beantwoord

Prijsverhoging Keuzedagen?

• 7 november 2014
  • 21 reacties
  • 415 Bekeken

begrijp ik nu goed dat de keuze dagen eerste en tweede klas voor 2015 zo n 80%duurder is geworden????
icon

Beste antwoord door Inge NS 7 november 2014, 18:51

Welkom op het forum sonja snijder!

Hoe kom je precies aan deze informatie? We hebben in 2014 de prijs van de Keuzedagen verhoogd, omdat de prijs sinds 2006 nooit was aangepast, ook niet naar aanleiding van de inflatie. De prijs van 2e klas Keuzedagen was voor 1 april 2014 14 euro en is nu 24,50 euro (3,50 euro per dag). Voor 1e klas Keuzedagen was de prijs voor 1 april 2014 39 euro en is nu 49,50 euro (7,07 euro per dag). Omdat we de Keuzedagen ook wilden versimpelen en verbeteren zijn de Keuzedagen sinds de prijsverhoging van 1 april 2014 de hele week geldig, dus ook op maandag en vrijdag na 9 uur 's ochtends.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Overige producten en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Bekijk origineel

21 reacties

Voor zover ik weet niet. Waar haal je die informatie vandaan?
Welkom op het forum sonja snijder!

Hoe kom je precies aan deze informatie? We hebben in 2014 de prijs van de Keuzedagen verhoogd, omdat de prijs sinds 2006 nooit was aangepast, ook niet naar aanleiding van de inflatie. De prijs van 2e klas Keuzedagen was voor 1 april 2014 14 euro en is nu 24,50 euro (3,50 euro per dag). Voor 1e klas Keuzedagen was de prijs voor 1 april 2014 39 euro en is nu 49,50 euro (7,07 euro per dag). Omdat we de Keuzedagen ook wilden versimpelen en verbeteren zijn de Keuzedagen sinds de prijsverhoging van 1 april 2014 de hele week geldig, dus ook op maandag en vrijdag na 9 uur 's ochtends.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Overige producten en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Hoe duur deze dagen in het verleden waren doet er niet toe. Feit is dat de prijs van 2014 14 euro is en 2015 24.50 dat is toch bijna het dubbele lijkt mij.
En dan vragen hoe je aan de informatie komt, terwijl IngeNS zelf toegeeft dat de prijs van 14 naar 24,50 is verhoogd.

Al is het nog geen 2015 uiteraard
Nou ja, dan lijkt het me nog steeds een koopje. Je bent niet verplicht de Keuzedagen te kopen. Als je ze te duur vindt, dan koop je ze toch gewoon niet? Ik ben 'gelukkig' nog lang geen 60, maar als ik het wel was, dan kocht ik die dingen direct.
Ja vreemde reactie de prijzen voor 2015 hebben ze al bekend gemaakt en dus.....
Als je als 60 plusser een paar x per jaar reist kun je beter een kruidvat kaartje oid kopen, zit je ook niet steeds aan die 2 maanden vast en die zijn niet in prijs verdubbeld 🙂
Nou ja, dan lijkt het me nog steeds een koopje. Je bent niet verplicht de Keuzedagen te kopen. Als je ze te duur vindt, dan koop je ze toch gewoon niet? Ik ben 'gelukkig' nog lang geen 60, maar als ik het wel was, dan kocht ik die dingen direct.
Gaat het niet om ik kan het wel betalen maar van 14 naar 24.50 is wel veel verschil, vind ik
Reputatie 4
Badge
Is hier geen sprake van een spraakverwarring?
Inge NS geeft aan dat er een prijsverhoging is geweest per 1 april 2014.
Sonja denkt dat de prijsverhoging nog gaat plaatsvinden, waarschijnlijk omdat haar abonnement nu wordt verlengd.

De prijsverhoging per 1 april was inderdaad fors, maar als je er rekening mee houdt dat er 8 jaar geen enkele verhoging was geweest en dat de kaarten nu ook op maandag en vrijdag geldig zijn - wat een aanzienlijke verbetering is, valt het nog wel mee. Als je de keuzedagen niet wilt, dan neem je ze niet. Ze zijn niet verplicht.
3,50 per dag, dat is toch nog steeds een koopje.
Acht jaar geen verhoging en net nu ik......
Die maandag en vrijdag is idd een verbetering, vooral als je als pensionado toch niet utmaakt op welke dag je reist.
Reputatie 4
Badge
Acht jaar geen verhoging en net nu ik......
Die maandag en vrijdag is idd een verbetering, vooral als je als pensionado toch niet utmaakt op welke dag je reist.

Ik hoop dat er nog een 60+ kaart is over 20 jaar met dergelijke voordelen. Op dit moment zijn mijn oudjes heel blij dat ze nu op vrijdag mogen reizen.
Nee vast niet wordt 70 plus lijkt me.
Reputatie 4
Badge
Dat vrees ik ook, dus geniet ervan dat dit product nu nog bestaat, ook al is het dan duurder dan je had gedacht.
Het blijft goedkoop.

Veel reisplezier!
Toch raar dat iedereen die enorme verhoging goed zit te praten, kan natuurlijk geen toeval zijn.
Het gaat mij niet om het bedrag , ik ben immers zo'n rijke bejaarde die dat heel goed kan betalen maar om die enorme verhoging, snap je. Dr zijn ook mensen die dat moeilijk kunnen betalen.
Zucht.
Niemand praat iets goed, het is alleen voor de meesten geen nieuws dat NS de inflatie aanjaagt.
Reputatie 4
Badge
De vraag is hoeveel de normale treinkaartjes gestegen zijn in de afgelopen 8 jaar om te bepalen of deze uitgestelde verhoging terecht is. Van 14 naar 24 (die 50 cent is dan voor de extra geldigheid) heb je acht keer een verhoging van 7% nodig terwijl de inflatie over de afgelopen acht jaar gemiddeld op ca. 2% uitkomt.
De prijs van de keuzedagen is inderdaad verhoogd sinds 1 april 2014 en we zijn niet voornemens om de prijs in 2015 opnieuw te verhogen. Vandaar mijn vraag.
Ik heb mijn Keuzedagen Eerste Klas net omgezet naar Tweede Klas. Ik maak te vaak mee dat in de Eerste Klas Tweede Klas reizigers zitten. En da's niet eerlijk, nietwaar ? Ook maak ik te vaak mee dat bij topdrukte de Eerste Klas volstroomt met Tweede Klas reizigers. Wat heb ik dan aan mijn rustige, duur betaalde Eerste Klas Keuze Dag , beste INGE NS ?
Je dient je als reiziger aan de klasse te houden, ook wanneer het druk is. Het komt heel soms voor dat treinpersoneel de eerste klas vrijgeeft, maar dat zijn echt uitzonderingen. Wanneer je als reiziger in de eerste klas plaatsneemt met een tweede klas vervoerbewijs riskeer je een (best wel dikke) boete. Treinpersoneel controleert natuurlijk, maar niet altijd en op ieder moment.
Nou..eh, uitzonderingen. Wanneer de Jaarbeursdagen of Huishoudbeurzen weer zijn aangebroken kan het gebeuren dat de Eerste Klas volstroomt met taterende huisvrouwen. En die dikke boete riskeer je, dat zal wel zo zijn, maar ik heb nog nooit gezien dat die werd uitgedeeld. Nog sterker, ik heb gezien dat een mevrouw met een Tweede Klas vervoerbewijs mocht blijven zitten : "Tot het volgende station, Mevrouw ", zoals de Conducteur zei. ( Nee, niet gehandicapt ). Het verschil tussen Eerste en Tweede Klas is in sommige treinen - de dubbeldekkers- nauwelijks te zien ( zelfde stoelbekleding). En verder letten veel mensen niet op waar ze instappen, Eerste of Tweede Klas.
Er is toch een behoorlijk verschil in interieur tussen eerste en tweede klas. Er zijn altijd mensen die inderdaad niet opletten, kunnen wij weinig aan doen. Het is spijtig om te lezen dat conducteur geen boete uitdeelde, maar hij sprak de reiziger er wel op aan.
Wat heb ik dan aan mijn rustige, duur betaalde Eerste Klas Keuze Dag , beste INGE NS ?

Duurbetaald? Wat een onzin! Een Keuzedag eerste klasse kost amper 7 euro.

Reageer