beantwoord

Prijsverschil kortingskaart 50-60 euro

• 24 februari 2014
  • 4 reacties
  • 682 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Een vraagje over mijn kortinsgkaart (jaarkaart).
In april wordt t weer automatisch verlengd nml. Ik merkte op dat ik tot nu toe elk jaar 60 euro betaal.
Nu wordt er reclame gemaakt voor juist 50 euro (ik weet het niet zeker, maar volgens mij dus ook vorig jaar (maar dat laat ik voor nu buiten de vraag)).
Worden de vaste kaarthouders dit jaar nu ook weer belast met 60 euro? of wordt het automatisch aangepast naar 50,-?
Anders kan ik net zo goed mijn abonnement opzeggen en een 'nieuwe' starten (bij wijze van)

Alvast bedankt
en excuses voor als ik ergens info over het hoofd heb gemist :)

M uit Utrecht.
icon

Beste antwoord door Loes 24 februari 2014, 14:01

Het heeft volgens mij te maken met het verschil tussen het "oude voordeelurenabonnement" en het "nieuwe dal voordeel abonnement". Het oude voordeeluren abonnement heeft geen avondspitsbeperking en ik denk dat daarom er een verschil zal zijn van €10,-. Het voordeelurenabonnement reis je vanaf 09.00 uur met korting door de week en het weekend de hele dag. Het dal voordeel abonnement heeft een ochtendspitsbeperking van 06.30 - 09.00 en 16.00 - 18.30 uur.

Daar zal vermoed ik het verschil vandaan komen.

Bekijk origineel

4 reacties

Het heeft volgens mij te maken met het verschil tussen het "oude voordeelurenabonnement" en het "nieuwe dal voordeel abonnement". Het oude voordeeluren abonnement heeft geen avondspitsbeperking en ik denk dat daarom er een verschil zal zijn van €10,-. Het voordeelurenabonnement reis je vanaf 09.00 uur met korting door de week en het weekend de hele dag. Het dal voordeel abonnement heeft een ochtendspitsbeperking van 06.30 - 09.00 en 16.00 - 18.30 uur.
Daar zal vermoed ik het verschil vandaan komen.
Hallo M1977,

Welkom op het forum!

Loes heeft het antwoord goed verwoord:
- Een voordeelurenabonnement kost €60 per jaar en kent geen middagspits (ochtendspits duurt van 4:00 uur - 9:00 uur).
- Een dal voordeelabonnement kost €50 per jaar (ochtendspits van 6:30 uur - 9:00 uur en de middagspits van 16:00 uur - 18:30 uur).

Met een vriendelijke groet,

Jan
Begrijp ik het dan goed dat je met een voordeelurenabonnement ook van 4-6.30 met korting kunt reizen?
Begrijp ik het dan goed dat je met een voordeelurenabonnement ook van 4-6.30 met korting kunt reizen?

Helaas mag dat dan weer nier met het oude Voordeelurenabonnement. Daar geldt de spits namelijk van 04.00-09.00 uur. Dus in die periode is het helaas reizen met vol tarief.

Reageer