesloten met een actie prijs van 25euro voor een jaar. Hier heb ik de screenshot nog van. Nu krijg ik echter een officiële mail van de NS dat de prijs is verhoogd naar 31 euro terwijl ik op maand 2 van de 12 zit van de actieprijs. Er is geen verdere opgaaf van reden in dat mailtje. 

Waar is deze prijswijziging op gebaseerd? Ik ben het hier absoluut niet mee eens.

icon

Beste antwoord door Stijn NS 21 november 2020, 14:40

Zoals Thom al aangaf hebben we als Moderators ook al aangegeven dat dit om een fout gaat en dat het recht op deze korting gewoon een volledig jaar hoort te gelden.

Door de NS Flex afdeling is ons is aangegeven dat de korting bij de komende facturen weer correct verwerkt gaat worden. Meer kan ik er op dit moment niet van maken.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het is een fout van NS en NS werkt aan een oplossing. De correcte prijs is en blijft 25 euro en dat zal worden gecorrigeerd. Het administratieve systeem van NS gaat er niet goed mee om. U bent niet de enige die het overkwam, maar het komt in orde. U heeft een heel jaar het abonnement voor 25 euro per maand. U kunt het negeren. Er is dus geen sprake van een prijsverhoging, het is niet goed geadministreerd. U bent het er terecht niet mee eens, maar er verandert dus niets aan uw abonnement van 25 euro per maand.

Het is een fout van NS en NS werkt aan een oplossing. De correcte prijs is en blijft 25 euro en dat zal worden gecorrigeerd. Het administratieve systeem van NS gaat er niet goed mee om. U bent niet de enige die het overkwam, maar het komt in orde. U heeft een heel jaar het abonnement voor 25 euro per maand. U kunt het negeren. Er is dus geen sprake van een prijsverhoging, het is niet goed geadministreerd. U bent het er terecht niet mee eens, maar er verandert dus niets aan uw abonnement van 25 euro per maand.

Hi Thom,

Hartelijk dank voor het antwoord. Weet u ook of ik ergens een officiële bevestiging van de NS hierover kan vinden?

NS moet nu eens een kleer ophouden met het verzenden van foutieve info. Het lijkt deze maand wel vaak voor te komen. Ik verwacht van NS dat ze deze mail gaan intrekken en excuses gaan aanbieden. Lijkt mij in dit geval toch wel het minste. @Jazzy2M : Zou u de tekst van de email op dit forum kunnen plaatsen?

Reputatie 7
Badge +4

Hartelijk dank voor het antwoord. Weet u ook of ik ergens een officiële bevestiging van de NS hierover kan vinden?

Het staat nergens officieel vermeld. Ik heb dit uit de info die hier door een van de moderatoren is aangegeven. Edit: @Stijn NS   heeft het hier beneden duidelijk verwoord.

Gaat u er maar rustig van uit dat het zo zit. U zult schadeloos worden gesteld.

NS moet nu eens een kleer ophouden met het verzenden van foutieve info. Het lijkt deze maand wel vaak voor te komen. Ik verwacht van NS dat ze deze mail gaan intrekken en excuses gaan aanbieden. Lijkt mij in dit geval toch wel het minste. @Jazzy2M : Zou u de tekst van de email op dit forum kunnen plaatsen?

Geachte heer 

Met NS Flex zet u uw reis naar uw eigen hand want naast flexibel reizen in het hele OV heeft u ook altijd en overal inzicht in uw kosten. Dat vinden wij, net als u, heel belangrijk en daarom informeren wij u uitgebreid over de nieuwe tarieven van NS Flex.

Wijziging tarieven
Vanaf 28 december 2020 worden de tarieven van uw NS Flex Weekend Vrij aangepast. Voor uw abonnement betekent dat het volgende:

OV-chipkaart: **** **** **** 
Abonnement: NS Flex Weekend Vrij
Huidige prijs: € 25,00
Nieuwe prijs: € 31,00

Bekijk uw mogelijkheden op Mijn NS
Een NS Flex abonnement is net zo flexibel als u. Check daarom regelmatig of uw abonnement nog steeds aansluit op uw reisbehoeften. Wilt u uw abonnement wijzigen omdat u meer of minder reist, dan kunt u dit per maand aanpassen via Mijn NS. U kunt natuurlijk ook altijd blijven reizen met een NS Flex zonder abonnement voor € 0,- per maand.

Heeft u nog vragen?
We helpen u graag verder. Kijk op NS Klantenservice of stel uw vraag op de NS Community

Op het vervoer met NS zijn van toepassing de Algemene Voorwaarden voor het vervoer van Reizigers en Handbagage van de Nederlandse Spoorwegen (Algemene voorwaarden). Reist u met een andere vervoerder dan zijn van toepassing de Algemene voorwaarden stads- en streekvervoer. Zie www.ns.nl/voorwaarden.

Bedankt voor het plaatsen van de mail. Weer zeer bijzonder inderdaad. Misschien zou een moderetor hierop kunnen reageren?

Ik denk dat heel veel mensen ie van deze actie gebruik hebben gemaakt deze mail hebben gekregen. 

Ben benieuwd naar de reactie.

Badge +3

Onzin die mail inderdaad. Zie https://www.ns.nl/klantenservice/betalen/tarieven-consumenten.html er is helemaal geen sprake van een prijsverhoging voor Weekend Vrij.

En zou dat wel zo zijn, dan zie (op diezelfde pagina):

Heb je al een abonnement bij NS? Dan gaat de prijsverhoging (of verlaging) pas in bij verlenging van je abonnement.

Zou wel erg toevallig zijn als je abonnement precies op 28 dec verlengd wordt, en die €6 korting voor Weekend Vrij is gewoon een jaar geldig, ook bij pauzeren.

Zoals Thom al aangaf hebben we als Moderators ook al aangegeven dat dit om een fout gaat en dat het recht op deze korting gewoon een volledig jaar hoort te gelden.

Door de NS Flex afdeling is ons is aangegeven dat de korting bij de komende facturen weer correct verwerkt gaat worden. Meer kan ik er op dit moment niet van maken.

Reageer