beantwoord

Reiskosten worden niet vergoed

• 3 december 2018
  • 4 reacties
  • 220 Bekeken

Goedenavond mensen van de NS Community,

Ik ben zelf een leerlingen van een middelbare school en ik moet zelf de reiskosten betalen om naar mijn school te gaan en weer terug naar huis. Kan mijn reiskosten worden vergoed? Door mijn school word het in ieder geval niet vergoed. Ik ben zelf (bijna) 16 jaar oud en reis met de bussen van Syntus Gelderland. Een korting heb ik al geprobeerd maar de kosten blijven ontzettend hoog. Kunnen jullie me hierbij helpen?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door bryan 3 december 2018, 22:24

Hoi @Berat-2002 , welkom op de community!

De NS zal in geen geval je kosten vergoeden. Hiervoor zullen je in eerste instantie toch echt bij je school aankloppen, of bij het bedrijf waarmee je daadwerkelijk je reizen maakt. Syntus in dit geval.

Daarnaast, is de fiets geen optie?
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge

De NS zal in geen geval je kosten vergoeden. Hiervoor zullen je in eerste instantie toch echt bij je school aankloppen, of bij het bedrijf waarmee je daadwerkelijk je reizen maakt. Syntus in dit geval.

Beste Bryan,

Bedankt voor uw snelle antwoord! De fiets is helaas geen optie vanwege medische redenen. Ik denk dan dat ik met Syntus contact op moet opnemen.
Reputatie 7
Badge +2
Als je vanwege medische redenen met het OV moet gaan, zou je kunnen kijken of de zorgverzekering iets voor je kan doen. Je kunt ook de gemeente waar je woont vragen.
Reputatie 7
Badge +3
Je ouders moeten eventuele reiskosten om naar school te gaan in principe betalen van de kinderbijslag, dat geldt voor alle scholieren in het middelbaar onderwijs. Als je ouders een heel laag inkomen hebben kunnen ze eventueel bij de gemeente vragen om een aanvullende vergoeding. Syntus of NS gaan je uiteraard niet gratis vervoeren.

Reageer