Prijsverhoging Flex abonnement | NS Community

Prijsverhoging Flex abonnement

  • 8 January 2022
  • 8 reacties
  • 179 Bekeken

Vandaag mocht ik de maandelijkse mededeling ontvangen dat er een bepaald bedrag zou worden afgeschreven betreffende mijn Flex-abonnement. Het bleek ineens te zijn verhoogd. Niet veel ( 0,10 cent ) maar tóch. Jammer dat dat niet even van tevoren wordt aangekondigd.

Gemiste kans jongens van NS.


8 reacties

Dan heb ik dat gemist helaas. Excuses aan NS voor mijn voorbarige reactie. Men leert nog eens wat op deze manier.

Vandaag mocht ik de maandelijkse mededeling ontvangen dat er een bepaald bedrag zou worden afgeschreven betreffende mijn Flex-abonnement. Het bleek ineens te zijn verhoogd. Niet veel ( 0,10 cent ) maar tóch. Jammer dat dat niet even van tevoren wordt aangekondigd.

Gemiste kans jongens van NS.

Dat is sinds oktober al uitgebreid aangekondigd, heeft o.a. in alle kranten gestaan.

Badge +3

NS heeft mij een mail gestuurd waarin deze tariefverhoging werd aangekondigd. Deze ontving ik op 16 november. De mail had als duidelijk onderwerp “De prijs van uw NS-abonnement wordt in januari 2022 verhoogd".

Reputatie 7
Badge +3

NS voert elk jaar tariefsverhoging in per januari.

Reputatie 7
Badge +3

Heb het nog even teruggezocht, maar ik heb ook geen e-mail met de aankondiging ontvangen. Ik wist het toevallig door een topic hier op de community, maar verder heb ik er ook niet echt communicatie over gezien.

Reputatie 7
Badge +1

Al zeker sinds deze eeuw begon worden bij het OV de prijzen elk jaar op 1/1 aangepast=lees verhoogd. Al hoeft dat niet perse te betekenen dat altijd elke prijs van elk kaartje omhoog gaat. Door de regering wordt bepaald wat het MAX gemiddeld mag zijn, dit keer 2,12%. Omdat voorheen vanwege gemak met veel cash betalen op ronde bedragen werd gerond is dat bvb op de bus nu toch alles per pas betaald moet, veelal niet meer zo en worden weer centbedragen gebruikt. NS rondt wel af, vanwege nog steeds mogelijkheid tot cash betalen (enkel munten) in de automaten. Maar ABOś kun je niet in automaten afnemen.

Reputatie 7
Badge +3

Heb het nog even teruggezocht, maar ik heb ook geen e-mail met de aankondiging ontvangen. Ik wist het toevallig door een topic hier op de community, maar verder heb ik er ook niet echt communicatie over gezien.

Idem, geen mail, geen duidelijke communicatie.

Badge +3

Ook geen mail (2 accounts/klantnummers), maar in november had ik geen abonnement.

Voor @MoDe (en anderen) bij jou zal die mail later wel volgen, omdat de prijswijziging voor saldo-abonnementen pas ingaat bij verlenging.

Uiteraard is alles te vinden op ns.nl/tarieven.

Reageer