beantwoord

Prijswijziging abonnmenten per 1-12-2018

• 12 oktober 2018
  • 5 reacties
  • 646 Bekeken

Ik kreeg bericht dat de kosten van mijn maandabonnement van 20 naar 22 eur per maand gaat vanaf 1-12-2018. Dat is een verhoging met 10%. Dat is m.i. wel heel veel! Inflatie is veel lager en mijn salaris stijgt niet, zeker niet met 10%. Kan die verhoging niet wat minder? 5% lijkt me al ruim voldoende.
icon

Beste antwoord door Denice NS 12 oktober 2018, 10:19

Welkom bij de Community, Dick.W.

Heb je wellicht een Altijd Voordeel abonnement welke jaarlijks in december verlengd wordt?

Elk jaar op 1 januari wijzigen de tarieven van onze producten. Hier kan je info lezen over de tariefwijziging van 2018. De tariefwijziging zal worden toegepast op het moment dat je abonnement verlengd wordt. Op 1 januari 2019 zal er opnieuw een tariefwijziging zijn die dan voor jou in december 2019 van kracht zal worden.
Bekijk origineel

5 reacties

Welkom bij de Community, Dick.W.

Heb je wellicht een Altijd Voordeel abonnement welke jaarlijks in december verlengd wordt?

Elk jaar op 1 januari wijzigen de tarieven van onze producten. Hier kan je info lezen over de tariefwijziging van 2018. De tariefwijziging zal worden toegepast op het moment dat je abonnement verlengd wordt. Op 1 januari 2019 zal er opnieuw een tariefwijziging zijn die dan voor jou in december 2019 van kracht zal worden.
Ik heb inderdaad een Altijd Voordeel abonnement.
Bij die tariefswijzigingen wordt gesproken van een gemiddelde prijsstijging van 1,22 %. 10 % is wel veel meer dan dit gemiddelde.
Zoals je op de pagina kan lezen betreft de prijsstijging van 1,22% onze Enkele Reizen en Dagretours, gemaakt met OV Chipkaart, NS-Business Card, Eenmalige Chipkaart of E-ticket 2e klas, Traject Vrij, Altijd Vrij, Voordeelurenabonnement en het Grensabonnement. Onder 'abonnementen' kan je lezen dat het Weekend Vrij 2e klas, Altijd Voordeel en Dal Vrij 2e klas met 1, 2 en 3 euro per maand zijn verhoogd. De 1e klas varianten van deze abonnementen blijven gelijk in prijs.
Leuk al die antwoorden maar dat zijn voor mij geen verklaring voor de verhoging van abonnementsprijs met 10% (!). Het is alleen een mededeling. Ik wordt daarnaast ook geraakt door de tariefsverhogingen van de ritprijzen met gemiddeld 1,22 % hoewel ik daar dan wel wat korting op krijg vanwege mijn abonnement. Naar toch een verhoging van de prijzen aan 2 zijden.
Ik kan niets anders aangeven dan wat er op die pagina staat, Dick. Voor je abonnementskosten is het inderdaad een verhoging van 10% per maand, maar die verhoging gaat verdeeld over een groot aantal reizen. Je krijgt uiteindelijk ook weer de 20% of 40% korting over de verhoging van 1.22% over de ritprijzen. Over de gehele kosten die je jaarlijks maakt zal het dus echt geen 10% verhoging zijn.

Wat betreft het waarom, dat staat ook aangegeven op de gelinkte pagina.
De tarieven gaan omhoog vanwege de verwachte inflatie en de wijziging in de vergoeding de NS aan ProRail betaalt voor het gebruik van het spoor.

Reageer