beantwoord

Recht studentenreisproduct, kaart geblokkeerd

• 13 september 2016
  • 3 reacties
  • 328 Bekeken

Beste mvr, mr.,
Nadat ik mijn studentov ben kwijt geraakt heb ik een nieuwe aangevraagd/gekocht. De oude zou geblokkeerd worden maar die heb ik nog.
Gisteren had ik mijn oude kaart bij mij om te reizen. Ik checkte de producten op mijn kaart, daar stond studentenreisproduct tot nog een paar jaar actief. Ik vond dit wel vreemd, ik ben het gaan aangeven op rotterdam centraal station en volgens de meneer kon ik hier altijd nog met studentenkorting op reizen.
Echter vandaag staat er dat mijn ov geblokkeerd is.. nu wordt gezegd dat je maar 1x nog gratis kunt reizen als je een nieuwe hebt. mij is andere info verteld, ik heb anders gezien bij mijn producten, ik moet nu volop betalen. Aan de telefoon werd gezegd dat ik dit terug kon vragen aangezien er foutieve info is gegeven en ik recht heb op studentenreisprpduct
icon

Beste antwoord door Sg_sg1 13 september 2016, 07:56

Als u een kaart als vermist of defect opgeeft, dan wordt deze onherroepelijk geblokkeerd. Mocht de kaart toch boven water komen en u probeert daar vervolgens mee in te checken, dan zal het systeem deze kaart blokkeren.
Wendt u zich tot DUO, waar u wellicht een tijdelijk reisproduct kunt regelen totdat uw nieuwe kaart binnen is. U dient dan wel zelf een andere persoonlijke of anonieme kaart te hebben waar men de tijdelijke studentenproducten op kan laden.
Succes.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Als u een kaart als vermist of defect opgeeft, dan wordt deze onherroepelijk geblokkeerd. Mocht de kaart toch boven water komen en u probeert daar vervolgens mee in te checken, dan zal het systeem deze kaart blokkeren.
Wendt u zich tot DUO, waar u wellicht een tijdelijk reisproduct kunt regelen totdat uw nieuwe kaart binnen is. U dient dan wel zelf een andere persoonlijke of anonieme kaart te hebben waar men de tijdelijke studentenproducten op kan laden.
Succes.
Reputatie 2
Zie ook: http://www.studentenreisproduct.nl/detail/je-verliest-je-ov-chipkaart-of-hij-wordt-gestolen/
Ik heb inderdaad al een nieuwe thuis. Maar ik had mijn oude bij mij per ongeluk aangezien de zelfde foto. Ik dacht dat er geen studenten reisproduct meer op zou staan dus toen ben ik naar het automaat gelopen om op te laden. Er stond nog 20euro. Plus er stond dat ik nog wel studentenreisproduct had. Ik ben dit nog gaan navragen en ik kon tot nog een aantal jaar met kortinf/gratis heb ik gezien en is mij gezegd door medewerker NS. Ik verwacht het geld terug wat nog op mijn OV stond, wat nu dus weg is. En eigenlijk ook de kosten die ik vandaag gedwongen moest maken. Dit aangezien mij is verteld dat ik gewoon gratis met deze (nu geblokkeerde) ov kon reizen

Reageer