beantwoord

railplus

  • 6 June 2022
  • 3 reacties
  • 261 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Dit staat in NS mail van 23.11.21: “Het aanbieden van gratis RAILPLUS alleen voor Voordeelurenabonnement-houders van 60 jaar of ouder vervalt. Net als voor alle andere abonnementhouders blijft RAILPLUS beschikbaar voor € 15 per jaar.” Maar nergens op de website kan ik vinden hoe ik een railplus abonnement kan toevoegen aan mijn abonnement als senior.

 

 

icon

Beste antwoord door Thom 6 June 2022, 16:41

Bekijk origineel

3 reacties

Verbaasd, bestaat railplus nog?

Reputatie 7
Badge +4

Het was altijd te verkrijgen aan het loket. U bent nu dan wel 15 euro kwijt. Als u ook wel in Duitsland reist, kan een Bahncard 25 voor senioren een goed alternatief zijn, want daar zit Railplus bij in. Dat kost dan nog €37,90 maar u komt dan uiteindelijk uit op € 22,90. Dan kan het nog nut hebben van en naar Nederland, maar als u keuzedagen heeft, is het alleen lonend als u in Duitsland voor meer dan €151,60 of € 91,60 verreist in een jaar. De leeftijdseis voor een nieuwe seniorenkaart is nu 65 jaar.

Bedenk dat Railplus in België geen voordeel meer biedt. Dan is het voor veel mensen niet meer zo relevant. Op dit moment kunt u in Duitsland beter met de negeneuroticket reizen, maar in september is dat weer voorbij.

https://www.bahn.de/angebot/bahncard/senioren-bahncard

 

 

Reputatie 7
Badge +1

Precies-zoals thom beschrijft-in feite geheel nutteloos geworden, tenzij je echt vrij vaak hele korte ritjes samen met NS-ABO naar/in DE maakt. Maar ook weer niet zoveel dat de BC beter uitkomt.

Ga je verder DE in en met de snellere treinen, dan kan je vast wel wat vooruit boeken en SparPreise kopen

Reageer