beantwoord

Reis starten voor 6:30 op station zonder scanner wat zijn de regels?

• 14 maart 2019
  • 6 reacties
  • 198 Bekeken

Ik ben vanochtend op Dordrecht stadspolder om 6:26 mijn reis begonnen met een Kruidvat kortingskaartje. Dit is een RET station (vroeger Ariva). Geen scanner. Op station Dordrecht moet ik overstappen. Volgens de conducteur was ik nu te laat en kon ik niet op dat kaartje mee. De trein vertrekt namelijk pas om 6:39 en volgens de conducteur goldt niet de tijd van inschecken maar de vertrektijd van de trein. En de vertrektijd van de RET trein goldt ook niet.
icon

Beste antwoord door Anonymous 14 maart 2019, 07:34

Dit staat er in de voorwaarden van de actie op kruidvat.nl

Met de Dag Daluren kaart mag je alléén in de daluren reizen. Dat betreft maandag t/m vrijdag vóór 6:30 uur, tussen 9:00-16:00 uur en ná 18:30 uur. Op zaterdag en zondag de hele dag geldig. Voordat de spits begint moet je de trein verlaten hebben.

De conducteur heeft het dan ook bij het juiste eind.
Bekijk origineel

6 reacties

Dit staat er in de voorwaarden van de actie op kruidvat.nl

Met de Dag Daluren kaart mag je alléén in de daluren reizen. Dat betreft maandag t/m vrijdag vóór 6:30 uur, tussen 9:00-16:00 uur en ná 18:30 uur. Op zaterdag en zondag de hele dag geldig. Voordat de spits begint moet je de trein verlaten hebben.

De conducteur heeft het dan ook bij het juiste eind.
Bedankt ik zie het nu ook. Op verschillende plekken in de community staat bij daluren dat het gaat om de inchecktijd. En met mijn OV chipkaart heb ik een keer extra moeten betalen omdat ik voor 9 uur had Inge checked bij deregionale vervoerder.
Reputatie 7
Badge +3
De RET rijdt overigens helemaal geen treinen. Waarschijnlijk bedoelt U een trein van Qbuzz.
Reputatie 7
De regels tussen een chipkaart en een e-ticket verschillen op dat punt. Omdat je een e-ticket niet in checkt is er geen enkele controle mogelijk op de tijdstippen. Om die reden is het niet mogelijk aanwezig te zijn in de spits met een (goedkoop)e-ticket.

Voor de chipkaart is dit wel makkelijk te controleren. Ook reist iemand ofwel met abonnement of vol tarief en niet met een actiekaart. In dit geval is het tijdstip van inchecken bepalend voor het tarief.
Reputatie 7
Badge +3
Er zijn verschillen tussen reizen met een OV-chipkaart / eenmalige chipkaart en e-tickets wanneer het gaat om reizen in de daluren.

Met een OV-chipkaart / eenmalige chipkaart is inderdaad de inchecktijd geldig. Wanneer je dan net voor de daluren incheckt mag je doorreizen in de spits.
Met een e-ticket kun je niet inchecken, zit geen chip in, hiermee kun je alleen poortjes openen. Dan zijn de voorwaarden van het e-ticket leidend.
De voorwaarden van het Kruidvat Dalurenkaartje zijn dat je niet mag reizen in de Daluren en dus niet tijdens de spits in de trein mag zijn.

Voorheen waren de Kruidvat kaartje vaak eenmalige chipkaarten waarmee dus wel net nog in de daluren ingecheckt kon worden. Maar dan moest die incheck wel bij NS zijn.
Is inderdaad R-Net en niet RET (moesten ze verbieden namen die zo op elkaar lijken).
Nog even voor alle zekerheid. Als ik om 8:40 bij R-Net incheck en om 8:50 bij R-Net uitcheck en ik check om 9:00 bij NS in-check dan kan ik bij de NS met 40% korting reizen? Dan roept de NS niet hohoho meneer maar u bent voor 9 uur met uw reis begonnen.

Reageer