beantwoord

Provinciale OV Chipkaart

• 10 August 2014
  • 5 reacties
  • 275 Bekeken

Hoe kan ik in aanmerking komen van OV chipkaart met korting en gratis reizen,Huidige kaart is een provinciale
Hoe los ik dit op??Ik wil zaterdag a.s. hiervan gebruik maken
icon

Beste antwoord door Hertog 10 August 2014, 10:47

Bij de invoering van de OV-chipkaart zijn er provincies en vervoerders geweest die - om hun bewoners te stimuleren de OV-chipkaart te gaan gebruiken - de OV-chipkaart tijdelijk gratis of tegen gereduceerd tarief hebben verstrekt. Vaak hadden dergelijke OV-chipkaarten ook een speciale opdruk.

Kennelijk beschikt u over zo'n kaart.

Dergelijke OV-chipkaarten kunt u door het hele land, bij alle vervoerbedrijven gebruiken.

Uit uw vraag begrijp ik dat u op zeer korte termijn bij NS met korting wilt gaan reizen en ook aanspraak maakt op keuzedagen, waarop u voor €3,50 per dag door het hele land kunt reizen.

(Gratis bestaat niet, dat betaal je altijd zelf).

U zult dan bij NS een passend abonnement moeten aanschaffen, waarmee u op bepaalde tijden (daluren genaamd) met korting kunt reizen. Afhankelijk van het abonnement dat u koopt kunt u daarbij ook een set keuzedagen aanschaffen. U kunt dan 1x per 2 maanden een dag "gratis" reizen en krijgt daarbij ook nog een dag die u gedurende het hele jaar kunt gebruiken.

En natuurlijk zijn er ook abonnementen waarop u elke dag "gratis" kunt reizen; dat wil zeggen u betaalt een fiks bedrag voor dat abonnement, maar geen aanvullend tarief meer voor uw reis.

Wellicht dat u het beste eens kunt kijken op de website van NS welke abonnementen NS allemaal in haar assortiment heeft.

Via de abonnementenwijzer op die pagina kunt u misschien bekijken welk abonnement het best bij u en uw reiswensen past.
Bekijk origineel

5 reacties

Er bestaan geen provinciale OV-chipkaarten. Alle OV-chipkaarten zijn in het gehele land geldig. Wellicht dat er wel een product op geladen is dat alleen in een provincie geldig is. Ik ken dergelijke producten niet. Om gebruik te maken van reizen met korting bij NS, zul je een abonnement moeten aanschaffen. Informatie over de verschillende beschikbare abonnementen is te vinden op de website van NS.
Een abonnement is iets, wat bij op je chipkaart komt, tijdelijk, bijvoorbeeld voor een maand, of langer, voor een jaar met maandelijkse termijnen.
Reputatie 7
Badge +4
Als u een dalvoordeelurenabonnement bestelt en u heeft al een ovchipkaart dan kunt u die er binnen een uur opzetten. U moet wel even naar het kaartautomaat om het te activeren en geldig te maken. Zorg voor minimaal tien euro saldo en u kunt reizen. Er is 1 chipkaart voor alle openbaar vervoer. Uw provinciaal abonnement voor de bus (Arriva?) kunt u gewoon op de kaart laten staan naast het nieuwe abonnement. Als u 'gratis' wilt reizen heeft u een abonnement nodig dat u dat recht geeft. Als u zestig jaar of ouder bent, is er met een dalvoordeelurenabonnement de mogelijkheid van zeven goedkope reisdagen. Een dalvoordeelurenabonnement geeft u 40 procent korting tijdens de daluren in alle treinen, niet alleen die van NS maar ook voor Veolia en dergelijke.

http://www.ns.nl/reizigers/producten
Bij de invoering van de OV-chipkaart zijn er provincies en vervoerders geweest die - om hun bewoners te stimuleren de OV-chipkaart te gaan gebruiken - de OV-chipkaart tijdelijk gratis of tegen gereduceerd tarief hebben verstrekt. Vaak hadden dergelijke OV-chipkaarten ook een speciale opdruk.
Kennelijk beschikt u over zo'n kaart.
Dergelijke OV-chipkaarten kunt u door het hele land, bij alle vervoerbedrijven gebruiken.

Uit uw vraag begrijp ik dat u op zeer korte termijn bij NS met korting wilt gaan reizen en ook aanspraak maakt op keuzedagen, waarop u voor €3,50 per dag door het hele land kunt reizen.
(Gratis bestaat niet, dat betaal je altijd zelf).

U zult dan bij NS een passend abonnement moeten aanschaffen, waarmee u op bepaalde tijden (daluren genaamd) met korting kunt reizen. Afhankelijk van het abonnement dat u koopt kunt u daarbij ook een set keuzedagen aanschaffen. U kunt dan 1x per 2 maanden een dag "gratis" reizen en krijgt daarbij ook nog een dag die u gedurende het hele jaar kunt gebruiken.
En natuurlijk zijn er ook abonnementen waarop u elke dag "gratis" kunt reizen; dat wil zeggen u betaalt een fiks bedrag voor dat abonnement, maar geen aanvullend tarief meer voor uw reis.

Wellicht dat u het beste eens kunt kijken op de website van NS welke abonnementen NS allemaal in haar assortiment heeft.
Via de abonnementenwijzer op die pagina kunt u misschien bekijken welk abonnement het best bij u en uw reiswensen past.
Badge
Hoe kan ik in aanmerking komen van OV chipkaart met korting en gratis reizen,Huidige kaart is een provinciale
Hoe los ik dit op??Ik wil zaterdag a.s. hiervan gebruik maken

Hoi Wil, welkom op het forum. Probeer je een NS abonnement te kopen met een persoonlijke OV-chipkaart. Zo te lezen hebben andere forumleden al wat informaties gegeven. Je kan via de link van Thom en Hertog lezen welke abonnementen we hebben en via onze webshop kan je een abonnement bestellen. Je kan eventueel proberen om een NS abonnement op je provinciale kaart te plaatsen, want als het goed is begint je kaart met de nummers 3528..... En kan je het abonnement voor zaterdag nog gebruiken. Lukt dit niet, dan kan je een abonnement aanvragen + een gratis persoonlijke OV-chipkaart. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'abonnementen '. Groet, Leny

Reageer