beantwoord

Reisgeschiedenis jaartrajectkaart

• 13 november 2014
  • 3 reacties
  • 168 Bekeken

Ik moest laatst een week een stuk buiten mijn traject reizen voor mijn werk.
Nu wil ik deze reizen declareren, maar kan ik hier in de NS website bij mijn jaartrajectkaart geen reisgeschiedenis vinden???

Hoe kan ik voor mijn werkgever hier een bewijs voor regelen?

Waarom kan ik in de kaart automaat wel mijn reisgeschiedenis zien voor de zelfde jaartrajectkaart?
icon

Beste antwoord door Brian NS 14 november 2014, 09:06

Beste micelestium,

Je kunt de reis die je op je OV-chipkaart laadt inderdaad niet terugzien in je reishistorie. Als je de reiskosten wel wilt declareren zou je wel kunnen in- en uitchecken met de kaart. Er wordt dan geen saldo van de kaart afgeschreven, maar je ziet de reis dan wel terug in je Mijn NS account. Dan zie je de kosten van de reis helaas niet erachter staan, maar je hebt wel een bewijs dat je hebt gereisd. Een andere optie is, als je weet dat je die dag gaat reizen, een e-ticket met 40% korting te kopen. Daar zie je wel de kosten opstaan.
Bekijk origineel

3 reacties

Beste micelestium,

Je kunt de reis die je op je OV-chipkaart laadt inderdaad niet terugzien in je reishistorie. Als je de reiskosten wel wilt declareren zou je wel kunnen in- en uitchecken met de kaart. Er wordt dan geen saldo van de kaart afgeschreven, maar je ziet de reis dan wel terug in je Mijn NS account. Dan zie je de kosten van de reis helaas niet erachter staan, maar je hebt wel een bewijs dat je hebt gereisd. Een andere optie is, als je weet dat je die dag gaat reizen, een e-ticket met 40% korting te kopen. Daar zie je wel de kosten opstaan.
Beste micelestium,

Ik zal een volgende keer een e-ticket proberen aan te schaffen of van alle producten een bonnetje door de automaat laten uitprinten.

Op de NS website kom ik er overigens niet uit, ik heb inderdaad steeds in en uit gecheckt, maar het probleem is dat mijn trajectkaart helemaal niet zichtbaar is. Er staat daar alleen één nummer van een oudere OV.

Zou je mij een privebericht kunnen sturen met je gegevens? Dan ga ik kijken of de kaart goed gekoppeld is aan je account. Een privebericht stuur je door op de naam van de moderator te klikken en vervolgens 'stuur bericht'.

Reageer