beantwoord

Reis laden op jaartrajectabonnement lukt niet

• 26 november 2014
  • 8 reacties
  • 208 Bekeken

Ik heb een jaartrajectabonnement Delft Rotterdam-Alexander en wil volgend week 5 keer doorreizen naar Utrecht. Volgens de NS site zou ik een reis moeten kunnen toevoegen bij een kaartautomaat via Laden overige producten, maar daar heb ik slechts de keus uit Dagkaart Hond of Dagkaart fiets. Hoe krijg ik de aanvullende reis toegevoegd?
icon

Beste antwoord door Herman NS 27 november 2014, 09:13

Hallo Zenmark,

Bedankt voor je snelle reactie. Je kunt uiteraard ook nog een e-ticket met korting kopen. De optie die Marjan aangeeft zou wel naar voren dienen te komen. Hier staat ook meer uitleg over op onze website. Ons personeel bij de servicebalies zou jou hier ook mee kunnen helpen.

Indien de optie niet naar voren komt, kun je mij een privébericht sturen met daarin je NAW-gegevens, geboortedatum en het zestiencijferig nummer van je OV-chipkaart. Vervolgens kijk ik graag of ik iets voor je kan betekenen.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Bekijk origineel

8 reacties

Een gewone papieren dagkaarten bestaan niet meer. U zult kunnen overwegen om over te stappen naar een traject vrij abonnement. Als u verder wilt reizen worden de kosten door berekend. U kunt dan beter contact opnemen met de ns klantenservice. Telefoon 030-751 51 55.
De klantenservice bellen lijkt me in dit geval uiterst onverstandig, de kans dat u iemand aan de lijn krijg die bekend is met de uitzondering voor jaartrajectkaarthouders (of überhaupt het bestaan van een jaartrajectkaart) is minimaal. Onlangs is het menu op de kaartautomaat enigszins gewijzigd, mogelijk dat men hierbij de reizen die u op uw chipkaart kunt laden heeft verplaatst. In dat geval zou het wel erg slordig zijn dat de website de verouderde informatie blijft tonen, maar men is doorgaans niet erg snel met het bijwerken ervan. Hopelijk kan iemand anders met een jaartrajectkaart of grensabonnement uw vraag beantwoorden.
Hallo ZenMark,

Je kunt de reis op je Jaartrajectabonnement laden door je OV-chipkaart voor de kaartlezer te houden en daarna in het scherm te kiezen voor laden overige producten. In het volgende scherm zou je dan enkele reis en dagretour moeten zien staan. Ik begrijp dat dit er bij jou niet kwam te staan. Heb je wel je OV-chipkaart waar je Jaartrajectabonnement op staat voor de kaartlezer gehouden? Gebeurt dit alleen bij deze automaat of ook bij andere automaten?

Groet,
Marjan
Een nieuwe chipkaart kopen, de volle pond betalen, onderweg uitstappen om in te checken, trein missen?
Hallo ZenMark,

Je kunt de reis op je Jaartrajectabonnement laden door je OV-chipkaart voor de kaartlezer te houden en daarna in het scherm te kiezen voor laden overige producten. In het volgende scherm zou je dan enkele reis en dagretour moeten zien staan. Ik begrijp dat dit er bij jou niet kwam te staan. Heb je wel je OV-chipkaart waar je Jaartrajectabonnement op staat voor de kaartlezer gehouden? Gebeurt dit alleen bij deze automaat of ook bij andere automaten?

Groet,
Marjan

Hallo Marjan,

Het klopt dat de keuze Enkele reis en Dagretour er niet bij staan wanneer ik de OV-chipkaart waar mijn Jaartrajectabonnement op staat voor de kaartlezer houd. Ik heb het bij meerdere kaartautomaten geprobeerd.
Groet,
Hallo Zenmark,

Bedankt voor je snelle reactie. Je kunt uiteraard ook nog een e-ticket met korting kopen. De optie die Marjan aangeeft zou wel naar voren dienen te komen. Hier staat ook meer uitleg over op onze website. Ons personeel bij de servicebalies zou jou hier ook mee kunnen helpen.

Indien de optie niet naar voren komt, kun je mij een privébericht sturen met daarin je NAW-gegevens, geboortedatum en het zestiencijferig nummer van je OV-chipkaart. Vervolgens kijk ik graag of ik iets voor je kan betekenen.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Reputatie 1
Bij elke NSkaartautomaat kunt u per dag de extra reis(buiten uw afgekocht traject) op kaart laden.
Een enkele reis of retour met of zonder korting.
Dit doet U door uw kaart aan te bieden op de kaartlezer van de automaat.
Vervolgens kiest U voor laden overige producten daarna komt U in het scherm om uw reis aan te geven.
Betalen en dan uw kaart opnieuw op kaartlezer om uw reis op uw kaart te laden.
Reputatie 3
Badge
Bij elke NSkaartautomaat kunt u per dag de extra reis(buiten uw afgekocht traject) op kaart laden.
Een enkele reis of retour met of zonder korting.
Dit doet U door uw kaart aan te bieden op de kaartlezer van de automaat.
Vervolgens kiest U voor laden overige producten daarna komt U in het scherm om uw reis aan te geven.
Betalen en dan uw kaart opnieuw op kaartlezer om uw reis op uw kaart te laden.

In het algemeen heeft u gelijk, maar dat gaat kennelijk nu net mis bij ZenMark. En naar de oorzaak daarvan kunnen we alleen maar gissen; ik denk dat Herman dat inderdaad even moet uitzoeken.

E-tickets met korting is wel een bruikbare workaround. Dacht dat die niet meer bestonden, maar zie dat ze er wel degelijk nog zijn voor houders van JTK of Grensabo.

Reageer