beantwoord

Product beëindigen abonnement niet op automaat

• 10 september 2019
  • 5 reacties
  • 149 Bekeken

Ik kan mijn product (beëindiging dalvoordeel abonnement) niet ophalen bij de automaat, omdat er iets niet klopt in het systeem van NS en het product niet klaar staat. Wat nu? Ik kan mijn abonnement nu immers niet beëindigen, het abonnement gaat dus doorlopen, ik krijg mijn geld niet terug en volgend jaar zal opnieuw een jaarabonnement worden afgeschreven.

icon

Beste antwoord door Rueben NS 10 september 2019, 17:01

Dag jet811 en welkom op onze Community!

Wat spijtig om te lezen dat je de deactivatie niet kan ophalen bij de kaartautomaat! Geen paniek, de klantenservice kan je hierbij helpen. Je kan contact met ons opnemen via: Facebook, Twitter, Chat of telefonisch op het nummer: 030 751 51 55.
Bekijk origineel

5 reacties

Dag jet811 en welkom op onze Community!

Wat spijtig om te lezen dat je de deactivatie niet kan ophalen bij de kaartautomaat! Geen paniek, de klantenservice kan je hierbij helpen. Je kan contact met ons opnemen via: Facebook, Twitter, Chat of telefonisch op het nummer: 030 751 51 55.
Hoi Rueben, dank voor je antwoord:
De vraag gaat over de kaart van mijn dochter.
Juni 2018 heb ik voor haar een dalvoordeel afgesloten. Na een aantal maandan kwam ik erachter dat zij nooit het product heeft opgehaald aan de automaat. Zij reist niet veel met de trein, vandaar dat we er niet eerder achter zijn gekomen.
'Pech', dacht ik. Maar jammer van de 15,- introductie abonnement, maar ze kan ook prima met samenreiskorting met haar zus reizen, dus het was niet zo'n ramp.

Wat schetst onze verbazing dat er in juni 2019 ineens 52,- wordt afgeschreven. Navraag (na meerdere keren bellen, uitleggen en uitzoeken) bij de NS-klantenservice leert ons, dat als we het product niet zouden ophalen bij de automaat, de 52,- automatisch teruggestort zou worden.
Let wel: In het NS-systeem staat het Dalvoordeel wel geregistreerd op haar OV-kaart, maar in ons eigen account niet!
Weer een paar maanden verder kwamen we erachter dat het bedrag niet werd teruggestort.
Dit weekend heb ik wederom met de klantenservice gebeld. Daar werd mij verteld dat het bedrag niet wordt teruggestort, dat het niet mogelijk is om het product alsnog op te halen bij de automaat (dit moet nl. binnen 2 weken en kan daarna niet meer worden geactiveerd) en dat we alleen het abonnement stop zouden kunnen zetten om nog wat abonnementsgeld terug te krijgen van een product dat de afgelopen 15 maanden niet is gebruikt.

Dat hebben we gedaan. Maar ja, nu lopen we dus wederom tegen het probleem aan dat we het product 'stopzetten abonnement' niet op kunnen halen bij de automaat.

We hebben al 3x aan de telefoon gehangen met de klantenservice na lange wachttijden.
Dat ga ik dus niet meer doen.
Ik hoop dat je het binnen het NS-systeem kunt afhandelen.
De klantenservice had me ook meteen van het weekend kunnen helpen met dit te verwachten probleem en heeft dat niet gedaan.
Badge +3
Als het abonnement nooit op de kaart gestaan hebt (2 weken of een maand na de ingangsdatum vervalt een bestelling volgens mij, zoals je al zegt)...

Dan valt er weinig te stoppen bij een automaat. NS moet dit gewoon administratief regelen en die €52 terugbetalen. Die €15 voor een jaar Dal Voordeel Jongeren ben je uiteraard kwijt, ook al is er nooit gebruik gemaakt van het abonnement.
@Jet811 Kan je mij een privébericht sturen? Graag wil ik kijken of ik hierin nog iets voor je kan betekenen. Dan ontvang ik graag jouw voorletters, achternaam, geboortedatum, postcode, huisnummer en e-mailadres.
Ik heb verder helaas geen informatie mogen ontvangen van Jet811. Mochten hier nog updates over komen, dan laat ik het hier weten. Voor nu sluit ik het topic.

Reageer